کد خبر 768577
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
حشره کش

در ۴ ماه اول امسال در ادامه موج واردات کالاهای غیرضروری و دارای مشابه تولید داخل، ۷۶٬۹۱۹٬۳۳۴٬۷۲۱ ریال انواع حشره‌کش وارد کشور شده است.

 سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس آمار گمرک، در این مدت ۴۸۹ تن انواع حشره‌کش به کشور وارد شده و بابت آن ۲۳۷ هزار دلار ارز از کشور خارج شده است.

این آمار نشان می‌دهد بازار حشره‌کش‌های وارداتی ایران در اختیار چینی‌ها قرار گرفته است به طوری که ۵۸ درصد حشره‌کش‌های وارداتی ایران از مبدأ چین صورت گرفته است.

چینی‌ها در این مدت ۲۷۰ تن حشره‌کش به ارزش ۲۳۵۱۳۶۳۲۹۳۴ ریال به ایران صادر کرده‌اند.

آمار بازار واردات حشره‌کش ایران نشان می‌دهد ترکیه ۱۰ درصد، آلمان ۸ درصد، هند ۸ درصد، مالزی ۶ درصد و کره جنوبی   ۵ درصد بازار واردات حشره‌کش ایران را در اختیار گرفته‌اند.

اتریش، اسپانیا، لبنان، سوئد، هلند، امارات و انگلستان، سایر صادرکنندگان حشره‌کش به ایران در ۴ ماه اول سال ۱۳۹۶ بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جلال دهقانی اناری RO ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 0
    دولت برجام زده که فقط کارش شده صادرات نفت خام (خام فروشی به جای تبدیل نفت به بنیزن و گازوئیل و قیر و نفت سفید و پلاستیک و مواد دیگر ) و به جای پول نفت ( که دلار به کشور ما نمی دهند چون هنوز تحریم بانکی هستیم ) باید کالا وارد کنیم یعنی هر کالای کوفتی را از هر کشور خراب شده ای خصوصا کشور چین وارد کنیم که با صادرات نفتمون برابری کنه و تهاتر حاصل بشه حالا این وسط دلار و ارز به دست نمی آوریم تا خرج کشور کنیم و چه بلایی سر تولیدات و کارخانجات داخلی میاد اصلا برای حسن فریدون و ظریف و عراقچی و دولتمردان یازدهم و دوازدهم اصلا مهم نیست (‌ اینست برجام )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس