تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا مدعی است برجام در قالب فعلی آنطور که باید مانع از پیشرفت برنامه هسته ای ایران نمی شود و بازبینی آن امری واجب است.

به گزارش مشرق، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز» مدعی شد: توافق هسته ای ایران باید بازنگری شود.

وی ادامه داد: ما به طور قطع نیازمند حمایت اروپایی ها و دیگر متحدانمان هستیم تا به ایران بفهمانیم این توافق واقعا نیازمند بازبینی است.

این ادعای تیلرسون در حالی ایراد شد که وی قرار است امروز چهارشنبه برای نخستین بار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار کند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، برجام را مایه نگرانی ایالات متحده توصیف کرد و از آمادگی برای عقب نشینی از آن سخن گفت.

حالا تیلرسون با تکرار ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از بند موسوم به «غروب آفتاب» برجام اعلام نارضایتی کرده و می گوید این توافق آنطور که لازم است برنامه هسته ای ایران را کند نمی کند.

نتانیاهو نیز پیشترمدعی شده بود با اجرای این بند که شامل افزایش سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم بعد از ۱۰ سال و افزایش حجم اورانیوم کمترغنی شده بعد از ۱۵ سال است، ایران عملا به نقطه صفر باز می گردد و بار دیگر در مسیر ساخت بمب هسته ای قرار می گیرد!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    و به همین راحتی همه ی تقصیرات به گردن ایران خواهد افتاد و تمام...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس