کد خبر 776994
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
ترامپ

رسانه‌های آلمانی در گزارش‌های مختلف، سخنرانی جنجالی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مورد انتقاد قرار دادند.

 به گزارش مشرق، سخنان نفرت انگیز و تهدید آمیز ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد جنجال رسانه ای زیادی را در مطبوعات بین المللی از جمله رسانه های آلمانی به پا کرده و انتقادات زیادی را به رئیس جمهور آمریکا وارد کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر کره شمالی را تهدید کرده و توافق اتمی با ایران را یک رسوایی نامید. وی همچنین انتقاد شدیدی به دولت ونزوئلا و سیاست هایش وارد کرد.  

روزنامه آلمانی "دی ولت" در مطلبی درباره سخنرانی ترامپ نوشت: این سخنرانی فاقد هر گونه اعتدال و میانه روی بوده و نه تنها در آن چه که بیان شد بلکه حتی در آنچه نگفته باقی ماند وحشتناک بود. هیچ قدرتی که برای رهبری سیاسی و اخلاقی در دنیا تلاش می کند این گونه حرف نمی زند.

هفته نامه "اشپیگل" نیز در این باره نوشت: سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل همچنین مخلوطی آشکار از تابو شکنی و سنت شکنی ، خودمداری و انزواطلبی و مداخله گری بود. برای اولین بار همه تضادهای دکترین ترامپ با شعار اول آمریکا اعلام شده که در آن مخالفان جهانی بی رحمانه مورد تهدید قرار گرفتند.

روزنامه آلمانی "نورنبرگر ناخریشتن" هم در مطلبی به تحلیل سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخته و نوشت: داد و بیدادهای ترامپ علیه کره شمالی و ایران مانند نوعی بازگشت به عقب است. اما این گونه لفاظی ها یک نوع سیاست نیست. اخیرا ترامپ در جبهه گیری با کره شمالی باید این مسئله را یاد می گرفت که بدون همکاری با دیگر قدرت ها کم تر دستاوردی در این راستا بدست خواهد آورد. همکاری با روسیه و چین نیز البته یک تصمیم واحد در شورای امنیت را میسر می کند؛ که این مسئله از اتفاقات نادر سال های اخیر است.

نشریه "فولکس اشتیمه" آلمان نیز در مطلبی نوشت: شخصیت متناقض دولت آمریکا بار دیگر در سخنرانی دوتالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود را نشان داد. رئیس جمهور آمریکا آرزو دارد که کره شمالی و ایران به جهنم بروند و اعلام کرد که در صورت لزوم از قدرت نظامی آمریکا در این راستا استفاده می کند. از طرف دیگر آمریکا این ژست را به خود می گیرد که می خواهد همه اقدامات را انجام دهد تا از رویارویی های نظامی جلوگیری به عمل آورد.

روزنامه  آلمانی "نویه اوزنابروکر سایتونگ" نیز در تحلیل سخنرانی ترامپ نوشت: این درست است که دونالد ترامپ چگونه کارآیی سازمان مل متحد را مورد انتقاد قرار می دهد. یک اصلاح مدیریتی سازمان ملل که انعطاف پذیری بیشتر را ممکن ساخته نباید ندیده گرفته شود و چنین اصلاحاتی این سازمان را معتبر تر می کند. اما بهره وری بیشتر لزوما به معنای این نیست که این سازمان جهانی باید ارزان تر شود. آمریکا باید قبل از اینکه برای سازمان ملل محدودیت های مالی ایجاد کند به این مسئله بیاندیشد.

روزنامه تاگس اشپیگل آلمان نیز در واکنش به سخنرانی جنجال برانگیز ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل ترامپ را یک ضد سیاستمدار و نه یک سیاستمدار نامید و نوشت: آنچه رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان مل گفته است تا مدتها در یادها باقی می ماند.

این روزنامه آلمانی سخنرانی ترامپ را عامل جدایی در سازمان ملل ارزیابی کرده و این مسئله را حیرت آور خواند که مردی که دنیای متمدن غرب را رهبری می کند چنین رویکردهای ملی گرایانه ای داشته باشد.

نشریه آلمانی "دی سایت"،  نیز سخنرانی ترامپ را فاقد اعتدال و میانه روی دانسته و توافق اتمی با ایران را از دید جامعه بین المللی و بسیاری کارشناسان، امیدی واقعی دانسته و ایران را پایبند به شرایط آن ارزیابی کرد.

این نشریه آلمانی رویکرد ترامپ در قبال این توافق را فاقد دیپلماسی دانسته و تاکید کرد که ترامپ هیچ راهکاری غیر از تشدید تنش ها را از خود نشان نمی دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس