کد خبر 773833
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
ازدواج سفید

دنبال همخونه خانم مطیع و حرف گوش کن هستم نه پول پیش میخوام نه کرایه خانه، ترجیحا از ١٧سال تا25 سال. اسکان رایگان خانم در قبال امور جزیی منزل، ترجیحا کارمند یا دانشجو، تماس فقط از طریق تلگرام.

به گزارش مشرق، اینها آگهی هایی است که این روزها در فضای مجازی بسیار به چشم می خورد .شاید در وهله اول به شوخی بیشتر شباهت داشته باشد اما نه واقعی است.واقعیتی که شوک آور است.چگونه یک خانم ویا دختر دانشجو به چنین شرایطی تن می دهد.

تا به حال اگر ازدواج سفید برای ما تابو بود وتصورش مشکل اما اکنون پا را از آن فراتر نیز گذاشته ایم و با آگهی هایی مواجه می شویم که افراد برای خود دنبال "همخونه" هستند.بسیاری معتقدند این همان ازدواج سفیداست اما این گونه نیست بلکه روشی به مراتب نامطئن تر و شرم آورتر. هنوز ته مانده‌های شرم مانع است تا آگهی‌دهندگانِ اسکان رایگان بانوان، به تماس‌گیرندگان، رک و پوست کنده بگویند که همخوابه و هم خانه‌ای می‌خواهند که تعهدی در قبالش نداشته باشند. آن‌ها سقفی در اختیار زنان می‌گذارند و خورد و خوراکشان را فراهم می کنند.اما چه چیزی در قبال آن می خواهند کاملا مشخص است!

ماجرا به همین جا ختم نمی شود آگهی های دیگری نیز وجود دارد که دست کم از آگهی های بالا نیست.

"پسری هستم 28 ساله به دنبال یه همسفر خوش مسافرت و باکلاس برای رفتن به آنتالیا میگردم در ضمن هزینه سفر نیزبه عهده اینجانب است".یا "محسن هستم مجرد برای سفر یک هفته ای به ترکیه دنبال همسفر باحال و مجرد آقا هستم . قول میدم خوش بگذره اگه کسی پایه هست اس م اس بده."

اینها آگهی های همسفر یابی است که در وبسایت های نیازمندی به وفور یافت می شود.پسران پولدار بالا شهر که سفر های خارجی شان هم بعضا از مسئولان نیز بیشتر است .

آنچه مسلم است سایت های نیازمندی امروزه به دست مایه ای برای دوست یابی تبدیل شده اند و اگر فقط نگاهی اجمالی به این وبسایت ها بکنید با مشاهده درج 50 آگهی در این زمینه طی یک هفته به راحتی به عمق موضوع پی خواهید برد .اسکان رایگان عنوانی است که در این سایت ها به محلی برای برآورده شدن خواسته های شوم برخی افراد تبدیل شده است.

پدیده ای است نگران کننده که نمایان گر ناتوانی بخشی از افراد جامعه در تامین نیاز های اجتماعی خود و رو آوردن آن ها به تطمیع دیگران با یک مسافرت رایگان یا خرج کردن برای آن ها، برای به دست آوردن همراهی یک انسان دیگر است.

واقعیت نگران کننده آنجاست که هیچ احراز هویتی از شخص آگهی دهنده وجود ندارد و بدین ترتیب امکان هر سوءاستفاده و حتی کشانده شدن به صحنه های اخاذی نیز وجود دارد.

محمود سالار کیا معاون سابق دادستان تهران در امور زندانها داشتن هم خونه نامحرم را مغایر با دستورات دینی ما مسلمانان دانست و گفت:نه تنها چنین زندگی از نظر شرعی دارای اشکال است بلکه قانون نیز برای این نوع روابط تعریف مشخصی دارد وروابط نامشروع را منع کرده است.

معاون سابق دادستان در امور زندانها افزود:اینکه امروزه ما می بینیم در فضای مجازی باب دعوت از غیر محارم برای هم خونگی باز شده است امری خلاف قانون است.زیراغیر از مسائل شرعی می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از جرایم شود.به عنوان مثال خانمی که وارد منزل مردی مجرد می شود و تصمیم می گیرد به صرف نپرداختن اجاره با وی زیر یک سقف زندگی کند مسلما احتمال هرگونه جرم وجنایتی را باید درنظر بگیرد.یا همینطور برعکس ممکن است این خانم به قصد سوءاستفاده و بهره برداری از اموال آن آقا وارد منزل وی شود.که همه اینها خطرناک ومشکل ساز است.

این حقوقدان بر ضرورت صحیح برخورد با چنین پدیده هایی اشاره کرد و گفت:چنین زندگی بیشتر در کشورهای غربی واروپایی مرسوم است درحالیکه این نوع زندگی با فرهنگ ایرانی کاملا مغایرت دارد وحتی خلاف شرع وقانون است.لذا ضروری است که با این پدیده برخورد منطقی صورت گیرد واجازه ندهیم این فرهنگ در کشورمان رواج پیدا کندچراکه بسیاری از مسائل ومشکلات اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برخورد با چنین پدیده ای وجود دارد؟ افزود:مسلما امکان ورود و برخورد با عوامل این پدیده در فصای مجازی وجود دارد.این افراد قابل شناسایی هستند وبا شناسایی آنها می توان علت این کار را بررسی کنیم که چه عواملی است که چنین بستری را فراهم کرده، بستری که تخریب کننده روابط اجتماعی صحیح ما است.

سالار کیا رواج چنین پدیده ای را موجب تزلزل بنیان خانواده دانست و گفت:باید جلوی این پدیده را به هرنحوی که امکان دارد بگیریم وبا آن برخورد صحیح صورت گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    98 11
    همینطور فساد داره موج میزنه ولی انگار هیچ متولی نداره . اگر کسی خودش فاسد باشه چطور میخواد جلوی فساد رو بگیره ؟
    • یونس IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      4 2
      اشتباهی منفی دادم
    • پسر IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      18 2
      احسنت کسی که فاسد باشه هیچ وقت جلوی فساد نمیگیره چون برای خودشم ضرر میزنه
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      1 1
      رسانه ای کردن هر چه مخصوصا در فضای مجازی می بینید کار خوبی نیست
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    72 4
    اون وقتی که تلویزیون برنامه میساخت و مهریه 1385 تا رو تبلیغ میکرد و زنه شوهرشو هر شب از خونه پرت میکرد بیرون باید 10 سال بعدشم میدیدید.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    61 33
    باید قبح ازدواج موقت بریزه و به صورت گسترده رواج پیدا کنه والا هر روز یه پدیده جدید را شاهدیم. وزارت جوانان بیخاصیت باید دست به کار بشه
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      35 6
      ازدواج موقت قوانینی داره که سختش میکنه اما فاحشگی قانون و محدودیت نداره و فاحشه ها راحت تر هستند
    • مرتضی پرواززاده IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      5 1
      مسلما امکان ورود و برخورد با عوامل این پدیده در فصای مجازی وجود دارد. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خسته نباشیم و خسته نباشید و خسته نباشند!!!
  • حقگو IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    28 5
    عده ای به دنبال حرمت شکنی هستند و شما هم به انها کمک می کنید؟ از طرف دیگر پلیس سایبری با حتاکان و حرمت شکنان برخورد نمی کند از این رو هر روز توهین های ناموسی به افراد مختلف در فضای مجازی زیاد تر می شود و پلیس منتظر شکایت است تا یک موضوع را پیگیری کند. در حالی که هتاکی یک جرم است و باید با هتاکان برخورد شود وگرنه هر روز بدتر از دیروز خواهد شد
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    23 8
    این چیزها اقتضای مدرنیته است. هر وقت یاد گرفتید فریاد بزنید پادشاه مدرنیته لخت است و هر آنچه پیشرفت نامیده اند جز سقوط آزاد انسان نیست آن وقت راه حل را که جز بازگشت بی قید و شرط به سنت نیست خواهید یافت.
    • نیمار IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      2 15
      این چیزها را میتوان از اقتضائات مدرنیته دانست اما قطعا را حل آن، ارتجاع به سنت نیست. آن سنت اگر قدرت سامان دهی حیات اجتماعی انسان را داشت که جلوی مدرنیته به زانو در نمی آمد. باید از مدرنیته عبور کرد.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      4 1
      به نیمار سنت به زانو در آمده؟ خیر. سنت یک تفکر است و به زانو در نمی آید. این مردم هستند که تحت تاثیر تبلیغات یک سبک فکری جدید را انتخاب می کنند. قدرت پول و رسانه قدرت فکری مدرنیته نیست. بلکه قدرت صاحبان سرمایه و زرسالاران جهان است. والا خود مدرنیته از نظر فکری بشدت عقب افتاده و سطحی و بی منطق است.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    24 8
    من رفتم تو تلگرام شماره یکیشونو شانسی زدم واقعا پسر بود پلیس مرده اینا رو بگیره فقط بلده به جوونا گیر بده
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      6 2
      خوب اینها هم همان جوانها هستند دیگر
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    10 51
    طرف گفته در ازای اسکان رایگان فقط میخواد خونه تمیز و مرتب باشه و غذا آماده باشه همین و بس. چرا الکی شلوغش میکنید و تهمت میزنید
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      34 6
      تو دیگه چه گیجی هستی؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    8 45
    از کجا معلوم این متنهارو از خودت در نیاوردی مشرق
    • اصغرم IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      14 6
      تو چشماتو رو واقعیت ها بستی
    • اصغرم IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      9 4
      تو چشماتو رو واقعیت ها بستی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    36 3
    بی حیا دختر دانشجو هم نوشته... باید سرمونو بذاریم از غصه بمیریم همش تقصیر دختراست که با مهریه بالا پسرا رو ترسوندن و حالا باید به کس و ناکس و هر بی.... محتاج بشن
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    4 6
    به دنبال هم خونه 50 تا 60 ساله
  • US ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    42 5
    وقتی حلال خدا (ازدواج موقت) رو میذارید کنار جبرا به حرام دچار میشه جامعه
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      19 11
      بنظرم ازدواج موقت تنها راه نجات جامعه بحران زده ما از سیل آفات جنسی و نسل ناپاک باشه.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    17 5
    مرگ بر آنان که سد راه حق میکنن .
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    17 4
    باید بگیرن شلاق شون بزنن
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      19 6
      اتحادیه اروپایی و روشنفکران ناراحت می شوند
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    25 4
    جالبه همین خانم هایی که تن به این شرایط ذلت بار و نکبت بار میدن و حاضرا به خاطر یه سفر همه چیزشون از دست بدن، اکثر خواستگار هاشون به بهانه های مختلف رد میکنن، چون به بی مسئولیتی و بوالهوسی عادت کردند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    22 9
    ازدواج سفید خودش همباشی سیاه بود. اما این چیزی که الان تبلیغ می شود فحشای علنی و دریده است
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    12 5
    چقدر زشت شده! بهم قول ازدواج میدن بعد میرن سراغ بقیه. اول عاشق پیمان میشن بعد میرن سراغ پرهام و پیام و پدرام تا کدوم قسمتشون باشه.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    20 15
    باید دید اگه با این شخص خواهر خودش تماس بگیره چه حالی میشه؟اصلآ فکر نکنم غیرتی مونده باشه براش!!؟شایدم به سر خواهرش اومده که یاد گرفته؟
  • محسن IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    4 30
    باسلام دوستان توجه داشته باشيد چيزي كه در طول تاريخ بشريت زنان و مردان را به اين نتيجه رسانده است كه بايد بطور مشروع با هم زندگي كنند قوانين حكومتي يا مذهبي نبوده است. اين جبر اجتماع است. اگر كسي به اينگونه روابط تن دهد خيلي زود دنيايش سياه ميشود. خيلي زود دنيايش به آخر ميرسد. لازم نيست حكومت او را مجازات كند بلكه او خودش را به ورطه هلاكت و سياهي خيلي زود بازده اي انداخته است. از نظر دين خدا هم حكومت در باره كساني كه بي سر و صدا و درون خانه ها ميخواهند هرهري زندگي كنند و معصيت كنند وظيفه ندارد كه پليسي برخورد كند. درپناه خدا باشيد.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      1 11
      اتفاقا بر عکس. آنچه سبب شده دنیای چنین افرادی سیاه شود دقیقا برخورد اجتماع به خاطر زنده ماندن ارزشهای دینی در ضمیر ناخودآگاه مردم است. در حالی که در میان حیوانات چنین جبری وجود ندارد. فرق انسان و حیوان دقیقا در دین است.
    • مرتضی پرواززاده IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      1 1
      قسمت اول صحبت شما دسته؛ اما نیمه دوم آن کاملا اشتباهه!! مث فرزندی که وقتی در طفولیت واکسن فلج اطفال رو بهش تزریق نکردن و خود این فرزند وقتی بزرگ بشه بخاطر معلولیتش یقه همه رو خواهد گرفت و از همه بازخواست خواهد کرد؛ و استدلالش هم اینه که "من نمیفهمیدم؛ شما که می فهمیدید!!!". «کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته».
  • م.ا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    10 6
    آن روي سكه ليبراليسم...
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    2 2
    این آقایی که خونه و امکانات مادی سرپرستی یه خانوم رو داره اگه ازدواج موقت و شرعی داشته باشه ثواب هم کرده ونیازهاش هم تو چهارچوب تامین میشه. اما متاسفانه بعضی از به ظاهر علما انقدر از ترس به ازدواج موقت نپرداختن و مردم از این حلال خدا ترسیدن که اکثر دختر و پسرا راضی به حرام و گناه میشن ولی تن به ازدواج موقت نمیدن در حالی که واسه هردو بهتره و شان و حقوق زن تو اون رعایت میشه کم کاری از بزرگان هست....
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    0 2
    میدونید که گفتن اینها هر چند درست هم باشه گناهه چون باعث ترویجش میشه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    4 2
    یعنی حتی از اندک تعهدات ازدواج موقت هم گریزان هستند. و نمی خوان عقد موقت بخونن. یه مشت بدبختِ بیمار
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    4 2
    میل جنسی رو نمی شه سرکوب کرد. نهادی باید اینا رو شناسایی کنه و راهنماییشون کنه به سمت ازدواج موقت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس