کد خبر 775443
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
نشست آستانه

مهم‌ترین دستاورد این نشست، تأکید بر تداوم و تقویت استراتزی «مناطق کاهش تنش» برای کاستن از شدت جنگ در سوریه و مهم‌تر از آن توافق بر سر استان ادلب و مناطق اشغالی گروه‌های وابسته به القاعده بود.

به گزارش مشرق- دور ششم نشست آستانه نیز به پایان رسید. مهم‌ترین دستاورد این نشست، تأکید بر تداوم و تقویت استراتژی «مناطق کاهش تنش» برای کاستن از شدت جنگ در سوریه و مهم‌تر از آن توافق بر سر استان ادلب و مناطق اشغالی گروه‌های وابسته به القاعده بود.

با توجه به اشغال ادلب از سوی القاعده، توافق بر سر ادلب را باید مهم‌ترین دستاورد نشست آستانه خواند! به گزارش منابع نزدیک به دولت سوریه، مقرر شد نمایندگان سه کشور ضامن یعنی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ناظر وارد استان ادلب شوند.

نمایندگان ناظر به عنوان ضامنین آتش بس وارد ادلب خواهند شد. گروه‌های معارضه مسلح و نظام در این مورد متعهد شده‌اند تا در ادلب آتش بس برقرار شود. شاید بتوان پایبندی به آتش بس را در این مرحله، مهم‌ترین معیار برای تفکیک گروه‌های تروریستی از معارضه برشمرد!

علاوه بر ادلب، در نشست آستانه بر سر تمدید ۶ ماهه آتش بس در مناطق کاهش تنش قبلی نیز توافق شد. مناطق قبلی شامل استان‌های جنوبی (درعا و قنیطره)، غوطه شرقیه دمشق و ریف شمالی حمص می‌باشد.

منبع: اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس