کد خبر 776965
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
شریعتمداری

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: مشکل آمریکا با ایران به سبب تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت برتر منطقه است.

به گزارش مشرق،  حسین شریعتمداری در همایش "دفاع همچنان باقیست" که در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار داشت: مسائل این روزها بسیار گسترده و فراوان بوده و درعین حال متراکم است به‌طوری که پرداختن به آن‌ها آسان نیست و خیلی از مسائل همانند دانه‌های زنجیر درهم گره شده و متصل به هم بوده و برهم تاثیرگذار است.

وی افزود: درگیری اکنون ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است یعنی ماهیت‌هایمان درگیر هستند، این داستان از وقتی شروع شد که اسلام ناب را به برکت امام خمینی(ره) و نیروهای انقلابی بر کرسی حاکمیت نشاندیم، یکی از تفاوت‌های انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر این است که نسخه انقلاب‌ اسلامی از گذشته بوده اما عملی نمی‌شده درحالی که در انقلاب‌های دیگر نظیر انقلابی که در روسیه اتفاق اقتاد مردم از مارکسیسم چیزی نمی‌دانستند و نسخه آن دست حاکمان بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: ایدئولوژی و مکتب انقلاب اسلامی که همان اسلام ناب است از قبل در میان مردم بود و وقتی امام خمینی(ره) از پاریس یا نجف پیام می‌دادند که خدا شهدای شما را با شهدای بدر و کربلا محشور گرداند مردم با این سرزمین‌ها آشنایی داشتند، بنابراین نسخه اسلام ناب وقتی بر کرسی حاکمیت می‌نشیند، از حالت تئوری خارج شده و دیگر در کتاب‌ها و کتابخانه نیست و به مرحله عمل و پیاده شدن می‌رسد.

شریعتمداری بیان کرد: نکته قابل توجه اینکه اسلامی که "ظلم‌ستیز" نباشد اسلام نیست بلکه نام آن "اسلام آمریکایی" است، همه ویژگی‌های دین اسلام را دارد اما ظلم‌ستیز نیست از جمله نمونه‌های آن می‌توان به شیعه انگلیسی اشاره کرد، بنابراین به طور قطع وقتی دین اسلام بخواهد بر کرسی بنشیند نظام سلطه علیه آن قد علم می‌کند و وقتی ندا علیه ظلم‌ستیزی بلند می‌کنید و وارد عمل می‌شوید نخستین عکس‌العمل این است که مرفهان بی‌درد و زالوصفتان علیه شما قد علم می‌کنند. بنابراین درگیری نظام سلطه و نظام اسلامی ماهوی است و وقتی این درگیری تمام می‌شود که ما از اسلام ناب در حاکمیت دست برداریم یا نظام سلطه از مواضع خود کوتاه بیاید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: جنگ تحمیلی نمونه بسیار کوچکی از درگیری نظام سلطه و اسلام ناب بود. یک عده اعتقاد دارند مگر جنگ پایان نیافت و قطعنامه امضا نشد پس ادامه درگیری برای چیست؟ باید گفت پذیرش قطعنامه به معنای پایان جنگ نیست بلکه به معنای تغییر ادامه راه و روند درگیری است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: میدان‌های این درگیری متفاوت است، دشمن از درگیری نظامی به جد ناامید است، اینکه می‌گویند گزینه نظامی روی میز است تهدیدی بیش نیست. دیدیم که غرب یک بار گزینه نظامی را در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران به میان آورد که همه علیه ایران قرار گرفته بودند، در شرایطی که آمریکا در اوج قدرت قرار داشت و ایران در ضعف، اطلاعات نظامی نداشتیم، از زاغه‌های انبار سلاح باخبر نبودیم و در این شرایط صدام در مصاحبه‌ای که داشت با تکبر گفت ادامه مصاحبه در ایران اما موفق نشد، پس یک بار که همه دنیا علیه ایران آمدند و ایران در اقتدار نبود توانست موفق عمل کند و این یعنی تهدیدهای امروز آبکی است.

مشکل امروز دشمن و آمریکایی‌ها اقتدار روزافزون ایران است

وی ادامه داد: مشکل دشمنان با ایران الان مسئله هسته‌ای نیست، مشکل آنها اقتدار روزافزون ایران است، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی خود با روحانی گفته مراقب روابط‌تان با ترامپ باشید او دیوانه است، حالا ما می‌نشینیم در رابطه با مکمل برجام صحبت می‌کنیم که پس از 2025 چه کنیم یعنی بعد تحریم‌های تعیین شده چه کنیم.

شریعتمداری اضافه کرد: حدود سه سال پیش مگر آمریکا، فرانسه و انگلیس، دلارهای سعودی و عمارات نگفتند که بشار اسد باید برود. مسئله آنها بشار اسد نبود، اگر امثال شهید حججی‌ها می‌روند، به دفاع از مقاومت به خاطر این است که اگر جلوی داعش گرفته نمی‌شد الان در کرمانشاه و اهواز بود.

وی افزود: کلینتون در کتاب خاطرات خود به صراحت می‌گوید به 112 کشور سفر کردم تا به آنها بقبولانم که وقتی جریانی اعلام موجودیت کرد به رسمیت بشناسید، مگر همه آنها 4 سال جمع نشدند، ابتدا گفتند چند هفته بعد گفتند چند ماه اما کاری نکردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: مکمل برجامی که می‌گویند یعنی چه، مگر یک آن چه کرده که دو و سه آن بخواهد کاری کند، می‌گویند تحریم فلزات گران‌بها برداشته شده آیا ما به‌دنبال فلزات گران بها بودیم، خودتان گفتید که به‌دنبال برداشتن تحریم‌ها هستیم، گفتید حتی آب خوردنمان هم به برجام وابسته است.

آمریکا عقبه‌ خود را از دست داده است

وی ادامه داد: امروز در شرایط خطیری هستیم نه خطرناک بلکه درحال عبور از یک عقبه هستیم، اگر انقلاب اسلامی در گذر از ایام تضعیف شده بود چرا کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌های آمریکا روز به روز افزایش می‌یابد، ما می‌دانیم چه شده آمریکا عقبه‌ خود را از دست داده است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح می‌کند اصلا شعار نیست، نگاه کنید الان در لبنان، یمن، عراق و غیره شاهد این فتح سنگرها هستید، مردم ضاحیه به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده‌اند.

شریعتمداری اضافه کرد: روز بیست و یکم جنگ 33 روزه، بوش گفته بود که اسرائیل به نمایندگی از آمریکا و حزب‌الله به نمایندگی از ایران می‌جنگند، این درگیری ماهوی است، آیا دشمن نباید به فکر مقابله با شما باشد، در هر جنگی حریف سعی دارد قدرت را بگیرد و کانون اصلی اقتدار را در هم شکند، پس طبق دو دو تا چهارتایی که انجام دادیم آمریکا دشمن قطعی ایران است، آیا نباید اقتدار شما را بگیرد؟

وی افزود: یک بار با اسلحه این کار را انجام داد، حال راه‌های دیگری از جنگ نرم را پیش کشیده و راه‌هایی مانند نفوذ را به کار گرفته اما نفوذی الان جاسوس نبوده و مانند گذشته نیست، در گذشته نفوذی‌ها اطلاعات شما را به دشمن می‌دادند اما الان پیشنهادهای دشمن را برای شما می‌آورند که مقام معظم رهبری در این باره اشاره خوبی کردند که نفوذی‌های کنونی قصد نفوذ در کانون‌های تصمیم‌ساز کشور را دارند.

فریب پرحرفی‌ها و وارونه‌نمایی‌ها را نخورید

شریعتمداری تصریح کرد: فریب پرحرفی‌ها و وارونه‌نمایی‌ها را نخورید، دشمن که با پرچم مشخص خود نمی‌آید، آقا، خواهر قلعه‌های فتح شدنی را از دیوارها فتح نمی‌کنند، از دروازه‌ها وارد می‌شوند با برج‌کوب خراب نمی‌کنند. مطالبات را مطرح کنید از مطالبات دست نکشید، نارنجک دودزا کسی را نمی‌کشد تنها دود ایجاد می‌کند که حریف کار خود را انجام دهد، دنبال این نارنجک‌ها نرو، چرا باید صنعت ما به اینجا برسد، ممکن است بگوئید مسیر این بوده اما نه مسیر این نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: چرا ساخت جاده شمال را به شرکت ایتالیایی می‌دهید بعد می‌گویید داده‌ایم که به شکل اسلامی بسازند، این حرف‌ها چیست، چرا باید از چین سنگ وارد کنیم به اعتراف خود آقایان نزدیک 30 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد می‌شود طبیعی است که کارگاه‌های داخلی می‌خوابد، نگویید خودمان نمی‌توانیم، همین کارها است که سبب بیکار شدن کارگران می‌شود، چرا باید در چنین شرایطی یک عده حقوق نجومی بگیرند.

در ماجرای برجام اسب زین کرده را دادیم و افسار پاره گرفتیم

وی با اشاره به برجام و مذاکرات گفت: در ماجرای برجام اسب زین کرده را دادیم و افسار پاره گرفتیم، هسته‌ای را دادیم اما تحریم‌ها همچنان باقی است، یعنی چه که می‌گویند اگر آمریکا هم از برجام خارج شود ما خارج نمی‌شویم مثل این می‌ماند با شکم خود محکم در لگد آمریکا بکوبی، آقا مقابله کن "یک گره شاخ از صد گز دم بهتر است"، موضوع را از ابعاد مختلف بنگرید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: نمونه‌ای از این مسائل همین موضوع کردستان که وقتی دقت کنید متوجه می‌شوید که یک گروهی جایگزین داعش است، دنبال راه انداختن گروهی مانند اسرائیل هستند، مسائل سیاسی را وقتی کنار هم بچینیم موضوعات بهتر مشخص می‌شوند. می‌گویند برجام الگوی خوبی است اما الگوی خوبی برای آمریکا نه ایران، کسی نمی‌گوید توافق نکنید، اما با اقتدار توافق کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس