کد خبر 777035
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
عزاداری ایام مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

فرماندار بناب گفت: مسئولان هیئات مذهبی دستجات عزاداری را بدون طبل برگزار کنند و انتظار داریم مردم خودشان مانع استفاده از طبل در دستجات عزاداری باشند.

به گزارش مشرق، ولی الله فرج اللهی عصر امروز چهار شنبه در همایش بزرگ مداحان، هیئات مذهبی و هیأت امنای مساجد شهرستان بناب با بیان اینکه دشمنان نظام همواره در صدد احتلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند؛ تصریح کرد: باید تلاش کنیم حرکتی نکنیم که مورد سوءاستفاده و ابزار سوءاستفاده برای دشمنان شود.


وی با تقدیر و تشکر از مسئولان دستجات عزاداری شهرستان به خاطر برگزاری عزاداری های سالم و بدون حاشیه طی سال های اخیر در این شهرستان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بحث قمه زنی بعد از فتوای مقام معظم رهبری و سایر بزرگان دین سال هاست در منطقه ریشه کن شده است اما گاهاً خبرهایی می رسد که در برخی خانه باغ ها افراد معدودی اقدام به قمه زنی می کنند که امیدواریم با اطلاع رسانی شاهد برچیده شدن قطعی قمه زنی در منطقه باشیم.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب سپس با اشاره به اینکه در سایه الطاف خداوند و تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی امنیت کامل در کشور و شهرستان بناب حاکم است؛ گفت: تمام سعی و تلاش دشمنان و علی الخصوص داعش ایجاد ناامنی در دستجات عزاداری مردم است، لذا ضروری است مردم نهایت دقت را در برگزاری دستجات عزاداری و نیز احسان و نذری خود در مساجد داشته باشند و مراقبت های لازم را بعمل آورند.

فرج اللهی همچنین بر ضرورت احترام هیئات عزاداری به همدیگر تأکید و تصریح کرد: تاکنون من هیچ بی حرمتی از سوی دستجات عزاداری این شهرستان ندیده و نشنیده ام ولی توصیه می شود جوانان در این دستجات و عزاداری ها شعور حسینی را ترویج کنند نه شور حسینی را.

وی ایام محرم را ظرفیت و فرصت مناسبی برای جذب جوانان و تربیت حسینی آنان دانست و از ریش سفیدان مساجد و دستجات عزاداری خواست نسبت به جذب جوانان اهتمام کنند و مبادا رفتار و عملکرد آن ها باعث طرد جوانان از مسجد و دستجات شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در بخش دیگری از سخنان خود از اعتیاد و مواد مخدر به عنوان یک تهدید و آسیب جدی که تمام خانواده ها را تهدید می کند، نام برد و از روحانیون و علماء خواست در منابر و مساجد عوارض و آسیب های اعتیاد را تذکر دهند.

فرج اللهی بر لزوم برگزاری مراسمات عزاداری در شأن و منزلت یک شهر مذهبی تأکید و اذعان کرد: اگر افرادی در تعزیه موجب ایجاد نارضایتی در مردم شوند آن تعزیه مورد قبول نیست و اگر احساس کنیم برخی افراد ناآگاهانه آسایش و امنیت مردم را سلب می کنند مجبور به برخورد خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود ا برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی بناب در هشتم ماه محرم خبرداد و گفت: تجمع عزاداران حسینی بناب از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ ظهر در میدان امام حسین(ع) این شهر برگزار خواهد شد و قرار است این تجمع و مراسم از طریق شبکه سهند نیز پخش شود. از این رو ضروری است هیئات عزاداری هماهنگی و همکاری لازم را با مسئولان برگزاری این تجمع بعمل آورند.

عزاداری ها به موقع به پایان برسد

این گزارش می افزاید، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب نیز در این همایش طی سخنانی عزاداری های این شهرستان را بهترین و سالم ترین عزاداری ها برشمرد و گفت: یکی از موضوعات و فاکتورهای مورد تأیید عزاداری های بناب برگزاری و اتمام به موقع عزاداری ها بوده و سالیان سال است که این فرهنگ در عزاداری های این شهرستان رخنه کرده است.

سرهنگ رمضان اللهوردیان اذعان کرد: ولی در سال های اخیر برخی هیأت ها در حاشیه شهر می خواهند این نظم را بر هم زنند و گاهاً تا ساعت ۲ بامداد نیز با برگزاری عزاداری آسایش مردم را سلب می کنند.

وی با اشاره به زدوده شدن برخی خرافات از مراسمات عزاداری در برخی روستاهای شهرستان در سال های اخیر از مسئولان هیئات عزاداری خواست نسبت به جمع آوری شمایل و آلات موسیقی از دستجات اقدام کنند.

این افسر انتظامی تأکید کرد: در طول ایام دهه اول ماه محرم سعی خواهیم کرد برای رفاه و آسایش مردم هیچ خیابانی را مسدود نکنیم تا مردم از لحاظ تردد به مشکل برنخورند.

اللهوردیان از مسئولان هیئات مذهبی نیز خواست در این ارتباط همکاری لازم را با عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی بعمل آورند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب در ادامه سخنان خود به پیروزی های جبهه مقاومت در عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: امیدواریم بزودی شاهد برچیده شدن طومار داعش در منطقه باشیم.

اللهوردیان یادآور شد: قطعاً داعش تلاش خواهد کرد به هر طریق ممکن نسبت به انجام تحرکاتی دست بزند و قطعاً با هوشیاری مردم و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی اجازه هیچ گونه تحرکی به آن ها داده نخواهد شد ولی ضروری است مردم نیز هرگونه موارد و حرکات مشکوک را سریعاً با پلیس در جریان بگذارند
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    4 0
    سال به سال آلات موسیقی بیشتری توی مراسم محرم آورده می شود ؛ صدای طبلها گاه همه مراسم رو تحت الشعاع قرار می دهد ، یاد نوحه هایی که هم صدای نوحه داشتند هم سیمای نوحه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس