بازی های داخل سالن

سومین روز از پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا با رقابت نمایندگان کشورمان برگزار شد.

به گزارش مشرق، سومین روز از پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا برگزار شد و کاروان ایران در این روز موفق به کسب   4 طلا، دو نقره و سه برنز شد.

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم مسابقات به شرح زیر است:

دوومیدانی:
سپیده توکلی اولین نماینده ایران در روز سوم بود. این بانوی دوومیدانی‌کار در ماده 60 متر بامانع پنجگانه با رکورد 9.42 ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت.نماینده کشورمان در این ماده موفق به کسب 824 امتیاز شد. سپیده توکلی در پرش ارتفاع که دومین ماده از رقابت‌های پنجگانه بود، با ثبت رکورد 1.78 متر به مقام نخست رسید و موفق به کسب 953 امتیاز دیگر شد. وی تاکنون در 2 ماده‌ای که برگزار شده، 1777 امتیاز به دست آورده است. توکلی در سومین ماده یعنی در پرتاب وزنه با حریفانش رقابت کرد و توانست با رکورد 11.75 متر در رده سوم قرار بگیرد. او در این ماده 645 امتیاز کسب کرده و امتیاز کلی‌اش نیز در مجموع سه ماده 2422 است. توکلی در پرش طول پنجگانه که چهارمین رقابتش محسوب می‌شد، رکورد 5.23 متر را از خود برجا گذاشت و ششم شد. او با کسب 623 امتیاز از این ماده، تا این لحظه با 3045 امتیاز به دست آورده است. توکلی در آخرین ماده پنج‌گانه دقایقی قبل در دوی 800 متر شرکت کرد و با ثبت زمان 2:33:69 دقیقه در رده ششم ایستاد و 647 امتیاز به دست آورد. این نماینده کشورمان در مجمع نیز با 3692 امتیاز به مقام پنجم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند. این رقابت‌های پنجگانه بانوان نماینده هند قهرمان شد و دو ورزشکار از تایلند در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

امروز همچنین در دوی 800 متر امیر مرادی با ثبت زمان 1:54.43 دقیقه در دور مقدماتی به عنوان نخست گروه خود دست یافت و راهی نیمه نهایی شد.

علی خدیور در مرحله مقدماتی دوی 400 متر با رکورد 48.66 ثانیه در گروه چهارم به عنوان نخست دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.وی در نیمه‌نهایی با ثبت رکورد 48.51 ثانیه فینالیست شد.

حسین کیهانی در دور مقدماتی با ورزشکارانی از کشورهای جزایر سلیمان، تایلند، عربستان، چین، فیجی، قطر، اردن و فلسطین رفت و در پایان با ثبت زمان 8:30:24 به دور نهایی رقابت‌های 3000 متر راه یافت.

علی ثمری با رکورد 17.26 متر در پرتاب های مقدماتی پرتاب وزنه موفق به راه یابی به جمع برترین ها در پرتاب های نهایی نشد و به کار خود پایان داد. ثمری در بین 19 ورزشکار در رده نهم ایستاد و نتوانست در جمع هشت ورزشکار برتر که در مرحله نهایی حضور داشتند، قرار بگیرد.

تکواندو:
بانوی تکواندکار وزن -46 کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه خود به برتری رسید. فاطمه مداحی تکواندوکار وزن -46 کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه خود برابر لتویا رونا از فیلیپین قرار گرفت و با نتیجه 10 بر 5 بر حریف خود غلبه کرد. وی در دیدار دوم با نتیجه 9 بر 8 لی توم‌تی از ویتنام را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله به مصاف برنده افغانستان و چین خواهد رفت. مداحی در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه 9 بر 2 مغلوب حریف چینی خود شد و به مدال برنز بسنده کرد.

مهدی جلالی نماینده وزن -74کیلوگرم که دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و سپس حریف لائوسی خود را با نتیجه 22 بر یک شکست داده بود، در دومین مبارزه موریسن از فیلیپین را با نتیجه 26 بر 15 شکست داد و به نیمه نهایی رفت.او در این مرحله به مصاف تکواندوکاری از چین رفت و با نتیجه 21 بر 13 به برتری رسید و در فینال باید با حریفی از قزاقستان مبارزه کند. وی در دیدار پایانی با نتیجه مقابل تکواندوکار قزاق با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید و قهرمان شد.

مهدی اسحاقی تکواندوکار وزن -54 کیلوگرم کشورمان در دومین مبارزه خود برابر هدایت مارستیو از اندونزی قرار گرفت و با نتیجه 23 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.مهدی اسحاقی تکواندوکار وزن -54 کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف ولنتین از ازبکستان رفت و در حالی که از حریف خود عقب بود در نهایت با نتیجه 11 بر 7 به پیروزی رسید تا راهی فینال شود.وی در دیدار نهایی با نتیجه 23 بر 5 مقابل حریفی از تاجیکستان به برتری رسید و مدال طلای این وزن را بدست آورد. این اولین مدال طلای کاروان ایران در این مسابقات بود. اسحاقی در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود و سپس در اولین مبارزه حریف ترکمنستانی خود را با نتیجه 23 بر 3 شکست داده بود.

فوتسال:

تیم ملی فوتسال مردان ایران در نخستین دیدار خود صبح امروز به مصاف تاهیتی رفت و با نتیجه پرگل 16 بر یک حریفش را در هم کوبید. گل‌های تیم ایران را مهدی جاوید (4 بار)، احمد اسماعیل‌پور (3 بار)، فرهاد توکلی (3 بار)، محمد شجری (2 بار) و حمید احمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، سعید احمدعباسی و حسین طیبی هر کدام یک‌بار موفق به گلزنی شدند.

جوجیتسو:

در اولین دیدار امروز جوجیتسو کاران کشورمان، محسن حمیدی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های وزن منهای 94 کیلوگرم با رقیبی از کشور میزبان به مبارزه پرداخت و پس از دریافت دو کارت زرد کم کاری در نهایت با امتیاز 4 بر صفر مغلوب حریف شد. ادامه رقابت وی در گروه بازنده‌ها به نتایج بعدی جوجیتسو کار ترکمنستانی ا رتباط خواهد داشت.

نسیم محمدی تنها جوجیتسو کار امروز بخش بانوان کشورمان که در وزن منهای 62 مبارزه می‌کرد و پس از شکست در مقابل رقیب تایلندی خود به جدول بازنده‌ها راه پیدا کرده بود در این مرحله نیز مقابل مارال اووزگلی ریوا از کشور ترکمنستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا شانس کسب مدال و حضور در دیدار رده بندی را هم از دست بدهد.

مسعود حسن زاده در وزن بعلاوه 94 به مصاف ورزشکار تایلندی به نام نادا بنپ هیث رفت و در نهایت با امتیاز دو بر صفر پیروزی شد. وی در دیدار بعدی خود درمرحله یک چهارم با ورزشکاری از کشور میزبان به نام مرگن تجنف بازی کرد و توانست با برتری 9 بر 2 مقابل این حریف، راهی دور بعدی مسابقات شود.در ادامه پیروزیهای این ورزشکار خوب کشورمان وی در مرحله نیمه نهایی با جاد فادل روبرو شد و پس از کسب دو امتیاز به دلیل مصدومیت ورزشکار لبنانی این رقابت ا دامه پیدا نکرد وبه این ترتیب مسعود حسن‌زاده بعد از ظهر امروز برای کسب مدال طلا به رقابت خواهد پرداخت.

امیرحسین خادمیان در وزن منهای 69 که در مرحله اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در مرحله یک هشتم نهایی مقابل نورکالی میرلایف نتیجه را واگذار کرد.وی برای ادامه مسابقات باید منتظر باقی مسابقه رقیب خود بماند.

مسعود جلیلوند جوجیستو کار کشورمان در وزن بعلاوه 94 کیلوگرم که موفق شده بود با شکست ورزشکار اردنی به مرحله یک چهارم رقابت‌های وزن خود برسد در این مرحله در مقابل محمد علی از پاکستان قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر وی را شکست دهد. وی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حریفی از ترکمنستان به برتری رسید و فینالیست شد. وی در دیدار پایانی و در فینالی کاملا ایرانی مقابل حسن‌زاده به برتری رسید و طلایی شد.

محمد منصوری در وزن 77 کیلوگرم که با دو پیروزی به مرحله نیمه نهایی رسیده بود با شکست مقابل ال سینا منفردی از لبنان باید برای کسب مدال برنز تلاش کند. وی در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز در برابر سعود عبدالله ال حمدی از بحرین قرار گرفت و در پایان با نتیجه 6 بر 3 باخت را پذیرفت.

کشتی کلاسیک:

ریحانه شیخیان نماینده وزن منهای 58کیلوگرم کشورمان با شکست نماینده هند به مرحله بعد صعود کرد و برنزش را قطعی کرد. وی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حریفی از قرقیزستان شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

سارا علی‌پور نماینده وزن منفی 70 کیلوگرم کشورمان در دیدار با حریف ترکمنستانی خود از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شدید شد.

لیلا سیاوشی در وزن 52 کیلوگرم کشورمان موفق شد حریف قزاقی خود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و برنزش را قطعی کند. وی در دیدار نیمه‌نهایی مغلوب حریفی از ترکمنستان شد و مدال برنزش را قطعی کرد.

در وزن 57 کیلوگرم، قاسم نوروزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل آنالار گوکوف از ترکمنستان شکست خورد و حذف شد.

در وزن 62 کیلوگرم ناصر قربان پور در دور نخست ویکرام جیت از هند را شکست داد اما در دور دوم مغلوب انختالیوان از مغولستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 68 کیلوگرم اسماعیل امیری در دور نخست با شهزاد خان از پاکستان را شکست داد. وی در دور دوم مقابل سوتولیدف از ازبکستان شکست خورد و حذف شد.

در وزن 75 کیلوگرم  قاسم دازی در دور نخست مغلوب باسیم اورازوف از ترکمنستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 82 کیلوگرم حبیب اله ترابی در دور نخست محب علی دریغ از پاکستان را از پیش رو برداشت اما در دور دوم مقابل سید مهربان از افغانستان شکست خورد و حذف شد.

در وزن 90 کیلوگرم حامد میرزاپور در دور  نخست آکشای از هند را شکست داد و در دور دوم کریم زادا از تاجیکستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل جاوید احمد از افغانستان به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل مورکاپگلدی آتدایف از کشور ترکمنستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 100 کیلوگرم محمود پروانه در دور نخست مقابل اسلام جان کولداشیو از ازبکستان مغلوب شد و دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 100+ کیلوگرم حبیب غلام پور در دور نخست در مصاف با رجپالی اورازالیف از ترکمنستان شکست خورد و حذف شد.

موی‌تای:

امیرحسین کمری در وزن منهای 54 برابر بیراموف از ترکمنستان توانست 30 بر 28 به پیروزی برسد و راهی دور بعدی مسابقات شود.

مسعود عبدالملکی در وزن منهای 63 و نیم کیلوگرم با ساپ مانی از تایلند و دارنده 4 طلای جهانی مبارزه کرد که وی با نتیجه 30 بر 28 مبارزه را واگذار و از دور رقابت‌ها خارج شد.

 مصطفی تابتوخ‌زاده نماینده وزن منهای 57 کیلوگرم کشورمان طی سه راند مهیج و پر برخورد مقابل نماینده فیلیپین شکست خورد و حذف شد.

 رضا احمدنژاد موی‌تای کار وزن منهای 68 کیلوگرم کشورمان با ناک اوت کردن حریف ترکمنستانی به دور دوم صعود کرد.

در ادامه رقابت‌های موی تای کاوه سلیمانی طی سه راند مبارزه حریف مالزیایی خود را شکست داد و به دور بعدی راه یافت.

کیوان سلیمانی نیز مقابل نماینده تایلند به برتری رسید و راهی دور بعدی مسابقات شد.

تنیس:

اولین روز از مسابقات تنیس برگزار شد و شهرزاد بنی‌سعید نماینده بانوی کشورمان در بخش انفرادی به مصاف حریف تایلندی خود رفت. این تنیس باز در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر و در 2 ست با نتیجه 6بر 3 و 6 بر صفر به حریف خود باخت و از دور مسابقات کنار رفت.فردا مهتا خانلو حمیدر ضا نداف و امیر والا معدنچی برای ایران به میدان می‌روند.

تیم دوچرخه‌سواری کشورمان در ماده «تیم اسپرینت» موفق شد زمان 46 ثانیه و 758 هزارم ثانیه را به ثبت برساند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. احسان خادمی، علی علی‌عسگری و محمود پراش، رکابزنان ایران در رقابت امروز بودند. تیم ملی دوچرخه سواری ایران پس از راهیابی به مرحله نیمه نهایی ماده تیم اسپرینت برای فینالیست شدن با امارات رقابت کرد.
ایران در جدال با امارات با زمان 45 ثانیه و 245 هزارم ثانیه را به ثبت رساند و فینالیست شد. در مرحله نیمه نهایی علی علی عسگری، محمد دانشور و احسان خادمی برای ایران رکاب زدند. تیم ایران در فینال موفق شد مقابل تیم قزاقستان به پیروزی برسد و صاحب مدال طلا شود. برای ایران در مرحله فینال محمد دانشور، احسان خادمی و علی علی عسگری رکاب زدند و در پایان زمان 45 ثانیه و 535 را به ثبت رساندند. ایران اولین مدال طلای دوچرخه سواری بازی ها را به دست آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس