کد خبر 765852
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
جرد کوشنر داماد ترامپ و مشاور او در مسیر سنا برای پاسخ‌گویی به پرونده ارتباط ستاد دانلد با روسیه

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا، که در راس هیاتی به منطقه سفر کرده است، روز گذشته با امیر قطر و ولیعهد سعودی به صورت جداگانه دیدار کرد.

 به گزارش مشرق، «جرد کوشنر» مشاور اشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «جیسون گرینبلات» نماینده ترامپ در امور خاورمیانه، «دینا پاول» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا و «تیم لیندرکینگ» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی منطقه، روز دوشنبه در راستای تلاش برای صلح در خاورمیانه وارد منطقه شدند.

خبرگزاری رسمی قطر(قنا) گزارش داد، «شیخ تمیم بن‌حمد» امیر قطر، سه‌شنبه با هیات آمریکایی به سرپرستی جرد کوشتر، دیدار کرد.

به گزارش قنا، در این دیدار درخصوص برخی مسائل مورد توجه طرفین از جمله روند صلح در خاورمیانه، بهبود وضعیت انسانی و معیشتی در نوار غزه و نیز تلاش‌های صورت‌گرفته برای برقراری صلح و ثبات و ضرورت مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی رایزنی شد.

هیات آمریکایی در این دیدار بر پایبندی واشنگتن بر تقویت و گسترش روابط و همکاری‌های مستحکم میان دوحه و واشنگتن تأکید کرد.

جرد کوشنر همچنین روز گذشته در ریاض با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، طرفین در این دیدار بر تقویت روابط و همکاری‌های مستحکم و نیز حمایت از تلاش‌ها در جهت برقراری صلحی پایدار و دائم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان و نیز تحقق ثبات، امنیت و شکوفایی در منطقه خاورمیانه تأکید کردند.

طبق اعلام کاخ سفید، کوشنر و گرینبلات قرار است در جریان بازدید از تل‌آویو و رام‌الله، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و همچنین مشاوران ارشد آنان ملاقات کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس