کد خبر 776995
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
جهانگیری

هیئت وزیران آئین‌نامه اجرایی تسهیل تأمین مالی طرح‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، هیئت وزیران در جلسه صبح امروز(چهارشنبه 29 شهریور) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور آئین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیل تأمین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام را به تصویب رساند.

دولت این تصمیم را با هدف ایجاد انگیزه و جلب مشارکت بخش خصوصی و بانک‌های عامل به منظور سرمایه‌­گذاری در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و نیز تسهیل فرآیند طولانی برای اخذ تسهیلات برای بخش خصوصی و لزوم تشویق سرمایه‌گذار اتخاذ کرد.

هیئت وزیران به منظور حل مشکل بلاتکلیفی صنعت‌گران مستقر در ناحیه صنعتی روستایی امان‌آباد، با حذف این ناحیه از فهرست نواحی صنعتی انتقالی به شرکت شهرک‌های صنعتی و تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی موافقت کرد.

هیئت دولت در ادامه، آئین‌نامه اجرایی مربوط به بازپرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی از طریق فروش اموال غیرمنقول و املاک و نیز فروش اوراق مالی اسلامی بلندمدت را تصویب کرد.

به موجب این آئین‌نامه، منابع حاصل از فروش اموال غیرمنقول و املاک مازاد جهت بازپرداخت بدهی‌های حسابرسی شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص و اعمال حساب می‌شود.

همچنین در صورت عدم تأمین اعتبار تا سقف مشخص شده در قانون از محل فروش اموال غیرمنقول و املاک، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی بلندمدت اقدام و منابع حاصله را به بازپرداخت بدهی‌های یاد شده اختصاص دهد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس