جلسه علنی شورای شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران که اینک با تبلت و ماشین‌های صفر تجهیز شده‌اند در شبکه‌های مجازی توئیت‌های قابل تاملی را منتشر می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق- اعضای شورای شهر تهران نیامده جنجال‌های زیادی به پا کرده‌‍‌اند، این حواشی خارج از وظیفه اعضای شورا از هزینه یک میلیاردی که روی دست بیت المال گذاشته‌اند گرفته تا سخنان انحراف‌آمیز و بعضا بی‌منطقی که روی خروجی صفحات توئیتر و اینستاگرام این افراد قرار می‌گیرد، گسترده است.

بعد از خرید ۲۱ دستگاه تبلت گرانقیمت و پژو پارس صفر برای راحتی حال اعضای شورای شهر که با استدلال‌های عجیب همراه بود، رضا رشیدپور مجری که نزدیک به این طیف سیاسی است در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» از ولخرجی شورای شهری‌ها انتقاد کرد و تبلتی که روی میزش بود را نشان داد و گفت «خیلی‌ها با تبلت و موبایل شخصی کارهای اداری‌شان را انجام می‌دهند. کسی که منتخب شورای شهر تهران است واقعا یک تبلت ندارد که بیاورد سر کار و حتما باید یک هزینه‌ هنگفتی از بیت المال شود که شما فقط به کارتابل اداری وصل شوید؟!»

این سخنان به مذاق اعضای شورای شهر تهران خوش نیامد و یکی از آنان در صفحه توئیتر خود رشیدپور را به پوپولیسم متهم کرد.

حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به انتقادات این مجری تلویزیون گفت: « جمله این لپ تاپ شخصی‌مونه و از خونه میاریم مجری شبکه سراسری سوم سیما که راجع به مسائل شورای پنجم پخش شد، مرا بی اختیار یاد رفتار پوپولیستی مردی انداخت که ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد کشور را به باد داد ولی غذاشو از خونه می آورد.»

پس با این حال به نظر می رسد همه افرادی که با تلفن شخصی‌شان کارهای اداری را انجام می‌دهند پوپولیست هستند و این قیاس مع الفارق درباره همه این افراد حکم می‌کند.

از سوی دیگر در آستانه هفته دفاع مقدس حجت نظری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در توئیتی قابل تامل درباره ۸ سال جنگ تحمیلی نوشت: « جنگ تحمیلی بنامیم یا دفاع مقدس، تفاوتی در عمق فاجعه و رنجی که برای این مملکت وملت گذشته ایجاد نمی‌کند. جنگ و جنگ طلبی مذموم است.»

جالب اینجاست که وی این توئیت را با هشتگ «نه به جنگ» منتشر کرده است. اینکه عضو شورای شهر تهران فرق جنگ تحمیلی و دفاع با جنگ طلبی را نمی‌داند و هر دو را با هم مذموم می‌داند مشکل بسیار بزرگی است که به نظر می‌رسد در این زمینه وی را بایستی توجیه کرد و به جای خرید تبلت و خودرو صفر چند واحد درسی در خصوص جنگ و دفاع و جهاد مقدس در مقابل ظلم و تجاوز نظامی را به این افراد ارائه کرد تا شاهد چنین اظهارات خارج از منطق و انحرافی نباشیم. هر چند که این موضوع ساده دو دو تا چهارتایی است که اگر در مقابل نیروی نظامی متجاوز شهدا و رزمندگان قد علم نمی‌کردند، قطعا این افراد اینچنین به راحتی پشت تبلت‌های پنج میلیون تومانی بیت المال ننشسته بودند و در مورد «نه به جنگ‌طلبی» توئیت نمی‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • تقی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    38 1
    خاتمی یک...د خانه بنام شورای شهر باز کرد جز حیف و میل بیت المال استفاده دیگری برای مملکت نداشتندخدا لعنتش کنه
  • سید جواد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    26 0
    دوستان غربی اینها که دائم در حال جنگ هستند هیچگاه از نصیحتهای آنها بهره مند نمی شوند، فقط وقتی پای دفاع از وطن و ناموس و دین در میان باشد اینها یاد صلح طلبی می افتند. بانوی صلحشون هم که خونخوار از آب در اومد.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    25 1
    بعصی از مردم هم از اینها احمقترند که جلوشون وتای نمی ایستند که گستاخ شدن
  • صفا IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    28 0
    سلام . عینا بخشی از وصیتنامه سردار شهید خلیل(حجت) نظری. برادران و دوستان و خانواده ام : اگر بر تشیع جنازه ام و بر قبرم حاضر شدید از ته قلب شعار جنگ جنگ تا پیروزی را سر دهید، اگر کسی به این ایمان نداشته باشد و به آن عمل نکند راضی نیستم بر سر قبرم بیاید.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    31 0
    وقتی با چشمان بسته و از روی لج و لجبازی رای می دهیم می شود همین
  • فرزند یک جانباز IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    2 22
    جنگ زشت و خانمان سوز است و به هیچ عنوان نعمت نیست. خداوند جنگ را نصیب هیچ ملتی حتی دشمنانمان نکند.
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      19 1
      جنگ يك لفظ عام است اما دفاع واژه ايي اسلامي ومقدس است ،ننگ ما ، روشنفكران بي خرد ما
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      10 1
      امام : جنگ تحفه الهی برای ما بود
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    17 0
    برای ملت امریکا برای انتخاب ترامپ وبرای مردم تهران برای انتخاب نمایندگان شورای شهر ومجلس بایدتسلیت گفت
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    9 0
    اینها دیروز در روز بدون خودرو با مترو اینور اونور رفتن. ماشین میخواستند چیکار؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    9 0
    آقای نظری! دفاع در مقابل متجاوزان جنگ طلب همیشه مقدّس است و این عمق فاجعه و رنج را تحمل پذیر کرده و انسان را برای پیمودن هدف متعالی تقویت می‌کند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    7 0
    سلام. احساس شرم می کنم که چنین افرادی برای شهرمان نماینده می شوند که از درک ابتدایی ترین مسایل عاجزند.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    چطور این نظری آمریکایی تبار باید جرات پیدا کنه با تکیه زدن بر صندلی شورای شهر بشه تریبون صهیونیستها
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    چشم اهالي پايتخت نشينمون روشن با اين جريان شناسي و بصيرت و درك سياسيشون!! متأسفانه هرچه قدر كه بر عمر نظام اسلامي افزوده ميشه و از سالهاي ابتدائي پيروزي انقلاب فاصله ميگيريم , به همان اندازه شاهد فاصله گرفتن مردم تهران از شور و شعور سياسي آن سالها و شناخت درست اكثريت اين مردم از جريانها و باندهاي سياسي فعال در كشوريم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    يه ضرب المثل هست كه ميگه " انسان عاقل از يه سوراخ دوبار گزيده نميشه" مردم تهران در برخي ادوار گذشته كرسيهاي مجلس شورا و شوراي شهرشون رو به دست اين جماعت سپرده و گلش رو هم چيده اند. اما باز هم همين جماعت پرمدعاي هميشه طلبكار اصلاح طلب كه هيچ اعتقادي به مباني نظام و چارچوبهاي اصلي انقلاب ندارند را به مراكز حساس تصميم گير وتصميم ساز كشور و پايتخت فرستادند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس