کد خبر 766454
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
منصوریان

می گویند استقلال یک نیمکت به او بدهکار بوده و باید دینش را می‌پرداخته. مربی مستعدی که پله‌ها را دو تا یکی کرد و جایی رسید که سکوها به چشم ناجی نگاهش کنند.

مشرق، علیرضا منصوریان یک سوء تفاهم است. منصوریان و نشاندنش روی نیمکت بزرگی مثل استقلال. این را روز اول هم اگر نمی‌شد فهمید، امروز باید پذیرفت. او نتیجه یک سوءبرداشت بزرگ است. چیزی که واقعیت دارد نتایج استقلال است. مبالغ میلیاردی که تیم برای خریدن مشتی ستاره خرج کرده و جایی که حالا ایستاده. چیزی که واقعیت دارد این است که استقلال پنج هفته پس از آغاز لیگ فکر می‌کند همه چیز این فصل را از دست داده است. فکر می‌کند نیاز به یک انقلاب دارد و البته پولش را برای رؤیاهای مردی خرج کرده که حالا چیزی بیش از یک بازنده نیست؛ یک لوزر به تمام معنا.

این را ممکن بود همان فصل پیش هم بشود فهمید. در آغاز فصل گذشته که استقلال نتایجی اسفناک می‌گرفت و سکوها مثل حالا ملتهب بود اما تاریخ مسیر خود را اشتباه رفت. تیمی که دست بر قضا دست و پایش بسته شد و برخلاف خواست و سلیقه مربی‌اش مجبور شد با جوانانی بازی کند که شور و انگیزه پیروزی داشتند و تقدیر را برگرداندند، اما سرنوشت می‌خواست راه خودش را برود. سرمربی استقلال حتی از آنچه که ناخواسته برایش پیش آمد هم تجربه کسب نکرد و به خودش نیامد. او آمده بود که تاج پادشاهی را بر سر بگذارد و برای این کار نیاز به تشریفات داشت؛ به شکوه و مخارج بسیار.

به چهره‌های مشهوری که در مراسم تاج‌گذاری او حاضر باشند. برای همین هم بود که قید سربازهای جنگ‌آورش را زد تا جایشان را با ژنرال‌های قدیمی پر کند؛ اشراف به جای مبارزان جوان. مشکل این بود که او دی.ان.‌ای سلطنت را نداشت. شکوه و جنمی که باید نشستن بر تخت داشته باشی. علیمنصور انتخاب اشتباهی بود که دیر یا زود بساطش به هم می‌ریخت و حالا ریخته است. زمانی که همه فریاد می‌زنند «برو اما نه آلترناتیو آماده‌ای برای جایگزینی‌اش هست و نه خودش شجاعت دل کندن دارد»، اما چرا کار ما با او به اینجا کشید.

می گویند استقلال یک نیمکت به او بدهکار بوده و باید دینش را می‌پرداخته. مربی مستعدی که پله‌ها را دو تا یکی کرد و جایی رسید که سکوها به چشم ناجی نگاهش کنند. راه سومی نبود. یا باید می‌آوردندش و پیه‌اش را به تن می‌مالیدند یا ریسک می‌کردند و سراغ گزینه مطمئن‌تری می‌رفتند که شاید نتیجه بگیرد؛ با سایه منصوریان بالای سرش. با اسم رمزی که پس از هر تساوی یا باخت می‌توانست فریاد زده شود. راه سومی نبود و مدیران استقلال انتخابشان را کردند.

راه راحت را رفتند؛ حساب‌های مالی را برای او و خریدهایش خالی کردند تا شاید قلعه‌نویی دیگری ظهور کند؛ سلطان دیگری. با این توجیه که او جوان است و باید قمار کرد، که اگر حالا نه پس کی. با این توجیه که خیلی از مردان موفق از همین فرصت‌ها زاده شده‌اند اما منصوریان در وقت مناسب در جای مناسبی نایستاده بود. استقلال دینش را به او ادا کرد، اما با هزینه بسیار. شاید اینها را باید به حساب هیجان مهارناپذیر فوتبال گذاشت. احساسات بی‌مرزی که غلبه می‌کنند.

همانطور که امروز مهدی قائدی را کرده‌اند اسطوره؛ با صفحاتی که هزاران فالوئر دارند. استعدا ناب و احتمالاً آینده‌داری که هنوز یک گل هم برای استقلال نزده و یک بازی کامل برای تیمش نکرده اما وقتی می‌نشیند تا بند کفش‌ها را برای ورود به زمین سفت کند، دل هواداران از جا کنده می‌شود و اسمش را بلندتر از همه ستاره‌های تیم صدا می‌زنند. هیجانی که خون در رگ‌های فوتبال است اما همه چیز نیست. هیجانی که روزی علیمنصور را روی نیمکت استقلال نشانده و حالا دارد جواب می‌گیرد. تصمیماتی که امروز هم ممکن است تکرار شوند.

نگه داشتن علیمنصور به این امید که جواب بگیرد. آوردن یکی از همه آن امتحان پس‌داده‌های کسالت‌بار به خاطر اینکه با نیمکت آشنا هستند و پول زیادی نمی‌خواهند و ممکن است با ولتاژ متفاوتشان کالبد استقلال را تکان بدهند؛ یا رفتن سراغ یک گزینه متوسط برای کمی وقت‌کشی.

همه اینها می‌تواند اتفاق بیفتد، اما واقعیت نیازی به تفسیر ندارد. آنچه با کی‌روش و برانکو در تیم ملی و پرسپولیس اتفاق افتاده است، معادلات روشنی دارد. مانده که مدیران دوباره در جلساتشان دچار کدام احساس و کدام رابطه و کدام سوءتفاهم شوند؛ مثل همین که حالا روی دست همه مانده است.

نویسنده: سیامک رحمانی

منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • کامران ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    4 3
    درود بر شرف مشرق نیوز که حرف دل هوادار رو زدی بخدا چند روزه همش استرس اینو دارم که 48 ساعت،مهلت که،منصوریان خواسته و حالا شد 96 ساعت و قطعا برای زمان خریدن و لابی گری بوده نتیجه بده و دوباره بیان بگن باید بمونه و حمایت .....!!!!
  • مسعود ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    4 2
    اگه نظراتو رو سایت نمیذارین لطفا قسمت نظراتو حذف کنید
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    11 9
    میسوزیا.همین سوءتفاهم سه تاییتون کرد.شما دیگه چه قدر بدبختید
  • ایرانی ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    8 7
    برو منصوریان. بیچاره کردی استقلالو.
  • حمید بوالحسنی ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    5 11
    منصوریان هیچ وقت مربی بزرگی نخواهد شد انتخاب او نتیجه هیجانات اشتباه طرفداران بچه سال وکم تجربه ومدیرانی که به اشتباه وبارابطه وارد فوتبال شدن بود وموندنش خیانت به همه استقلالیا
  • حمید ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    5 5
    این وضعیت پاسخ ِ طبیعی ِ طبیعت به نامردی و بی معرفتی و قدرناشناسی بود که در حق آقای مظلومی شد...
    • رضا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 0
      منصوریان در بدو ورود به آدمهایی که سالها واسه تیم زحمت کشیده بودند بی حرمتی کرد و شروع کرد به گرد و خاک کردن ، این اوضاعی که واسش پیش اومده دست تقاصی هست واسه کارهاش باید پس بده ، از اول هم معلوم بود خیلی ریز تر از این حرفهاست که بتونه واسه استقلال کار کنه
    • arash ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      0 0
      صددرصد موافقم باهات،بدجور پا گذاشتن روش و دلشو شکستن،اونم در صورتی که تیم بیشتره فصل رو تا روزای آخر صدرنشین لیگ بود و به فینال جام حذفی هم رسیده بود،البته اونم یه کمبودهایی داشت تو مربیگریش،ولی حقش این نبود،که باهاش اونکار کنن،اونم در صورتی که تیم اونجوری نتیجه میگرفت و قهرمان نیم فصل شد و تا روزای آخرم صدرنشین بود،تازه این همه ستاره هم تو تیمش نداشت،
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    10 14
    امیدوارم استقلال با علی منصوریان نتیجه بگیره تا دهن هر چی یاوه گو و دشمن محکم ببنده .
    • امیر ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 1
      عزیزم باید تا 1402 صبر کنی.تا اون موقع خدا بزرگه.
    • iman☆4☆ss ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      0 4
      متاسفم براتون که نمیدونید تیممون داره به کجا کشیده میشه و با موندن علیمنصور چی در انتظارمون،تاکی میخواید احساسی عمل کنید؟من خودم یکی از حامیای سفت سختش بودم،ولی دیدم اشتباه میکردم،و از بازی با سایپا یکی از مخالفای صددرصدشم،چون تنها چیزی که برام مهمه فقط و فقط استقلال،و میدونم علیمنصور کسی نیست که بتونه تیمو به جایی که لایقش هست برسونه،و هرچی بیشتر بمونه تیم بیشتر غرق شده،پس اگه واقعا استقلالی هستین بجای اینکه بازیکن یا مربی براتون مهم باشه تیمتون براتون مهم باشه،موقعیت وجایگاهش براتون مهم باشه،که باید کجا باشه و الان کجاست،استقلال تیمی نیست که 15جدول باشه،بخاطره تعصب و زحماتی که کشیده ممنونشیم،ولی باید قبول کنه بهش فرصت داده شد ولی نتونست،نکه نخواد،نتونست،چون زود بود براش اومدن به استقلال،و هنوز توانش در حدی نبود که بتونه مربی تیم بزرگی مثل استقلال باشه،اون کوچیک نبود،استقلال بزرگ بود،بزرگتراز اون چیزی که فکرشو میکرد،و الانم موندنش هم به ضرر خودش هم به ضرر استقلال،پس خواهشا احساسی عمل نکنید و بجای دلسوزی واسه کسی"دلسوزه تیممون باشید که اصلا حال خوبی نداره و تو بد وضعیتی،
  • لنگی بی ستاره ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    10 11
    منصوریان مربیه خوبیه. اینو قبلا تو تیم نفت و امید ثابت کرد
    • ایزا ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      4 4
      خوبه اما برای استقلال بالاجاست!
    • ناصر ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 0
      تیم امید که با افتضاح در تهران جلوی عراق 3 تایی شد! چی می زنی عمو؟
    • ناصر ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 0
      تیم امید که با افتضاح در تهران جلوی عراق 3 تایی شد! چی می زنی عمو؟
    • ناصر ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 0
      تیم امید که با افتضاح در تهران جلوی عراق 3 تایی شد! چی می زنی عمو؟
  • کامران ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    0 7
    مشرق خجالت نکشی یه وقت برا اینکه 90 درصد پیام های مخالف منصوریان رو انتشار نمی کنی،، منم که هر غلطی بکنم هم چاپ نمی کنید!!!
    • ناصر ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 0
      شما بوقچی های اونید؟
    • نصیر ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 0
      مشرق بوقچی منصوریان و شما نیست شما برو با جواد خیابانی و پیمان یوسفی ورزشگاه لیدر استقلال شو
    • نصیر ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      0 0
      مشرق بوقچی منصوریان و شما نیست شما برو با جواد خیابانی و پیمان یوسفی ورزشگاه لیدر استقلال شو
    • arash ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      0 0
      خخخخخخخخ
  • علی ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    0 1
    ممنون از آقای سیامک رحمانی برای مطلب بسیار زیبایی که نوشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس