کد خبر 777638
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۰
حسن کربلایی

اوج سخافت، زشتی، بلاهت و آشفته گویی ترامپ آنجا بود که تمام مطالب خود را در بستری از خلاف گویی و دروغ بیان می کرد.

به گزارش مشرق، «حسن کربلایی» در سرمقاله روزنامه «رسالت»  نوشت:

سخنان ترامپ در سازمان ملل با واکنش منفی رهبران جهان روبه رو شد. تنها کسی که از این سخنان آشفته استقبال کرد نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی بود. رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در تحلیل و تفسیر آشفته‌گویی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، دقیق ترین و پرمعناترین مطلب را عنوان فرمودند. مقام معظم رهبری دلیل این سبک مغزی و سخیف گویی را شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه و ناکامی های واشنگتن در سطح جهان توصیف نمودند.امروز جهان شاهد حاکمیت یکی از بی ریخت ترین دموکراسی ها در آمریکاست.


رئیس جمهور آمریکا یک کاباره دار بوده و ادبیات سیاسی آمریکا و دیپلماسی خارجی را در سطح عربده های مستانه در یک کاباره فرو کاهیده است.


مختصات نطق ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل زشت، سخیف و ابلهانه طراحی شده بود.


نطق وی در قالب ادبیات گانگستری و کابویی بود به طوری که بوی باروت از دهان وی استشمام می شد.


وی هنگامی که مردم کره شمالی را به نابودی کامل تهدید کرد آب پاکی بر چهره حقوق بشری آمریکا و نیز صلح طلبی رهبران این کشور ریخت و چهره خشن و جنگ طلبی آمریکا را بیش از پیش به نمایش گذاشت.


او در تهدیدات مستقیم و غیرمستقیم اتمی علیه کره شمالی، چین و روسیه به قدری احمقانه عمل کرد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به راحتی می توانستند آلودگی های رادیواکتیویته را دور دهان او ببینند.


امروز جهان چه تصویری از آمریکا و رئیس جمهور آن دارد؟!


این تصویر متعلق به این روزها نیست بلکه باید برگشت به اوج تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا، آن هنگام که دموکرات ها و جمهوری خواهان برای کسب رای بیشتر سوابق زشت و پلید اخلاقی نامزد رقیب را برای مخاطبان فاش می کردند.


اوج این تبلیغات آنجا بود که «کری» وزیر وقت خارجه آمریکا فریاد زد؛ از این همه رسوایی ما در هیچ مجمع جهانی از شرمساری نمی توانیم سر خود را بالا نگه داریم!


اوج سخافت، زشتی، بلاهت و آشفته گویی ترامپ آنجا بود که تمام مطالب خود را در بستری از خلاف گویی و دروغ بیان می کرد. او صریح و بی پرده گفت؛ «نمی توانیم به توافق با ایران پایبند باشیم»


دو سال آمریکا و قدرت های جهانی با ایران پشت میز مذاکرات نشستند و به یک توافق رسیدند و شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشورها نیز روی این توافق صحه گذاشتند. حالا رئیس جمهور آمریکا آمده است و می گوید نمی توانیم به آن پایبند باشیم!


آمریکا با این سابقه چگونه و چطور و با چه رویی می تواند با دیگر کشورها گفتگو، مذاکره و به توافق برسد؟!


منطق کابویی و خوی گانگستری ترامپ نشان داد که منظور واشنگتن از گفتگو فقط تسلیم طرف گفتگوست. او می گوید قرار نیست ما چیزی بدهیم و چیزی بگیریم، لذا در حالی که به تعهدات برجام عمل نکرده است تصریح می کند؛ «توافق هسته ای با ایران یکی از بدترین و یک سویه ترین توافقاتی است که آمریکا تاکنون وارد آن شده است. این توافق مایه شرمساری ایالات متحده است.»


ترامپ هنگامی این ادعا را مطرح می کند که، آژانس بین المللی انرژی اتمی هفت بار اذعان داشته است که ایران همه تعهدات خود را عمل کرده است و مسئولان دولت به عنوان طرف گفتگو با آمریکا بارها فریاد زده اند که آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده است و «دستاورد برجام تقریبا هیچ است».


ترامپ در حالی این ادعا را مطرح می کند که به زودی قرار است   فرمان تحریم های جدید، بی سابقه و فلج کننده را علاوه بر تحریم هایی که تاکنون بوده را به اجرا بگذارد!


این موضع آمریکا را می توان وقاحت تمام عیار در عرصه دیپلماسی جهانی و روابط بین الملل نام نهاد. آمریکایی ها پایه گذار بنایی در روابط بین الملل می شوند که هیچ سنگی را نمی توان روی سنگ دیگر گذاشت!


رئیس جمهور آمریکا، ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کند در حالی که تروریست های مورد حمایت این کشور در عراق، سوریه و لبنان دست در دست آمریکایی ها مسلمانان را به خاک و خون می کشند.


ترامپ مردم سالاری ایران را دیکتاتوری پنهان در پشت ماسک دموکراسی خوانده و رای ۴۱ میلیونی ملت ایران را انکار می کند در حالی که او و رقبایش در واشنگتن در رقابت های انتخابات گذشته رسواترین و زشت ترین تصویر از یک دموکراسی را در چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.


طراحان تئوری دموکراسی در آمریکا باید به ملت خود و مردم جهان توضیح دهند چطور کسی که رای بیشتری دارد بازنده انتخابات و کسی که از او رای کمتری دارد با چشم بندی از جعبه جادویی کارت الکترال پیروز انتخابات معرفی می شود.


ترامپ در حالی که در نطق خود از مردم کره شمالی حمایت و آنها را گرفتار یک دیکتاتور معرفی می کند در همان نطق تنها به فاصله چند ثانیه، کل مردم کره شمالی را به نابودی کامل در یک جنگ هسته ای تهدید می کند.


او کره شمالی را یک کشور قحطی زده معرفی می کند در حالی که آمریکا در صف اول تحریم کره و فشار به مردم این کشور است و اگر قحطی در کار باشد آمریکایی ها بر این کشور تحمیل کرده اند نه کس دیگر!


این سطح آشفتگی و سبک مغزی و ابلهانه سخن گفتن در هیچ نطق تاریخی که در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته تاکنون سابقه نداشته است.


آمریکایی ها در حالی که به صفت زشت بدعهدی و نقص پیمان های بین المللی متهم هستند مذاکره مجدد پیرامون برجام را ضروری می دانند اما توضیح نمی دهند که چه تضمینی وجود دارد تا در توافق بعدی آن را نقض نکنند.


راستی پاسخ این همه اهانت به ملت ایران و زشت گویی چیست؟ پاسخ ملت ایران روشن است؛ «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر دولتمردان فاشیست و گانگستر آمریکا».


این یک موضع شجاعانه، روشن و تاریخی ملت فهیم و انقلابی ایران است.


ملت متحد، انقلابی و بزرگ ایران اسلامی هیچگاه در طرح این موضع هوشیارانه و قاطع با آن همه  جنایات آمریکا تردید نکرده است. سئوال این است آیا مسئولان نظام به ویژه دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور در این موضع تردید دارند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ساسان IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    1 1
    اقای ترامپ باید بداندزمان گاوچرانی وادبیات چارواداری مدتهاست گذشته وامروزگاوهارادرگاوداری های بهداشتی نگهداری میکنندپس بهتراست همپالکی هایش یک پوزبندبرایش تدارک ببینند
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    13 2
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس