کد خبر 77605
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱

"ژنرال سلیمانی" این "مجاهد" تحت تعقیب شیطان بزرگ و نوچه هایش، برای فرزندان این آب و خاک، همان "حاج قاسم"، بسیجی آفتاب سوخته کرمانی است که گوش به فرمان ولایت مطلقه فقیه است و چشم به آزادی قدس شریف دارد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روز اول خرداد ماه سال 1390، حوزه علمیه حقانی در قم، به مناسبت سالگرد آزاد سازی خرمشهر ، مراسم بزرگداشتی را برگزار کرد که میهمان اصلی آن، مردی میانه سال، با موهای جوگندمی، نگاهی نافذ و قدی متوسط بود. این مرد در بخشی از سخنرانی خود گفت:
«انقلاب های اجتماعی در خاورمیانه و شمال آفریقا ،بهترین فرصت ها را برای انقلاب ما فراهم کرده است. امروز شکست یا پیروزی ایران در مهران و خرمشهر رقم نمی خورد؛ مرزهای ما فراتر رفته، ما باید شاهد پیروزی در مصر، عراق، لبنان و سوریه باشیم؛ اینها آثار انقلاب اسلامی است.»
طلابی که تازه وارد سالن اجتماعات می شدند وقتی از هم درسان دیگر خود درباره نام سخنران مراسم پرس و جو می کردند، این گونه پاسخ می گرفتند:
«حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس»
کمتر کسی در ایران بود که بداند، تنها دو روز قبل از این سخنرانی، باراک اوباما، رئيس جمهور آمریکا، نام قاسم سلیمانی را شخصاً به لیست افراد تحت تحریم ایالات متحده افزوده بود. البته نه باراک اوباما، نه وزیر دفاعِ او، نه رئیس سازمان سیا و نه هیچ کدام از رجال سیاسی و امنیتی آمریکا، صاحب این نام را نمی شناختند. برای آنان قاسم سلیمانی تنها شبحی هولناک بود که یک معنا را تداعی می کرد: «کابوس»

 بخش فارسی دائرة المعارف عمومی «ویکی پدیا» در معرفی «نیروی قدس» نوشته است:

«نیروی قدس یا سپاه قدس نیروی ویژه و زیرشاخه‌ای از نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است که مسؤول فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را دارد. فرمانده کنونی آن، قاسم سلیمانی است. برخی منابع نفرات این نیرو را 15000 تن تخمين زده‌اند. برخی تحلیل‌گران نیروی قدس را یکی از بهترین نیروهای ویژه در جهان دانسته‌اند.
نیروهای قدس در جنگ ایران و عراق به‌عنوان نیروی مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و فعالیتش را با حمایت از کردها برای مقابله با صدام در زمان جنگ ادامه داد. همچنین با حمایت از احمدشاه مسعود در جنگ شوروی در افغانستان و بعدها در مقابله با طالبان دامنه فعالیتش را گسترش داد. همچنین گزارش‌هایی از نیروهای قدس مبنی بر حمایت از جنگجوهای اسلام‌گرای بوسنیایی در جنگ یوگسلاوی در دست است. مأموریت اصلی نیروی قدس، سازماندهی، پروراندن، تجهیزکردن و سرمایه‌گذاری بر جنبش‌های انقلابی اسلامی است.»

«ویکی پدیا» در معرفی فرمانده « نیروی قدس» این گونه نوشته است:

«قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی قدس سپاه است. وی بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده‌است. واشنگتن پست وی را از مهمترین سیاست گذار سیاستهای خارجی ایران می‌داند.»

گرچه هیچ شکی در معاند بودن مدیران و گردانندگان دائرة المعارف به اصطلاح مستقل و عمومی «ویکی پدیا» وجود ندارد اما نباید از این حقیقت چشم پوشید که تمام اطلاعات مفید جهان غرب درباره «نیروی قدس» و فرمانده آن، چیزی بیش از همین چند خط ، به اضافه پنج قطعه عکس کوچک از قاسم سلیمانی و مشتی اطلاعات کاملاً بی اساس و غیر مستند عجیب و دور از ذهن سالم درباره جزئیات یگان ها و فرماندهان این نیرو، نیست.

منابع خارجی و خصوصاً غربی، ادعاهای حیرت انگیزی را درباره نیروی قدس و فرمانده آن مطرح می کنند. تبلیغات غرب درباره فرمانده نیروی قدس بعد از اشغال عراق توسط آمریکا به اوج خود رسید و تا جایی پیش رفت که مقامات سیاسی و امنیتی یانکی صراحتاً نام «قاسم سلیمانی» را به زبان می آوردند و در آخرین مورد نیز «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه سیا و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» افاضه فرمودند: «سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم؛  قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را باید بکشیم.»

در نمونه ای دیگر، روزنامه معتبر آمریکایی «مک کلثی» با بیان این مطلب نوشت:

«یکی از قدرتمندترین چهره‌های موجود در عراق، یکی از مقامات دولتی این کشور، یک رهبر شبه نظامیان، یک روحانی بلندپایه و یا یک فرمانده یا دیپلمات آمریکایی نیست. این فرد، یک ژنرال ایرانی است که هم‌اکنون بسیار پرنفوذتر از همه مقامات نامبرده شده است. ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس، شاخه فعال سپاه پاسداران ایران در عراق است که مأموریت این شاخه، گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه است. سلیمانی به عنوان مرد شماره یک تهران در عراق، عامل حمایت نظامی و مالی از گروه‌های گوناگون عراقی بوده و سعی در ناکام گذاشتن تلاش‌های آمریکا برای ایجاد دولتی متمایل به غربی‌ها پس از سقوط صدام را دارد.به گفته مقامات آمریکایی، سلیمانی انتخاب سیاستمداران متمایل به ایران را تضمین و همواره با رهبران ارشد عراقی دیدار و از چهره‌های شیعه عراق دفاع می‌کند.

یکی از مقامات ارشد عراقی که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید: ما، آمریکایی‌ها و دیگر عراقی‌ها، چه او را دوست داشته باشیم یا نه، باید اذعان کنیم که او محور سیاست‌های ایران در عراق است. نیروهای قدس همه نقش‌های سیاسی، نظامی، ‌اطلاعاتی و اقتصادی را ایفا می‌کنند؛ آن ها سیاست خارجی ایران در عراق هستند.»

روزنامه مذکور در سی‌ام مارس 2008 ميلادي گزارش داده بود:

وی در ژانویه سال 2005، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند.در حالی که آمریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، سلیمانی فعالیت خود را در حمایت از شیعیان طرفدار ایران آغازکرد و به شدت به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت. پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دموکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند و در عوض، متحدان ایران وارد میدان شدند. یک سال بعد، در آوریل سال 2006 ایران باز هم نگران بن بست مذاکرات برای برگزیدن نخست‌وزیر جدید عراق پس از دومین دور انتخابات مجلس عراق شد و این بار سلیمانی به منطقه سبز رفت تا با سیاستمداران شیعه مذاکره کرده و تضمین کند که انتخاب نهایی عراق، مورد پذیرش تهران نیز هست و در پایان هم عراقی‌ها بر سر نخست‌وزیری نوری المالکی به توافق رسیدند.
در این باره زلمای خلیل‌زاد نیز می‌گوید: همان‌قدر که مقامات آمریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‌کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او ماه گذشته در پایان دادن به درگیری‌های نیروهای مقتدی صدر و نیروهای عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت؛ تهدیدی که می‌رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامدهای وخیمی به ویژه برای منابع نفتی عراق در پی داشته باشد.
در نشست مهم دیگری که در نقطه مرزی ایران و عراق در مریوان انجام شد و به گفته منبعی که نخواست نامش فاش شود، در این دیدار، جلال طالبانی، درخواستی به ژنرال قاسم داده است، مبنی بر این‌که نبردها و ناآرامی‌ها متوقف شود. به گفته این مقامات، سلیمانی نیز روز پس از آن، پیامی می‌فرستد و بلافاصله نبردها متوقف می‌شود...»

يك مورد ديگر از موضع گيري هاي خارجي درباره فرمانده نيروي قدس، مربوط به «شمعون پرز» رئيس جمهور فعلي رژيم صهيونيستي است و چند ماهي است كه اين جمله را به او منتسب مي كنند: «خاورميانه، روي انگشت اشاره قاسم سليماني مي چرخد.»



این دعاوی بی مستند و گاه غير معقول، به همان اندازه که ارزش خاصی ندارد، برای یانکی های گاوچران سوژه ای مطلوب برای داستان پردازی و دشمن تراشی های هالیوودی است. امروزه آمریکا با نام «قاسم سلیمانی» همان گونه عمل می کند که پیش از این با نام «عماد مغنیه» می کرد. هنوز بسیاری به یاد دارند که در سال 1366، وقتی ناوگان آمریکا در خلیج فارس، در جنگ رو در رو با پاسداران نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید «نادر مهدوی» دچار استیصال گردید، مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند  که «عماد مغنیه» در قایق های تندروی سپاه در خلیج فارس دیده شده است.
 با توجه به چنین سابقه ای، عجیب نیست که همزمان با اوج گیری ناکامی های نظامی آمریکا در عراق و سونامیِ «دیکتاتور براندازی» در خاورمیانه، «عمو سام» به دنبال شبحی باشد که با داستان سرایی درباره ی آن، فضاحت های خود را در افکار عمومی توجیه نماید. به این ترتیب از این پس، «سوپرمن»، «بت من»، «جیمز باند»، «مردان ایکس»، «شگفت انگیزها» و مأمور «جک بائر» [قهرمان سریال 24] باید در افغانستان و عراق و یمن و سومالی و ... به دنبال «ژنرال سلیمانی» بگردند و این «اَبَرجنگجوی بنیادگرا» را به چنگ بیاورند و سرش را برای رئیس جمهور آمریکا هدیه ببرند. زهی خیال باطل. ( دقت كنيد به شباهت عجيبِ سناريوي احمقانه آمريكا درباره طرح ترور سفير عربستان در آمريكا توسط نيروي قدس با داستان سريال هاي24 و «يونيت».)
حقیقت آن است که به رغم این رؤیاپردازی های رقت بارِهالیوودي، «حاج قاسم سلیمانی» ( هیولای افسانه ای و بدمن داستان های کمیک استریپ که امنیت آمریکایی ها را بر هم می زند) برای تمام ایرانیان انقلابی، یک بسیجی تمام عیار در میان سپاهِ بسیجیان ولایت است که مانند بسیاری از هم رزمانش، تمام حیات خود را از ابتدای جوانی، وقف نهضت حضرت روح الله کرده است.
قاسم سلیمانی، نوجوان کرمانی بود که با بنایی تأمین معاش می کرد. جنگ که آغاز شد، خشت و گل و شاغول را کنار گذاشت و اسلحه به دست گرفت. زیاد طول نکشید که قاسم سلیمانی توان تشکیلاتی و رزمی خود را به فرماندهان جوان سپاه که سن و سالشان زیاد با او فاصله نداشت نشان داد. به این ترتیب قاسم سلیمانی به فرماندهی بسیجیان هم ولایتی خود رسید و پس از مدتی لشکری از کارگرزادگان کرمانی تشکیل داد که نام آن را «لشکر 41 ثارالله» نهادند. این لشکر در طول سال های دفاع مقدس، درخشش اعجاب آوری از خود نشان داد نام خود را در تاریخ ایران و اسلام جاودانه نمود.
پس از پایان جنگ هشت ساله، لشکر 41 ثارالله تحت فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی که در معرکه مرزهای جنوب آبدیده شده بود، به زادگاه خود یعنی کویر تفتیده ایران بازگشت و وظیفه ایجاد امنیت و مبارزه با شرارت های اشرار هدایت شده از مرزهای شرقی کشور را بر عهده گرفت. این واقعیتی غیر قابل تردید است که هنوز هم مردم کرمان و سیستان و بلوچستان، دوران حضور قاسم سلیمانی در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور را از امن ترین ایام زندگی خود می دانند.
توانایی نبوغ آمیز قاسم سلیمانی در شناخت بافت مردمی خاص مناطق کویری و نوع زندگی عشیره ای حاکم در آن نواحی و تدابیر بی نظیرش در مدیریت امنیتی چنین مختصاتی، او را به نگین درخشانی در میان یادگاران سال های دفاع و حماسه تبدیل نمود. قاسم سلیمانی که خود پرورش یافته شن های کویر و بزرگ شده رزق و روزی کارگری بود ، با اقتداری بسیجی که از سالیان جنگ تحمیلی به ارث برده بود ، عشیره ها و قبایل کویر را به انسجام و هماهنگی کم نظیری رساند و به مدد این تدبیر خود ، توانست اشرار و اراذل تحریک شده از خارج را ، از پشتیبانی داخلی و فضای تنفسی بومی محروم کرده و تنگنای سختی را بر آنان تحمیل نماید.
در سال 1379 بود که فرماندهی کل قوا ، حضرت آیت الله خامنه ای ، این بسیجی جان برکف ولایت را از کرمان به تهران فراخواند و او را به فرماندهی یکی از قوای پنجگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، که در میان غربی ها از آن با نام «سپاه قدس» یاد می شود منصوب کرد. از آن زمان تا امروز ، سردار قاسم سلیمانی کمترین جلوه را در عرصه رسانه های دیداری و شنیداری داشته است. گرچه مردم ایران و همرزمان او و هم ولایتی هایش همواره شاهد حضور او در عرصه حیات عادی در هیئات ، مجالس عمومی و خصوصی خود هستند اما همین غیبت طولانی در عرصه ی رسانه های عمومی، ایشان را برای غربی ها به شبحی مرموز تبدیل کرده است که سایه وار در کمین دشمنان نظام اسلامی می نشیند و ناگهان چون صاعقه بر سرشان فرود می آید.
گرچه با فرض درست بودن این فرضیات غربی ها، چنین برداشتی از شخصیت «قاسم سلیمانی» برای آنان ترس آفرین است اما بی شک برای همه ایرانیان، وجود سربازی دلیر با چنین توانمندی هايي، بسيار غرورانگیز است.
«ژنرال سلیمانی»، این «مجاهد» تحت تعقیب شیطان بزرگ و نوچه هایش، برای فرزندان این آب و خاک ، همان «حاج قاسم» بسیجی آفتاب سوخته کرمانی است که گوش به فرمان ولایت مطلقه فقیه و چشم به آزادی قدس شریف دارد و اگر جنگ برای بسیاری از همرزمان او در سال 1367 به صورت پایان یافت، برای او آشکارا تا امروز تداوم داشته است و او را باید بسیجی ای با 360 ماه سابقه حضور در منطقه عملیاتی دانست.
امروز امت اسلامی و خصوصا ملت مسلمان ایران، قدر دانِ خدمات حسینی این سردار عاشورایی است که خواب را از چشمان یزیدیان زمان ربوده است و گرچه هزاران نفر چون او در خیل سپاهیان روح الله وجود دارند که دست کمی از «حاج قاسم» ندارند اما از خداوند متعال خواستاریم که جبهه نبرد اسلام ناب محمدی(ص) با کفر و شرک جهانی و اسلام آمریکایی را تا قيام امام عصر(عج) از حضور چنین سرداران پاکباخته ای خالی نکند. ان شاءالله

محمدیاسر رجبي
آبان 1390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    خوش به حالت سردار،خوش به حالت. بهت حسودیم میشه
  • سید یاسر ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    1 0
    زنده باد سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    1 0
    هرچه فکر کردم در باره ات بنویسم کلمه ای در شان تو پیدا نکردم به دشمنان می گویم تاحاج قاسم هست شما آسوده نخوابید
  • یا ضامن آهو ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    جانم فدای ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای و یاران با بصیرت, شجاع, ولایت مدار حقیقی و خستگی ناپذیرش مثل سردار قاسم سلیمانی خوشا به حال شما ها که باعث خوشحالی دل مهدی زهرا عج و زمینه سازان ظهور هستید حق یار و یاورتان
  • ناشناس ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    عاقبتت خیر باد
  • وحيد بسيجي ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    دوست داريم حاج قاسم اي بسيجي واقعي
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    خدایا به سردار سلیمانی توفیق بیشتر بده برای خدمت به مقام عظمای ولایت
  • ناشناس ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    فرزندان دلاور و صادق ایران اسلامی باید در میان مردم مسلمان دیگر کشورها حضور پیدا کرده وشرح مجاهدثهای ملت دلیر ایران را درسی سال ایستادگی درمقابل تمام مستکبران عالم به اطلاع برساند کاری که افراد صادق و ازادیخواهی مثل حاج قاسم سلیمانی می تواند پیام اور ان باشد ولا غیر!و الحق این بزرگواران چقدر در خارج از ایران عزیز هستند ومحبوب هر چند لطف خدا شامل حال این افراد است وبه عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که یک به گفته دشمنان (ژنرال)ایرانی در خارج از کشورش محبوب است وما باید صدها سردار سلیمانی دلاور وعزیز ودلسوز به مردم دنیا معرفی کنیم و انوقت ملت ایران به زعامت امام خامنه ای می شوند پرچم داران عدالت واقعی در دنیا انشاا.....
  • يزدان جمشيدي ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    1 0
    سردار دلاور سپاه ايران حاج قاسم سليماني (حفظه الله) مالك اشتر علي است . سلامتي خودش وقتداش صلوات .
  • سعدی ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    حاج قاسم،به تمام معنا یک سرباز فدای در جنگ حق علیه باطل برای ولایت و اسلام ناب محمدی است..... حاج قاسم انشالله شهیدی شی ولی الان نه/ اقا بهت نیازه داره/انشالله در رکاب امام زمان شهید شی... دوست دریم ژنرال قاسم
  • محمود ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام اولا امریکا هیچ غغغغلطی نمی تونه بکنه. امریکا اگه می تونست این سردار دلاور اسلام رو شهید کنه تا به حال صد باره کرده بود و بعد هم تکذیب می کرد نیروی قدس کارش واقعا درسته و شاید نیروهای این سپاه استراتژیک سربازان گمنام دیگری برای آقا باشندکه نه تنها ناشناسند بلکه حتی خدماتشون هم ناشناسه و واقعا در یک غربت کامل به سر می برند به نظر من با توجه به وظایف نیرو قدس ان شائ الله نقش در جریان ظهور آقا نش مناسبی ایفا کنند روزنامه گاردین، چاپ لندن، در مطلبی به موقعیت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق پرداخته و معتقد است: نفوذ این فرمانده سپاه در عراق به حدی است که در نظر بسیاری از عراقی ها، در واقع اوست که امور کشورشان را در دست دارد.
  • احمد نصر ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    خداوند شما را برای اسلام و امام خامنه ای حفظ کند انشاءاله
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    دلم می خواد پیشونی تو ببوسم حاج قاسم
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    يكي به من بگه پس فرق وزارت اطلاعات با نيروهاي قدس چيست؟
  • علي ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    فرزند خلف روح الله كبير
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    بجاي پيروزي در لبنان و غيره بايد شاهد پيروزي بر نيروهاي پ ك ك و غيره در مرز خودمان باشيم. پس امريكايي ها هم راه را به بيراهه نرفته اند! فرق اسلام واقعي و اسلام مندرآوردي يك نقطه است و آن هم نقطه ي تجليل و تحليل است. جرات داريد به جاي كانت هاي تجليل از كامنت هاي تحليل استفاده كنيد.
  • محسن قهرمانی ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    ما را بکشید؛ ملت ما قویتر میشود... مگر شهید صیاد شیرازی و شوشتری و... رو ترور نکردند.چه شد ... جوانان انقلابی هر لحظه آماده تر از گذشته هستند و این عزیزان با شهادت خود موجب عزت اسلام و خود می شوند. درود خدا بر سردار قهرمان امام خامنه ای
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    دستت رو ببوسم!!!!!!
  • majid ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    درود بر سردار انقلابی
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    خدا قوت سردار اجرت پیش مولایت سردار اگر روزی ذوالفقار علی(ع) مالک اشتر بود امروز هم ذوالفقار مولامون حاج قاسم هست
  • سهیل ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    باریک
  • حميد ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    حاج قاسم خوشا به سعادت كه اين دشمنانمون از اسمتم ميترسند
  • یه بچه بسیجی زمان دفاع هشت ساله ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    اگر یک مو از سر حاج قاسم کم بشود توی کشورهای منطقه سر از سر افسران آمریکائی و انگلیسی جدا میشود ........ توی جنگ با عراق ترسمان ریخت ان موقع که نوجوانی بودیم و شدیم غواصهای خط شکن مسن شدیم ولی بسیجی همان بسیجی است شیر پیر میشه ولی چنگالها و غرشش حساب شده تر است . مرگ اگر مرگ است گو نزد من اید تا در آغوشش گیرم تنگ تنگ
  • دکتر قربانی ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • تلنگر ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    اسرائیل خبر نداره که نه خاورمیانه که جهان روی انگشت مردی از شیعیان میگردد... خدا به امثال حاج قاسم ها قوت بده که کم هم نیستند شایداسرائیل فقط یکی از این دلاورای ماروشناخته وخبرنداره اگر حاج قاسمی روهم شهید کنه بازهم حاج قاسم های دیگه ای علم رو برمیدارند علم حسین (ع) زمین نمی مونه دورد خدا به به حاج قاسم درود خدا به امام حاج قاسم درود خدا به مجاهدین درود خدا به شهدا
  • قاسم ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام سلامی به گرمای آفتاب و نرمی شبنم بر بزرگ مرد ایران زمین سردار قاسمی ، یاران و همفکرانش چقدر افتخار آفرین است که نظام جمهوری اسلامی چنین کوهی پایدار و رودی روان که از ولایت سرچشمه می گیرد و به دریای اهل عبا می ریزد . خداوندا سردار قاسمی ها را برای امام خامنه ای نماد شیعه حفظ فرما و این بزرگی و اقتدار را از ما نگیر آمین یا رب عالمین
  • ایران ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    شما به اوناش کاری نداشته باش .... شما فعلا حاجی جون خودمونو بچسب .... حاجی تاج سر
  • ایران ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    مشرق ، جون هر کی دوست داری یه جوری این نظر ها رو انعکاس بده که بعضی از سایت ها که حتی زحمت این خبر رو به خودشون نمیدن و حتی یه مطلب کوچیک هم از حاجی ما نمی نویسن تا بچه های ایران به خوبی حاج قاسم بشناسند ولی شما جوری انعکاس بده که بدونن حاجی ما خیلی طرفدار داره حاجی ما خیلی خاطر خواه داره ... حاجی ما چند میلیون سرباز داره .... خواهش می کنم حاجی خیییییییییلی دوست داریم ...
  • روشن ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من به عنوان یک ایرانی به وجود همچین ادمی افتخار میکنم که برای من و کشورم میجنگه. دعا میکنم برای کسانی که میجنگن برای امنیت ایران عزیزم و شاید تا اخر عمرشون هیچکس نفهمه کی بودن و چیکار کردن.
  • صادق ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ایـــــــــــــــــول ایــــــــــــــــــــول حاج قاسمو ایـــول ایـــــــــــــــــول ایــــــــــــــــــــول حاج قاسمو ایـــول
  • م ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    مگر اینکه شما درمورد سپاه قدس روشنگری کید خودشون که عین خیالشون هم نیست
  • منوچهر ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من به فرزند برومند ورشید ایران اسلامی سردار قاسم سلیمانی افتخار میکنم ومیدونم که امثال ایشون در سپاه وارتش وجود دارند که ذخیره روز مبادا برای حمایت از ایران وحفظ پرچم با صلابت تشیع در این دنیای مادی وبی محتوا هستند .راستی خوش به حال ما با این بزرگانی که داریم
  • منوچهر ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ولی من نه تنها حسودی نمیکنم که کیف میکنم
  • ناصر الباکر ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من چیز زیادی از سپاه و اقداماتش نمیدونم و باور نمیکنم آقای سلیمانی انقدر ه آمریکاییها میگند قوی باشه اما همینکه اظهار میکنن از یه فرمانده نظامی ایرانی میترسند احساس غرور میکنم و در خارج از ایران که هستم با غرور زندگی میکنم شاید شما که در ایران هستید قدر این حرف منو ندونید ما به هرچیزی که ایران را در دنیا بزرگ میکنه افتخار میکنیم آقای سلیمانی دوستتون دارم کاش از نزدیک میدیدمت
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خدا برامون نگهت داره ژنرال
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    درود بر امام خمینی و امام خامنه ای و فرزندان غیورش
  • ا.م ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    آفرین برسردارسلحشور ، دلاور ،متفکر ودشمن شکن ایران اسلامی
  • مختار ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من حقیر افتخار داشتم در زمان جنگ بعنوان یک بسیجی تحت فرماندهی این عزیز باشم. همیشه دیدار با حاج قاسم برای بر و بچه های رزمنده لشکر41 ثارالله بسیار شوق انگیز و بیاد ماندنی بود رزمنده ها مثل یک نگین دورش حلقه می زدنند. بسیار مهربان و دوست داشتنی. چند سال پیش من به همراه یکی دیگر از دوستان رزمنده در یک حادثه تروریستی شدیداً مجروح و در بیمارستان بستری شدیم. حاج قاسم برغم مشغله های فراوان و گرفتاریهای شدید کاری، با حضور در بیمارستان ما را مورد تفقد و محبت بی دریغ خویش قرار داد. من با دیدن حاجی،برای مدتی دردهای شدید و رنجم را فراموش کردهو دیدار با حاجی برایم بسیار تسکین دهنده بود. این عیادت حاجی از این حقیر ناچیز، بسیار خاطره انگیز و فراموش نشدنی شد. این روزا حاجی خیلی حال و هوای دوستای آسمانی اش را می کنه... حاج احمد کاظمی، حاج همت،حاج مهدی باکری حاج قاسم میرحسینی، حاج مهدی زین الدین و.... برای سلامتیش و نامبودی دشمناش 5 صلوات.
  • همسنگر ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    درودخدا برمجاهدان راه اسلام درودخدا بر دلاوران سپاه قدس آفرین برحاج قاسم که دشمن رو مرعوب کرده...
  • سعید ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من بفدایت، فرمان بده.. جان و سر بفدایت سردار شجاع و با اخلاص.
  • همسنگر ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    درودخدا برمجاهدان راه اسلام درودخدا بر دلاوران سپاه قدس آفرین برحاج قاسم که دشمن رو مرعوب کرده...
  • سعید ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من بفدایت، فرمان بده.. جان و سر بفدایت سردار شجاع و با اخلاص.
  • سعید ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    برای سلامتی سردار عزیز سلیمانی و همه ی سربازان گمنام امام زمان (عج) صلوات
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ما هم فهمیدیم منظورت باریکلا به مشرق و حاج قاسم بود اما حواست نبود و اینتر رو زدی و مشرق هم منتشر کرد! دم حاج قاسم گرم. همه خاطرخواه اين بزرگمرديم به مولا..
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    کلا هیچ ارتباطی با هم ندارند جز جمع آوری اطلاعات از خارج که بين هر دوشون مشترکه. کار وزارت، امنيتيه اما کار نیروقدس صدور انقلاب و حمايت از نهضت های اسلامی و انقلابی و شیعی در سراسر جهان و در نهايت آزادسازي قدس و زمينه سازي براي ظهور امام غريب مون آقا امام مهدی(عجل الله فرجه الشريف). حالا گرفتي دادا؟؟
  • حامد ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    زنم بر خاک پايت بوسه زيرا زده بوسه به بازويت خميني
  • ميثم ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    به جاي حسادت ورزي، ازش الگو بگير داش مهدي! بايد هر کدوم مون يه حاج قاسم بشيم تا خشتک صهيونيست ها و کفار و وهابي ها رو بکشيم روي سرشون.
  • حامد ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    انقدر از حاج قاسم تعريف نکنيد. نظر مي خوره ها. بترکه چشم حسود...! بزنم به تخته! اگرچه حاج قاسم به قول معروف خيلي تعريفيه اما بدونيد که خودش از تمجيد خيلي بدش مياد. او خودش رو خاک پاي اهل بيت عليهم السلام و ولايت ميدونه و بس. بلندي از آن يافت کو پست شد/ در ِ نيستي کوفت تا هست شد بنازم به تواضع و مردانگي و شرف و شجاعت و آرمانگرايي و انقلابي گري و پاکباختگي ات در راه اسلام و انقلاب و امام و ولايت! جون من و هزاران مثل من، فداي يک تار موي جوگندمي ات!
  • سید.ناشناس. ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ماشاالله.درود بر شما وتمام همرزماتون.خدایا خودت برای اسلام ومسلمین حفظش کن.انشالله.ولی.یک بیشنهاد..انشالله که فرماندهی به این بزرگی برنامه و راه رسم موفقیت را برای بچه هامون مکتوب کرده البته انهایی که قابل ثبت یا به شکلی که شاگردانتان بتوانند استفاده کنند شبیه سازی بشه و یاخاطراتی که میشه نوشت محرمانه. در اموزشها.مربیان استفاده کنند. شرمنده من را ببخشید جسارت کردم.حلالم کنید.
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    مخلص هر چی بسیجیه ماشاءالله حزب الله
  • محمدمهدی نجفی ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    بنام خدا سردار سلیمانی فرمانده شجاع و دلاور نیروی قدس بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی در عرصه جنگ با نظام سلطه در عرصه بین المللی است و ما اثرات مهم آنرا از عراق و کشورهای منطقه گرفته تا آمریکای جنوبی و اروپا بخوبی احساس می کنیم.خداوند بزرگ به این فرزند برومند انقلاب و یاور صدیق و شریف ولایت توفیق روزافزون عنایت فرماید-با آرزوی آزادی فلسطین
  • ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    با سلام، مطالبی را که امریکائی ها و روزنامه های آنها در مورد آقای قاسمی نقل کرده اند برگرفته از مطالب سازمان منافقین و خالی بندی های علیرضا نوری زاده می باشد این دو سالهاست که اینگونه مطالب را بعنوان در مورد آقای سلیمانی نقل میکنند . نیروهای قدس یک نیروی بازدانده و تدافعی می باشد و هیچ برنامه ای برای صدور انقلاب بوسیله نظامی گری در برنامه کاری خود ندارد این نیرو کمترین نقشی در بیداری اسلامی در چهار گوشه جهان نداشته وندارد بقول مثل معروف خودمان کافر همه را بکیش خود پندارد انگلیسیها و امریکائی ها هم بخاطر خصلت استعماری و سلطه گری فکر می کنند نظام جمهوری اسلامی هم مثل خودشان عمل می کند . سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی صدها فرمانده مخلص را تربیت کرده است که آقای سلیمانی یکی از آنهاست وی نه مغز متفکر عملیاتی ساخته و پرداخته غرییهاست ونه شخصیت استثنائی شماست ظاهرا شما هم در دام تبلیغات غربیها گرفتار شده و بنوعی با نوشته خود یک سخصیت هالیودی از وی ساخته اید . اینگونه حرکات نه تنها مقابله با سمپاشی غریی ها نیست بلکه شما را هم بعنوان یک عامل ناخواسته در راستای اهداف آنها قرار می دهد .
  • ناشناس ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    بسمه تعالی با سلام به تصویر حاج قاسم در مقابل مقام معظم رهبری دقت کنید ببینید ایشان چقدر متواضعانه ایستاده است ماشاءالله لاحول و لا قوه الی به الله العلی العظیم خدایا از عمر ما بگیر و به عمر امام خامنه ایی و حاج قاسم ها اضافه کن خدایا مقبولیت بده تو راهی که این عزیزان قدم بر میدارن ماهم قدم برداریم آمین یا رب العالمین
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    کیه منفی میده؟
  • علی ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    درود خداوند بر سرباز مخلص رهبر وامام زمان علیه السلام حاج قاسم سلیمانی برای سلامتی اش صلوات
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ژنرال درجه خوبی بیست برای حاج قاسم، بگو علمدار حسین
  • صاعقه ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من به رئیس جمهوری آینده احترام میگذارم
  • پریسا ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    چرا اجازه رای دادن را بما نمیدهید مطلب که جدید است. این رای دادن ها بسیار مهم است . در ضمن این وطن فروشان چه موجوداتی هستند که رای منفی داده اند جیره خواران بیگانه هستند که به رستم زمان ما رای منفی داده اند در مقابل نظرات جانانه هموطنان در مورد سردار ملی . حقیقتا شرمتان باد . زنده باد سردار سلیمانی دشمن کش .
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    شما که هنوز فرق پژاک با پ ک ک رو نمیدونی از تحلیل صحبت میکنی؟؟؟ زورت کردن نظر بدی؟
  • محمد ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    با سلام تا ایران از این نیروهای مخلص و وطن پرست و درست کار دارد باید هم دشمن از ترس خواب به چشم نداشته باشند خداوند نگهدار همه ی آنها باشد ما هم ارادتمندشان هستیم
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    به دنبال «ژنرال سلیمانی» بگردند و این «اَبَرجنگجوی بنیادگرا» را به چنگ بیاورند و سرش را برای رئیس جمهور آمریکا هدیه ببرند. زهی خیال باطل. زهی خیال باطل. زهی خیال باطل. زهی خیال باطل.
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خدا حاج قاسمها رو برای انقلاب ما زیاد کنه
  • حسین ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    آخرین نمود از سردار سلیمانی در فیلمها و بازیهای هالیوودی رو میشه در بتل فیلد 3 دید که در مورد حمله به ایران است دشمن اصلی غربیها شخصی است به نام سلیمان که در خارج از مرزهای ایران نفوذ داره سلیمان قطعا انعکاس ذهنهای معیوب اونهاست از سردار بزرگ اسلام سردار سلیمانی سوال اینجاست ما هم ظرفیتهای پایینی نداریم پس چرا کار تبلیغاتی در مقابل نکردیم؟ مگر اسنادی که رهبر بزرگوار دستور انتشارشون رو دادن بهترین سوژه برای ساخت فیلم و حتی بازی نیست که اونها رو بصورت چند رسانه ای نشون داد که تروریسم امریکایی رو با چشم خودشون ببینند آیا مسئولین تا حالا یه تکونی به خودشون دادند یا اینکه حوصله ندارند و میخوان این ایام ریاست با خوبی و بدون دردسر به اتمام برسه؟ اون دنیا فقط به خاطر اعمالی که انجام دادیم بازخواست نمیشیم ،بازخواست میشیم به دلیل کارهایی که میتونستیم انجام بدیم و انجام ندادیم
  • پوران ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    تنهاترین سردار
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • طاهر ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    باسلام. تشکر از مشرق خدا را شکر می کنم که دشمنان کشورم هر توطئه ای را زمینه سازی می کنند موجب انسجام و وحدت ملی و اسلامی بیشتر در ایران سربلند میشود. سردار جان! تو و دوستانت را دوست دارم و به همت بلندتان افتخار میکنم قربان وقارت طاهر از لیسبون
  • یاسر ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    عزیزم این تواضع این فرشتگان رو نشون می ده خدا حفظشون کنه که مایه افتخار ایران و ایرانی هستند..................
  • سید ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    تمام لذت عمرم دراین است که همگی شیعه هستیم وچون حسین وار متولد شدیم حسین وار هم شهید خواهیم شد
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    حاج قاسم بايد سعي كنه مثل خودش يك تعدادي نيرو تربيت كنه
  • سرافرازان شهید ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    اینم صحبت های حاج قاسم درباره شهید حسن باقری: http://www.sarafrazan2.blogfa.com/post-62.aspx
  • یاسر ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    از اون ور آب نشستی داری قود قود می کنی جرات داشتی تو مملکت خودت زندگی می کردی و می فهمیدی وطن پرستی یعنی چی و امثال حاج قاسم تو دنیا استعماری یعنی چی که این همه ازش می ترسند و مو تو تنشون سیخ می شه فقط خواهشن خفه شو
  • احسان ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ما آماده حضور در سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم و تحت رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) هستیم
  • حسین ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    مایه افتخار ماست بر خود به خاطر وجود چنین عزیزانی می بالم به تعبیر حضرت روح ا... ما را بکشید ملت ما بیدار تر می شود شهادت برای ملت ما سعادت هر دو جهان است
  • دانشجو ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    سلامتی سردار سلیمانی صلوات. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    جناب واقع گرا! این نوشته کجابش از حاج قاسم شخصیت استثنایی و هالیوودی ساخته است؟ خدا کمی انصاف به آدم بدهد بد نیست. ژست واقع گرایی گرفتن بعضی وقت ها می شو.د مرض. خدا همه مریض ها را شفا بدهد
  • پویا ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    سپاه قدس در قلب همه ما جا دارد.
  • سید یاسر ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خواندن اين مقاله ي مرتبط هم خالی از لطف نیست. ... «سلیمانی هراسی» در دستور کار رسانه های جریان اصلی غرب . بهروز فرهمند: دوستی روایت می کرد: یکی از بستگانش که بانوی ایرانی میانسالی است و بیش از بیست سال است با همسر، فرزندان و نوه هایش در آمریکا سکونت دارند، به تازگی برای دیدار با بستگان به ایران آمده است. این خانم - آن گونه که آن دوست می گفت- به هیچ وجه اهل سیاست نبوده و نیست، چنان که در سفرهای هر دو سه سال یک بار وی به وطن، اهل فامیل از او اظهارنظر سیاسی در حد بسیار ناچیز و شاید هم در مقیاس صفر شنیده بودند. به گفته راوی، خانم هموطن ساکن ایالات متحده، در سفر اخیرش به میهن و در یک محفل خانوادگی، به ناگاه و بدون هیچ پیش زمینه ای، رو به خویشاوندانش می کند و می گوید: «این ژنرال قاسم سلیمانی کیست»؟ آن دوست می گفت: حاضران در آن جمع خانوادگی، به تمامی از شنیدن این پرسش، شگفت زده شده بودند و جالب اینکه برخی که سالها در ایران زندگی می کردند، با نام «قاسم سلیمانی» بیگانه بودند. راوی می گفت: درپی این پرسش، من رشته کلام را به دست گرفتم و بانوی خارج نشین را خطاب قرار دادم و گفتم: «شما از سردار قاسم سلیمانی چه می دانید؟». او نیز بی درنگ پاسخ داد: «همون پاسداره، همون که فرمانده واحد قدس سپاه است، در آمریکا اسمش خیلی بر سر زبانها افتاده، می گن تخصصش، دست کردن در لانه زنبوره؛ می گن در دخالتهای ایران در کشورهای جهان، نفر اول اون هست.» با شنیدن این روایت، من نیز ابتدا به اندازه آن دوست، و چه بسا بیشتر، شگفت زده شدم؛ شگفت زده از اینکه موج «سلیمانی هراسی» و دهشت افکنی نسبت به ماهیت و کارکرد «سپاه قدس» که تا پیش از این، تنها در محافل و اتاقهای فکر صهیونیستها دنبال می شد و گاه نیز در مقالات و مصاحبه های رسانه ای آنها بازتاب می یافت، اکنون به اندازه ای فراگیر شده است و رسانه های جریان اصلی در غرب- دستگاه تبلیغاتی صهیونیسم- آن را در «دستور کار روزانه» خود نهاده اند که شهروندان عادی را هم در ایالات متحده متاثر و نسبت به سردار «قاسم سلیمانی» حساس کرده و نام او را بر سر زبانها انداخته است. هرچند، بازخوانی یک روایت ساده از گفت و شنودهای یک جمع خانوادگی، چندان نمی تواند دستمایه یک تحلیل عمیق قرار گیرد، اما به هیچ وجه نمی توان از افزایش حجم اطلاع رسانی غرض ورزانه در غرب درخصوص «سپاه قدس» و تلاش هدفمندی که در راستای ارایه یک تصویر دروغین و نادرست از سردار «قاسم سلیمانی» می شود، به آسانی چشم پوشید. خاصه این که رویکرد رسانه های جهان سلطه نشان می دهد، آنها در مقاطعی از زمان، همسو با نقشه های پشت پرده نظامیان و سیاستمداران شان برای کشورهای مستقل، رفتار خاصی را- به صورت معنادار- از خود بروز می دهند که یکی از مهمترین آنها، افزایش عملیات روانی علیه کشور هدف و کشاندن لجن پراکنی های شان از حوزه خواص جامعه به سطح عوام و توده های مردم است. در این جا، سخن آن نیست که آمریکا یا اسراییل- و یا هر دو- دست کم در کوتاه مدت، در اندیشه رویارویی نظامی با ایرانیان هستند، بلکه جان سخن این است که چنین رویکردیمی تواند، بخشی از یک نقشه بلند مدت و چند منظوره علیه ایران باشد که بی تردید بخشی از انگیزه ها و هدفهای آن، تلاش برای رهاندن غرب از بحران اقتصادی و انحراف افکار عمومی از جنبش 99 درصدی، تعریف شده است. ناگفته پیداست، برنامه ریزی اصلی برای رویارویی با این بازی تبلیغاتی باید در حوزه دیپلماسی عمومی و دیپلماسی رسانه ای انجام شود، هر چند مردان دفاعی کشور نیز هرگونه تحرکات بداندیشان را با دقت هرچه تمام تر زیر نظر دارند و شایسته است، دیپلماسی رسمی هم مأموریتهای جدی تری را در چارچوب این رویارویی، تعریف و اجرایی کند.
  • قاسم خان ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من به نوبه خودم آمادگی مو برای حفظ این گنج بزرگ (حاج قاسم سلیمانی ) اعلام می دارم و جانمو در این راه میدم.
  • مجتبی « تنکابن » ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    درود بر سردار سرلشگرِ بسیجی؛ حاج قاسم سلیمانی
  • مهدی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    با وجود این شیرمردا کسی می تونه به ایران چپ نگاه کنه؟؟؟
  • ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    با سلام امیدوارم دوستان مشرقی نیوز و جنابتان هم به مرض واقعگرائی مبتلا شده و بجای شعارهای احساسی کمی تعقل و فکر کنید .خدایا به آن کس که عقل دادی چه ندادی و به آن کس که عقل ندادی چه ؟
  • مهدی سام ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    اگر امکان دارد برای آشنایی بیشتر در رابطه با «سپاه قدس» مطالبی دارید ارایه بدهید که کارش چیه؟
  • ایران ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    منظورتون از پ ک ک همون پژاک دیگه اره ... ما فکر می کنیم که منظورتون همونه .... اگه به از بین بردن پژاک باشه کار یه روز بچه های سپاهه ... اخه عزیزم اون منطقه ای که پژاک هست مردم هم زندگی می کنند پس نمی شه بی گدار به اب زد ... این چیز هاست که فرق مارو با امریکا اسرائیل روشن می کنه ما نسل کشی تو مراممون نیست ... در ظمن اونور گود نشستی می گی بکن لنگش ؟؟
  • ایران ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    شهری یه آتش می کشم گر تو لبت را تر کنی ... من چون گلی در دست تو تا کی مرا پر پر کنی بر رشته های معجر زهرا(س) قسم سید علی ... خنجر به خنجر می زنم گر تو هوای سر کنی حاجی خیلی خیلی دوست داریم ...
  • مهدی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    بنام خدا باسلام. من که اشک شوق ریختم احساس غرور می کنم خدا اگه بخواد به یکی عزت بده چه جور میده؟ به دست دشمنانش. یاد اون جمله معروف آقای شریعتمداری افتادم که تو مناظره گفته بود از قول شهیدی که تو لیست منافقین بود گفته بود خدایا دشمنانت اسم منو تو لیست خوبات آوردند تو خط نزن . خوش به سعادت سردار . ان العزة لله جمعیا و لرسوله و للمؤمنین. خدا از این عزت به همه مؤمنین عنایت کنه. برای سلامتیش صلوات
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    خداوندبه تمام خدمتگزاران اسلام ومسلمین رادرکنف حمایت خودمحفوظ بفرماید.توفیق خدمت خالصانه رانصیب مانیزبگرداند.انشالله ومن الله توفیق
  • استان بوشهر(روستای اُلی شمالی) ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    برای سلامتی سربازان اسلام صلوات. اللهم صل علی محمد وآل محمد سردار سلیمانی خاری است در چشم استکبار جهانی. ما همه سرباز تواییم خامنه ای گوش به فرما تواییم خامنه ای
  • ميرعلي ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    جناب رجبي ضمن تشکر از مقالتون عرض شود اواخر سال 1376 حاج قاسم به اين سمت منصوب شدند
  • saeed ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    جانم فداي سرداران سپاه سيد علي.. سعيد از ملبورن
  • الیا ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    همه بگید یاعلی
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    اقا ميثم اولامراعات كن كلمه مثل خشتكو... بكارنبري ثانيا از رهبران كثيف وهابي كه بگذريم توده عامي وهابيت درد اسلام دارند ولي گمراهند. روشنگري وهدايت انها ساده تر و بيشتر بنفع دنياي اسلام است.سلام بر خامنه اي
  • ایران ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    مرسی حسین جان +
  • یوسف گردان ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا تروریسم جهانی محال ممکنه حاج قاسم رو شهید کنه مگر اینکه از روی جنازه ما فدائیان سرباز سید علی خامنه ای (حاج قاسم سلیمانی ) بگذرد.
  • موسوی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    دم هر چی بچه کرمونیه گرم
  • ح-ع ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام.يک روزي اسم آمريکا در هر کشوري که برده مي شد لرزه به تن مردمان ان کشور مي افتاد.حالا ببنيد يک سردار بزرگ سپاه اسلام چه ابهتي داره که همه آمريکا از ترسش به لرزه افتادند. اينقدر بلرزيد تا بميريد. تازه الان در همه جاي دنيا به راحتي شعار مرگ بر آمريکا جا طنين اندازه و هر مقام آمريکايي به هرکجا حتي کشورهاي اروپايي سفر مي کنه با اعتراض عمومي مواجه مي شود. خوب خودتون قضاوت کنيد آمريکا نبايد اين همه سوزش داشته باشه؟ زنده باد سردار بزرگ سپاه اسلام حاج قاسم سليماني.
  • مرتضی ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    درود بر سردار سلیمانی
  • سید امیر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سردار سلیمانی با یک وبلاگنویس هم یک عهدنامه امضا کرده است که وبلاگ عبور آن را منتشر کرده است.
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    اشتباهت همینجا ست صاعقک جان...یه روز سعید جلیلی یه روز قاسم سلیمانی یه روز فلان یه روز بیسار...همینجا بهت بگم شما به سردار آزادی قدس همین الان احترام گذاشتی نه رئیس جمهور آینده ایران...ریاست جمهوری برای آدم عزیزی مانند حاج قاسم ما خیلی کوچک است خیلی کوچکتر از آن که فکرش را بکنی...
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    لطفا نگویید ژنرال چون آمریکایی ها خوششان میایداز کلمه ژنرال بهتراست بگیم حاج قاسم تا چشم آمریکایی ها کور بشه چون حاجی نشان از خاکی بودن ومخلص بودن ایشان است انشا... در انجام کارهاش موفق باشه تا دشمنان ایران و ایرانی چشمشان در بیاد همواره این فرزندان غیور ایران وانقلاب را دعا کنیم وپیروزیشان را از خداوند بخواهیم
  • reza ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    jaana naaghaabelam fadaaye sardaare by edaaye eslaam sardaar monssef eslaam sardaar by edaaye eslaam sardaar shojaaee eslaam sardaar bozorgy keh larzeh bar jenaazeye kathif ssahyonist haa va aamrikaaey haa andaakhteh ast. jaanam beh ghorbaanat. khodaa midaanad daaem doaa mikonam khodaa beh karamash jaan naaghaabele man raa fdaaye seyed hhasan nassrolaah va hhaj ghaasem konad. elaahy bad az aanhaa zendeh nabaasham.
  • امین ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    نخیر دوست عزیز. حاج قاسم در سال 1379 به این سمت منصوب شد.
  • علی.ش ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    قطعا "حاج قاسم سلیمانی آرزویش شهادت است و دشمن هم بداند با این تهدید ها نمی تواند به اهداف شوم خود برسد. ملت شریف ایران در مقابل همه تهدید ها ایستاده است.
  • مرتضي ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    واقعاً سردار سليماني جاي خالي شهيد باكري را براي ملت ايران پر كرده. (شهيد باكري فرمانده و طراح عمليات بيت المقدس يا فتح خرمشهر هستش).
  • morteza ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    بنازم به تدبير حضرت امام خامنه اي كه فرد بزرگواري چون او را به فرماندهي سپاه قدس گماردند.
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    چی میشه گفت؟سایت سپاه هست دیگه
  • حامد عسكري ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    حاج قاسم، سرت سلامت؛ عاقبت بخير باشي ان شالله...
  • مصلح ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    رضا جان فارسی بزن کسی فکر نکم حوصله کنه بخونه اینجوری
  • علی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    درودخدا برحاج قاسم سلیمانی سرباز گمنام امام زمان
  • شهید ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    سرباز رهبریم اماده شهادتیم
  • بهمن ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام این مطلب عینا در سایت بسیج دانشکده مان درج شد valfajr.net
  • ایران ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    گل پسر مهم مطلب و این حرف ها نیست مهم منبع اطلاعات نیست .. مهم اماده بودن .. مهم متحد بودن ... مهم این که ما حاج قاسم داریم ... مهم فرج اقا مونه
  • حسن ازتبریز ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    زبان قاصراست ازایثارگری شما وامثال شماها.سردارجمله ای که زیبنده شماباشدپیدانکردم واگردریک جمله خلاصه کنم شمامورد توجه حضرت ولیعصر(عج) هستید
  • سعيد از تهران ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    با سلام و خسته نباشيد به نيروهاي هميشه رزمنده و مبارز قدس . حاج قاسم خيلي نوكرتيم و كوش به فرمان مقام معظم رهبري هستيم هر وقت امام فرمان دهند ما در ركاب شما اماده هستيم يا علي
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 0
    آمریکا کلی خرج ساختن فیلمهای بزرگ میکنه که مثلا بگه سی آی ای فلان و بهمان که ملت ازشون بترسن ولی ما برای اینکه امثال حاج قاسم رو بشناسونیم و به مردممون امید بدیم چی کار کردیم مهم بودن کارهای سپاه قدس رو هم آمریکا باید به ملت ما بفهمونه
  • رضا ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 0
    امثال حاج قاسم تو این مملکت زیاد هستند و بهتره که شناخته نشن خود این عزیزان هم اصراری به شناخته شدن ندارند. خدا به خاطر دعای امام زمان،خون شهدا، رهبر عزیزمون واین مردان با ایمان و مومن وخالص که کم هم نیستند و ناشناس باقی موندن به کشور وملت ما رحم میکنه و با این همه خیانت تهدیدها تحریمها یی که دنیا به ما وارد می کنه بازهم زندگی در ایران وجود داره البته با کم و کاستی هایی، ولی می گذره. خدایا شکرت و ممنونیم ازتو
  • حامد عسكري ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 0
    همسنگر، فراموش نكن كه به قول شهيد مظلوم آيت‌الله دكتر بهشتي «سرنوشت مُقلّدان خميني، چيزي جز شهادت نيست» و شايد حاج قاسم عزيز ما هم يكي از هزاران پرستوي سبك‌بالي باشه كه دير يا زود به آرزوش مي‌رسه و كنار احمد كاظمي و مهدي باكري و همت و ... آرام مي‌گيره و صد البته از خفاش‌هاي خون‌آشام استكبار هم جز اين انتظار نمي‌ره كه اين گل را هم از بوستان انقلاب بگيرن،‌ اما حداقلش اينه كه از هر قطره خون حاج قاسم و امثال او، هزاران حاج قاسم متولد ميشه، تا كور شود هر آنكه نتواند ديد!
  • طاها ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 0
    سلام. در مورد ایشون هر چه بگیم کمه. ولی اینکه اینقد ایشون رو اسمشون رو سر زبون ها بندازیم هدف اصلی امریکاست اینکه همه بشناسن که نیروی قدسی هم هست تا چند سال پیش خیلی کم بود اطلاعات در مورد این نیرو ولی حالا همه مردم میدونن ایران نیرو قدسی هم داره و چون کار این نیرو سری هست افرادش هم گمنام هرچی گمنام بمونن راحترن و راحتر کارشون رو انجام میدن تا چند سال پیش خود امریکا دو به شک بود که ایا واقعا ایران همچین نیروی داره یا نه مردم خودمون هم اصلا خبری انچنانی نداشتن مگر خواص اما حالا ما خودمون با این مطالب داریم مقداری اطلاعات خودمون رو در اختیار دشمن قرار میدیم. البته اینم بگم سرلشگر سلیمانی اصلا راضی به درج این مطالب نیست و نخواهد بود. یاعلی
  • محمد مهدی ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 0
    دل رهبری رو شاد کردی سردار... خدا دلت رو شاد کنه......
  • یاسر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 0
    افرین قهرمان
  • مقدم ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    0 0
    به جهانی ندهم عالم درویشی را /که جهان غمکده ای در نظر درویش است
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    شعری از استاد محمدرضا جعفری برای یار با وفای ولی امر مسلمین جهان حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس حاج قاسم السلام ای یاور مولا علی همچو مالک میدرخشی در اطاعت از ولی آفرین از این همه اخلاص و پاکی در نبرد یادگار با وفای لشکر مردان مرد کربلا داند که قاسم کیست در میدان جنگ عرصه را بر دشمنان دین چو شیری کرده تنگ گشته آمریکا ز نام قاسم و قدس و سپاه گیج و مبهوت و نداند این همه هست از خدا نام آمریکا چو اسرائیل شد ننگ تمام بار دیگر باز شد دستش برای خاص و عام گرچه بر شیطان فتاده لرزه ها از نام تو زین فضیلت ، کرده شیرین حقتعالی کام تو مرحبا ای مالک اشتر خدا همراه توست در تمام عرصه ها نور ولایت راه توست خشم آمریکا زتو یک هدیه ای از ماوراء ست در دفاع از رهبری جان دادن ماها بجاست ماجرای ظلم آمریکا دگر نابود شد کاخ اهریمن به فرمان الهی دود شد جعفری ، آمد ندا از سوی آیات خدا کاین همه لطف الهی هست از ذکر و دعا
  • حجت ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    0 0
    هر بسيجي خامنه اي يك حاج قاسمه، توي هشت سال دفاع بايد فهميده باشند دشمناي ما ، خدا به اين سردار والا مقام وهمه بسيجيا توفيق شهادت در ركاب اقامونو بده. الهي امين
  • بسیجی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    0 0
    دیدی جرات نمایش همه نظرات رو نداری مشرق؟ واست متاسفم که . . . .
  • علیرضا396 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ای سرداراسلام سرت سلامت ان شالله در رکاب شما بتوانیم سربازکوچکی در محضر رهبرعزیزمون باشیم وبتوانیم بسیجی بودن خودمونو اثبات کنیم
  • یک بنده ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    درود خدا بر تو
  • فردین ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    مخلص مخلصینم.......این جور چهره ها اگه زیاد تعریف وتمجید نشن بهتر میتونن کار انجام بدن...مگه با اینجور افراد نشست وبرخواست ندارین .که حتی بلند شدن به پاشون براشون عذابه..با این کارا دشمنا بیشتر آتیشی میشن ونقشه های شوم میکشن.امامرزمان(عج)یارت سردار
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    ایول داره والا
  • عباس اچبری ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    ان شاءالله در پناه خدا باشد
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    حاج قاسم حقا که شهید زنده بهترین لقبی که میشه بهت داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس