کد خبر 765847
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
مجید فراهانی

مجید فراهانی ضمن ابراز نارضایتی از رای نیاوردن گزینه پیشنهادی وزارت نیرو گفت: فراکسیون امید نشان داد که شکننده و غیر منسجم برخورد می کند.

به گزارش مشرق، مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به رای اعتماد نمایندگان به ۱۶ وزیر پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: رای اعتماد نمایندگان به همه وزرا به جز یک نفر نشان دهنده همدلی و همراهی مجلس با دولت دوم روحانی است.  

وی افزود: با تحلیل آرای داده شده، متوجه می شویم که نوع رویکرد مجلس به لحاظ همراهی با دولت بی سابقه بوده است. این مساله نویدبخش اتفاقات مثبت برای منافع ملی و پیشبرد اهداف مردمی دولت و مجلس خواهد بود.

فراهانی با بیان اینکه رای یکپارچه نمایندگان به وزرای پیشنهادی به معنی فراموشی و تعطیلی وظیفه نظارتی مجلس در قبال دولت نیست تصریح کرد: نمایندگان به واسطه مسئولیتی که مردم به آن ها محول کرده اند، مسئول نظارت بر ارکان اجرایی کشور هستند.  

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: نمایندگان ضمن اینکه فرایند توسعه کشور را رصد می کنند، هر جا لازم باشد تذکرات لازم برای حل مشکلات کشور در حوزه های مختلف را ارائه خواهند کرد.

فراهانی در ادامه با اشاره به رای عدم اعتماد نمایندگان به حبیب الله بی طرف گزینه پیشنهادی وزارت نیرو گفت: آقای بی طرف از چهره های خدوم با کارنامه درخشان در حوزه وزارت نیرو بود که ۸ سال مسئولیت این حوزه را به عهده داشت.  

وی ادامه داد: با رای عدم اعتماد نمایندگان به بی طرف، این مسئولیت از روی دوش وی برداشته شد؛ به همین دلیل امروز آقای بی طرف جزء خوشحال ترین افراد است. نمایندگان با رایی که دادند کشور را از حضور مدیری خدوم، پاک دست و با برنامه محروم کردند.  

فراهانی درباره چرایی رای نیاوردن بی طرف در مجلس گفت: آقای بی طرف وارد لابی های مرسومی که در همه جای دنیا وجود دارد، نشد؛ صرفا برنامه خود را اعلام کرد و در برابر درخواست هایی که بود اعلام کرد که کاملا کار کارشناسی می کند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بی طرف وارد بده بستان های مرسوم میان نمایندگان و وزرا نشد گفت: بخشی از نمایندگان این رفتار را نپذیرفتند و رای هم ندادند که به نظرم این نوع رفتار، کاملا جای انتقاد دارد.  

فراهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده ای معتقدند که رای نیاوردن بی طرف از یک سو و رای آوردن افرادی نظیر ربیعی و رحمانی فضلی، در حکم شکست جریان اصلاح طلب در مجلس است اظهار کرد: اعتقاد دارم که رای مجلس غیر سیاسی است یعنی مجلس چندان سیاسی و فراکسیونی برخورد نمی کند.

فراهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان باید از ترکیب کنونی کابینه راضی باشند یا خیر عنوان کرد: پاسخ به این سوال دو گانه است؛ اصلاح طلبان از اینکه همه وزرا به جز یک نفر رای آورده اند، راضی اما از رای عدم اعتماد به بی طرف ناراضی هستند.  

وی در همین باره تصریح کرد: اصلاح طلبان درباره بقیه گزینه های کابینه این طور نبود که چندان زاویه ای داشته باشند اما در مورد بی طرف این نارضایتی مشهود است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    3 0
    زنده باد اصلاح طلبان
    • سید ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
      0 1
      تهوع آور!
    • سید ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
      0 1
      تهوع آور!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس