اتحادیه اروپا

کانادا، ژاپن، مکزیک، استرالیا، نیوزلند و کشورهای آمریکای لاتین اهداف مد نظر اتحادیه اروپا برای توافقات تجاری دوجانبه در آینده نزدیک هستند.

به گزارش مشرق، ژان کلود جانکر رئیس کمیسیون اروپا، اخیرا در مصاحبه ای از کشورهای هدف مد نظر اتحادیه اروپا برای توافقات تجاری دوجانبه رونمایی کرد.

طبق اعلام رئیس کمسیون اروپا کشورهای کانادا، ژاپن، مکزیک، استرالیا، نیوزلند و کشورهای آمریکای لاتین اهداف مد نظر اتحادیه اروپا برای توافقات تجاری دوجانبه در آینده نزدیک هستند و این اتحادیه به زودی با این کشورها توافق تجاری دوجانبه منعقد خواهد کرد.

اسامی کشورهای هدف اتحادیه اروپا برای توافق تجاری دوجانبه درحالی رونمایی شده که دیگر نامی از آمریکا در این لیست وجود ندارد. این درحالیست که پیش از حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا و آمریکا در حال مذاکره برای نهایی کردن یک توافق تجاری بزرگ بودند. گرچه مذاکرات مروبط به این توافق تجاری بزرگ در مراحل ابتدایی قرار داشته است.

طبق اعلام اتحادیه اروپا توافق تجاری دوجانبه با کشورهای کانادا و ژاپن در مراحل نهایی است و به زودی اجرایی خواهد شد.

مذکرات اتحادیه اروپا با کشورهای مکزیک و کشورهای آمریکای جنوبی نیز در مراحل خوبی قرار دارد و اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده است که توافق تجاری دوجانبه با این کشورها نیز تا پیش از پایان سال جاری میلادی نهایی گردد.

مذاکرات اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق تجاری دوجانبه با کشورهای استرالیا و نیوزلند نیز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

امروزه برقراری توافقات تجاری دوجانبه سودمند راهکار اغلب کشورهای جهان برای افزایش تبادلات تجاری با دیگر کشورهاست. از این رو حتی کشورهایی که عضو سازمان تجارت جهانی هستند نیز به دلیل عدم توفیق این سازمان در دستیابی به توافقات تجاری جدید، در حال حرکت به سمت توافقات تجاری دوجانبه هستند.

اتحادیه اروپا در حال حاضر نیز با تعداد زیادی از کشورهای جهان توافق تجاری دوجانبه منعقد نموده و از این منظر یکی از پیشروترین بلوک های اقتصادی محسوب می شود.

رئیس کمیسیون اروپا در سخنان خود تأکید کرده است که اتحادیه اروپا قصد دارد توافقات تجاری دوجانبه ای منعقد نماید که برای هر دو طرف مفید باشد و هدف این اتحادیه تنها انعقاد توافقات تجاری نیست.

منبع: راشاتودی

منبع: شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس