شهرداری تهران

در بررسی سوابق سه گزینه ای که بیشترین رای را در جریان انتخاب گزینه های نهایی شهرداری تهران به دست آوردند، به نکات جالبی در «شایسته سالاری» از نوع اصلاح طلبان می‌رسیم.

سرویس سیاست مشرق- عاقبت بعد از کش و قوس های بسیار بر سر گزینه های شهرداری تهران، و حرف و حدیث ها درباره حضور یا عدم حضور محسن هاشمی(منتخب اول تهران در انتخابات شورای شهر)، بعد از رای گیری بر سر نام های موجود در فهرست بلندبالای گزینه ها، اسامی ۷ نفر که بیشترین تعداد رای را در میان اعضای منتخب شورای پنجم به دست آوردند، به قرار زیر اعلام شد:

محمد علی نجفی (۲۱ رای)، حسین مرعشی(۲۰ رای)، الهه کولایی (۱۶)، سید محمد علی افشانی (۱۴رای) حبیب الله بیطرف (۱۲ رای)، محمد شریعتمداری (۱۱ رای) و محسن مهرعلیزاده (۹رای) به عنوان ۷ گزینه نهایی تصدی پست شهردار تهران انتخاب شدند.

این افراد باید ظرف دو هفته، برنامه های کلان خود را برای اداره شهر تهران به شورای منتخب تهران معرفی کنند تا تصمیم گیری نهایی درباره شهردار پایتخت صورت گیرد.

اما نکته جالب توجه و قابل تامل، حضور چهره ای چون «الهه کولایی» در فهرست این هفت نفر و به عنوان نفر سوم است. الهه کولایی، یک چهره عمدتا آکادمیک است که کل سابقه سیاسی او، عضویت در هیات مرکزی حزب منحله مشارکت و به تبع آن، حضور در مجلس جنجالی و پرماجرای ششم از فهرست این حزب بود. کل فعالیت کولایی در آن مجلس، به مانند سایر نمایندگان اصلاح طلب، محدود به طرح ها و لوایح سیاسی-تبلیغاتی چون اصلاح قانون مطبوعات، پیوستن به کنوانسیون جهانی حقوق زنان، لوایح اختیارات ریاست جمهوری، تحقیق و تفحص از صدا و سیما و امثال این ها بوده است. خانم کولایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم بود. جالب این که تا قبل از دوران نمایندگی هم، سمت های او در وزارت خارجه یا مرکز تحقیقات استراتژیک، سمت های علمی، مطالعاتی و مشورتی بوده است. خانم کولایی جزو آن گروه از نمایندگانی بود که در جریان تحصن و استعفای دسته جمعی در مجلس ششم، به عنوان عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، نقش فعالی داشت.

به عبارت دیگر، خانم دکتر الهه کولایی، که تخصص ایشان روسیه، کشورهای قفقاز و آسیای مرکزی است، حتی یک روز هم سابقه اجرایی ندارد! یعنی ایشان حتی یک بخش جزء از یک اداره کوچک را هم تاکنون اداره نکرده است. باید از اصلاح طلبان پرسید که در منطق ایشان، چگونه کسی که حتی یک روز هم سابقه اجرایی ندارد، می تواند اداره کلانشهری چون تهران را بر عهده بگیرد، که پیچیدگی اداره آن بعضا از اداره یک دولت هم بسیار بیشتر است؟

آیا غیر از این است که اصلاح طلبان که در بوق های رسانه ای خود همه عالم و آدم را غیر از خود بی سواد، سیاسی کار، رانت خوار و پوپولیست می دانند و به راحتی کل سابقه ۱۲ ساله کسی چون محمدباقر قالیباف را در تهران زیر سوال می برند، صرفا برای باج دادن به جریان رادیکال مشارکت، نام این بانوی محترم را در فهرست قرار داده اند؟ این که ۱۶ نفر از اعضای شورای شهر هم به ایشان رای داده اند، خود نشان از یک حقیقت تلخ دارد که کسانی که با استراتژی «تکرار می کنم» و رای دادن «فله ای» به سورای شهر پایتخت راه یافته اند، هیچ ورودی به مسایل شهری ندارند و صرفا از روی بده وبستان سیاسی و روابط رای می دهند، و در این میان تنها چیزی که اهمیت ندارد، منافع کلان شهروندان تهرانی است.

با این حال، برخی ناظران آگاه بر این عقیده هستند که اصولا مطرح کردن نام کولایی در میان گزینه ها، صرفا یک ژست تاکتیکی از سوی جریان اصلاحات است که نشان دهند از بابت احترامی که برای زنان قایل هستند، یک گزینه زن هم بین گزینه های خود دارند، وگرنه به باور این دسته از ناظران، قرار نبوده و نیست که به هیچ عنوان ایشان به کرسی شهرداری برسد، حتی اگر بهترین و کارشناسانه ترین برنامه های را برای اداره شهر به شورا ارایه دهد.

البته در بررسی سوابق دیگر گزینه ها هم چندان نتایج دلچسبی حاصل نمی شود.

نفر اول این رای گیری، و گزینه اصلی شهرداری تهران (که حسب ظاهرا مورد حمایت لیدر اصلاحات هم هست)، آقای «محمدعلی نجفی» است. آقای نجفی به دلیل سوابق اجرایی خود، عمدتا به عنوان یک چهره فرهنگی و دانشگاهی شناخته می شود. او در دولت شهید محمد جواد باهنر، دولت موقت مرحوم آیت الله مهدوی کنی و دولت اول میرحسین موسوی تصدی وزارت فرهنگ و آموزش عالی را بر عهده داشت. او در اواخر دولت موسوی و دو دوره در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی عهده دار وزارت آموزش و پرورش بود.

در دوره اصلاحات، او از سوی رییس جمهور وقت به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه انتخاب شد.

در سال ۸۵، در فهرست موسوم به فهرست ائتلاف اصلاح طلبان به همراه معصومه ابتکار و احمد مسجد جامعی به شورای شهر سوم راه پیدا کرد، که مهم ترین اقدامات او در این زمینه، مخالفت با تغییر نام میدان «حق شناس» به میدان «۹ دی»، و همچنین سرکشی به همراه معصومه ابتکار به خانواده کسانی بود که به زعم او «شهدای» فتنه سبز بودند.

در دولت تدبیر و امید، بعد از عدم کسب رای اعتماد در مجلس برای وزارت آموزش و پرورش، از سوی روحانی به ریاست سازمان میراث فرهنگی برگزیده شد که بعد از چند ماه، به دلیل مشکلات سلامتی جسمی، از این سمت استعفاء کرد.

همان طور که مشاهده می کنید، سوابق تحصیلی و کاری ایشان هیچ نسبتی با مسایل اجرایی شهری، یا امور عمران و شهرسازی ندارد.

نفر دوم فهرست، «حسین مرعشی»، فرد همیشه حاضر در همه محافل اصلی اصلاح طلبی است. مرعشی سهمیه حزب کارگزاران در میان گزینه های شهرداری تهران است.

آن چه درباره مرعشی می توان به ضرس قاطع گفت این است که او یکی از شاخص ترین چهره ها در جمهوری اسلامی است که تقریبا همه سابقه کاری خود را مدیون یک «رابطه سببی» بوده است. البته همین که او دقیقا چه نسبتی با مرحوم هاشمی رفسنجانی داشته، محل گمانه زنی و تشکیک بوده است و برخی منابع او را پسرعموی همسر مرحوم هاشمی و برخی منابع او را برادر همسر آن مرحوم معرفی کرده اند! به هر حال، چه پسرعمو و چه برادر همسر، حسین مرعشی به واسطه نسبت خانوادگی با مرحوم هاشمی وارد حاکمیت شد و تا امروز هم نان آن رابطه را می‌خورد.

مرعشی در اوج جوانی، زمانی که تنها یک جوان حدودا  ۲۲ ساله بود به عنوان معاون سیاسی استانداری کرمان انتخاب شد و چند سال بعد، یعنی زمانی که تنها حدود ۲۷ سال سن داشت، به  استانداری کرمان رسید و ۸ سال و سه ماه هم در این منصب بود. این در حالی بود که او هیچ مدرک دانشگاهی هم نداشت. بگذارید ماجرای مدرک را از زبان خود او بشنویم:

من سال ۱۳۵۵ در رفسنجان دیپلم گرفتم و در رشته شیمی دانشگاه کرمان پذیرفته شدم؛ پس از گذشت یک سال از تحصیل، کلاس‌های درس تحت تأثیر انقلاب اسلامی تعطیل شد. پس از پیروزی انقلاب هم من به جهاد رفتم و سپس هم انقلاب فرهنگی شد و من وارد استانداری کرمان شدم.

در این فاصله‏ کاری من مرتب از دانشگاه مرخصی تحصیلی می‌گرفتم. یک بار از رشته شیمی تغییر رشته دادم به مهندسی معدن و بعد هم به اقتصاد، ولی هیچ‌وقت فرصت نکردم که در دانشگاه حاضر شوم. بعد از استانداری هم مسؤولیت دفتر رئیس‌جمهور را بر عهده گرفتم که باز هم کارها زیاد بود و فرصت تحصیل فراهم نشد. نمی‌خواستم از دانشگاه همین جوری یک مدرک بگیریم، می‌خواستم حتماً درس‌ها را بخوانم تا اینکه در سال ۱۳۷۵ که وارد مجلس شدم و به نسبت کارهای اجرایی، فراغت نسبی‏ ای حاصل شد، موفق شدم به صورت منظم سر کلاس‌های درس در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران حاضر شوم و پس از ۲۴ سال لیسانس بگیرم، از آن پس دیگر تحصیل را ادامه ندادم، دلیلش این بود که نمی‌خواستم کار آکادمیک بکنم."(گفتگو با روزنامه اعتماد، ۱۸ آذر ۹۱)

او در سال ۷۲، به دلیل اختلاف خط مشی با وزیر کشور جناح راستی کابینه هاشمی، علی محمد بشارتی، از استانداری کرمان کناره گرفت و به دفتر ولی نعمت خود، مرحوم هاشمی، در نهاد ریاست جمهوری رفت و رییس دفتر ایشان شد.

در سال ۷۵، در آستانه انتخابات دور پنجم مجلس، به همراه شماری از مقامات دولت هاشمی، برای تثبیت ماندگاری در قدرت، حزب «کارگزاران سازندگی» را تشکیل دادند و او هم عضو شورای مرکزی این حزب تا به همین امروز باقی مانده است.

مرعشی بعد از دوره هاشمی، در دوره اصلاحات از لیست کارگزاران وارد مجلس ششم شد، و البته همان طور که همه می دانند بخش عمده فعالیت آن ها، مصروف تصویب قوانین جنجالی سیاسی و ساختارشکن شد.

در اواخر دولت خاتمی، مرعشی از سوی رییس دولت به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان تازه تاسیس میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد که البته عمر ریاست او چندان طول نکشید با تغییر دولت در سال ۸۴، او از این سمت برکنار شد.

در جریان فتنه ۸۸، او جزو مشارکت کنندگان در آن غائله بود و در نهایت در اسفند همان سال، به واسطه دفاع از فتنه گران و توهین به نظام، به یک سال حبس محکوم شد. او در ایام فتنه، در اعتراض به بازداشت عوامل اصلی و صحنه گردان های ماجرا توسط نیروهای امنیتی، در مصاحبه با یک سایت وابسته به جریان فتنه به نام «عبور» در جواب این سوال که چرا نام او جزو بازداشتی های فتنه نیست، گفته بود:

از آنهائی که بازداشت کرده اند بپرسید. ما یک جزئی از ملت هستیم و مثل بقیه البته من از آن دسته کسانی هستم که معتقدم اگر قرار است رفقای ما در زندان بمانند خوب است که جمع چند ده هزار نفری ما داوطلبانه به زندان برویم چون همه شریک جرم هستیم و همه در انتخابات بودیم و گول خوردیم و مردم را دعوت کردیم برای شرکت در انتخابات، دلیلی ندارد آقای نبوی زندان باشد و بقیه نباشند، من شخصاً معتقدم که باید یک اعلان عمومی کنیم ولو چند هزار نفری که خودشان را شریک جرم می دانند همه با هم به زندان مراجعه کنیم و خودمان را تسلیم کنیم، من از جمله طرفداران این تز هستم به هر حال اکثر قریب به اتفاق ایران بازداشت نشده اند و جمعی بازداشت هستند و دلیلی ندارد که کسی توضیح دهد چرا بازداشت نشده است.

البته او در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دهم، در اردیبهشت ماه ۸۸، زمانی که برای تبلیغ میرحسین موسوی به دانشگاه باهنر کرمان رفته بود، ایدئولوژی حاکم بر کارگزاران را چنین افشا کرده بود: "ما در حزب کارگزاران به افراد و انسان‌ها اصالت می‌دهیم و مشی ما لیبرالیستی است."(خبرگزاری فارس، ۱۶/۲/۸۸)

فارغ از سابقه مخرب سیاسی، همان طور که دیده شد، او هم در سابقه خود نه تحصیلات و نه سابقه اجرایی مرتبط با مسایل مدیریت شهری ندارد.

***

 این در حالی است که از میان گزینه هایی که تاکنون برای شهرداری تهران مطرح بودند، «محسن هاشمی بهرمانی»، منتخب اول انتخابات شورای شهر تهران، هم به لحاظ سابقه کاری و هم به لحاظ داشتن برنامه مدیریتی برای شهرداری، از همه این اسامی به کرسی شهرداری کلانشهر تهران نزدیک تر بود، که به دلایلی چند، از جمله انحصارطلبی شدید اصلاح طلبان برای جلوگیری از ورود حتی یک نماینده غیراصلاح طلب به درون شورا و مخالفت لیدر اصلاحات با شهردار شدن او، در این رای گیری حضور نداشت.

http://aftabnews.ir/vdciq۵a۳.t۱aq۵۲bcct.html

http://www.isna.ir/news/۹۶۰۴۲۰۱۰۸۳۴

http://www.dana.ir/news/۱۹۳۳۷۵

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۸۰۲۱۶۱۴۱۲

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۶۱۱۰۲۰۷۵۷

http://www.seratnews.ir/fa/news/۱۷۱۶۵۶

http://hamshahrionline.ir/details/۲۲۷۱۶۴

http://www.drnajafi.ir/page/۱۴

http://www.mehrnews.com/news/۲۱۱۴۴۰۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 48
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    30 68
    به نظر من هم محسن هاشمی میتونست انتخاب خیلی خوبی باشه چون سابقه ی کافی رو داشت و اراده ی محکم برای از بین بردن مشکلات چی میشه گفت.خدا اخر و عاقبت همه رو به خیر کنه و اسلام حقیقی را پیروز میدان.
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      49 6
      جهانگیری اصلاح طلب همش به نامزدا میگفت برنامه ارائه بدید، کلی گویی نکنید (بگذریم که خودشون تو این مورد از همه بدتر بودن)، الانم ما از این نامزدا میخوایم که برنامشونو ارائه بدن.درسته که ما رای نمیدیم، ولی قطعا برنامه ای جز سیاسی کاری ندارن
    • ناشناس IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      47 1
      اینها به دنبال قدرت هستند و کمتر کار میکنند و اصلا بلد نیستند جهادی کار کنند حالا شهر آباد تهران بیفتد دست اینها که فقط کارشان باندی و جناح بازی است خلایق هر چه لایق.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    99 15
    هر کدومشون شهردار بشن باز شروع میکنند به تخریب شهردار قبل یعنی اقای قالیباف. و جملاتی که برای تخریب دولت اقای احمدی نژاد شنیدیم مثل اوار برداری و 8 سال تخریب کشور اینبار برای اقای قالیباف شاهد خواهیم بود
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    آغاز بدبختی تهران... منتظر یک فاجعه باشید
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      14 1
      خیلی خوبه بزار چند سال بگذره تا تهرانیا بفهمن چکار کردن با خودشون!
  • صادق IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    74 6
    متاسفانه تو جامعمون طوری شده که حرف درست و منطقی رو هم دعوای جناحی فرض می کنند، حقیقتا برای شهر تهران نگرانم.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    60 48
    شهردار فعلی مگه سابقه مدیریت شهری داشت؟
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      62 20
      صحبت سر اصل مدیریته نه مدیریت شهری، چون اصول مدیریت در مناصب مختلف تقریبا مشابهه. گزینه هایی که اصلاح طلبان ارائه کردن بعضیاشون حتی در حد مدیریت مدرسه هم تجربه ندارن!
    • مجید دلبندم IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      62 10
      دوستانی که میان نظر می دن یه کم سطح مطالعه خودشون رو بالا ببرن. آقای قالیباف سال ها مسوول قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، بزرگ ترین مجموعه عمرانی و سازندگی کشور بودند
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    37 4
    تا ديروز كه به بنده خدا فحش ميداد حالا صلاحيتش از ديگران بيشتره
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      10 14
      لنگه کفش کهنه هم در بیابان غنیمت است
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      10 9
      باور کن هاشمی خیلی بهتر بودش درسته که بعضی جاها مخالفت میکنیم اما دیگه نمیخواهیم تهران نابود بشه
  • شهرام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    51 35
    ۼصه نخورید . روحانی هم سابقه اجرایی نداشت . الان میگه برشد ۸ درصد رسوندم خخخخ . همه چیم خوب و گل و بلبله . برجاممونم که ترکونده
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      75 20
      مهمتر از همه این که کل مملکتو برد روی کود حیوانی، خودش از رو کود عبور کرد ملت زیر پاشون خالی شد تا خرخره فرو رفتن توی کود
    • علی IT ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      11 22
      صرف نظر از اینکه وض جامعه خوبه یا نه! اما واقعا جناب روحانی سابقه اجرایی نداشت؟ شما یکم مطالعه بفرمایید بد نیس
  • صاحبی09177444452 IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    59 24
    اگر تمام سران اصلاحات در شهداری جعم شوند به پای قالیباف نخواهد رسید شورا همان شورای اضغر زاد جنگ دعواهاشون بود
  • محمود IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    21 14
    یکی روبیارین سرکار که اقلامال زیاد داشته باشه شاید یکم کمتر ببره
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      56 2
      اتفاقا برعکسه، آنان که غنی ترند محتاج ترند هرچی پولدارتر باشه بیشتر حرص مال دنیا رو میزنه و میخواد بیشتر جمع کنه، نمونش دولت یازدهم که وزرای چند صد میلیاردیش حاضر نشدن حتی 4 سال از فعالیتهای اقتصادیشون دست بکشن و وظایف وزارتشون رو درست انجام بدن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      3 3
      خخخخخخ
    • GB ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      0 0
      حالا دیگه اینقدر راحت تهمت دزدی نزنیم برادرا
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    24 6
    بخور بخور دیگه!
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    66 9
    از نظر من تهرانی اینها هیچ کدام شایستگی این مسئولیت را ندراند
  • تيمسار IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    12 51
    چطور زماني يه جوان بيست دو سه ساله ميذاشتن فرمانده يه لشكر در زمان جنگ ايرادي نداره حالا ايراد شما اينه كه در بيست هفت سالگي استاندار بود مرعشي يكي از كار افرينان برتر ايران هس به طور مستقيم حداقل براي بيست هزار نفر و به صورت غير مستقيم براي پنجاه هزار نفر اشتغال افريني كرده
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      33 8
      اون جوان بیست و دو ساله که میگی جونش رو تویه کف دستش گرفت و رفت به جبهه های جنگ تا امروز اینها برامون بشن نامزد انتخاب شهردار نه اینکه تویه بیست و دو سالگی بره بشین پشت میز و در بیست و هفت سالگی بشه استاندار
    • امیر IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      4 1
      جناب به اصطلاح تیمسار!!!!! اون جوان بیست و دو سه ساله لاقتشو در زمان دفاع مقدس نشون داد، بعد در فرماندهی نیروی هوایی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و فرماندهی نیروی انتظامی و حالا هم با تجربه دوازده ساله در شهرداری تهران لیاقتشو نشون داده و تجربش در معرض دید همگان است ، ظاهراً فقط شما می دونی جناب مرعشی کارآفرین!!!!! برتر ایران است ، اون جوان بیست و دوسه ساله دکترا دارد و جناب مرعشی شما لیسانس ، دکتر قالیباف هم در دوران خدمت خودش بیش از اینها کارآفرینی کرده وشما اگر در این مدت ایران زندگی کرده باشی ، باید بدانی.
    • احمدرضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      3 0
      عزیزجان این شهدایی که می بینی بعد از 30 سال که از جنگ گذشته و هراز گاهی تعداد زیادشون رو تجسس میکنن و پیکر مطهرشون رو میارن مربوط می شه به همون زمانی که آقای قالیباف 22 ساله ویا امثالهم فرمانده بودند
  • تيمسار IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    7 15
    چطور زماني يه جوان بيست دو سه ساله ميذاشتن فرمانده يه لشكر در زمان جنگ ايرادي نداره حالا ايراد شما اينه كه در بيست هفت سالگي استاندار بود مرعشي يكي از كار افرينان برتر ايران هس به طور مستقيم حداقل براي بيست هزار نفر و به صورت غير مستقيم براي پنجاه هزار نفر اشتغال افريني كرده
    • CN ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      18 3
      الان که 30 سال پیش نیست.
    • امیر IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      3 0
      تیمسار!!!!! دو تا دو تا نظر می ذاری !!!!، خیلی جالبه کارآفرینی ( البته طبق ادعای شما!!!!) مرعشی را می بینی و مدیریت 12 ساله دکتر قالیباف را در شهرداری و مدیریت تحول آفرین ایشان در نیروی انتظامی ومدیریت ایشان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه نم بینی؟!!!! جنابعالی اگر با فرمانده لشگر شدن یک جوان بیست و دوسه ساله مشکل داری باید به اطلاعت برسانم بسیاری از فرماندهان افتخار آفرین ما نظیر شهید همت و شهید زین الدین و شهید باکری و .... در همین سن و سال فرمانده بودند، در ضمن شما باید عملکرد دکتر قالیباف را در طی هشت سال دفاع ارزیابی کنی، نه اینکه بدون ارزیابی عملکرد ، از سن و سال ایراد بگیری!!!!!!!!!!! عملکرد دکتر قالیباف در دوران دفاع مقدس اینقدر درخشان بوده که بعد از دوران دفاع مقدس از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت فرمانده نیروی هوایی سپاه منصوب شدند و بعدها به عنوان فرمانده نیروی انتظامی انجام وظیفه نمودند، همچنین ایشان مدتها فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بودند و همگی اینها ، دلایل کافی در رد اظهارات شما در زمینه ایراد گرفتن به فرمانده لشگر بودن ایشان در دوران دفاع مقدس است، مدیریت قوی جناب دکتر قالیباف ودستاوردهای مدیریتی ایشان و تحولاتی که ایجاد کردند،پاسخ محکمی به امثال شما تیمسارهای خودخوانده است.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    4 5
    مهمترین موردی که در مدیریت شهر تهران مغفول مانده مدیریت فرهنگی تهران است که مقاله نویس مشرق اشاره ای به ان نکزده کمی به فرهنگ شهری تهران توجه نمائید دلیل ان کاملا مشخص است تکنوکرات مناسب مدیریت تهران نیست در انتخاب هئیت تحریریه مشرق تخصصی مدیریت کنید
  • مهدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    19 3
    رای دادید نوش جونتون
  • احمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    24 6
    تهرانیها حقشونه که پس رفت داشته باشند وقتی قالیباف با اونهمه خدمات و زحماتی رو که کشید را نامهربانانه با انتخاب شورای شهری بیخاصیت تر از دولت اعتدال اینطور کنار میگذارند بهتره بزرگترین زباله دان تاریخ شهری ایران رو برای زندگی ببینند که چطور اصلاحطلبان شهر تهران رو به سقوطی وحشتناک میرسانند خود تهرانی ها باید ملامت شوند نه سیاستگزارانشان
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    21 65
    چطور رئيسي بدون سابقه اجرايي مي توانست رئيس جمهور شود ؟
    • امیر IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      4 0
      طوری میگی رییسی بدون سابقه اجرایی ، انگار جناب روحانی سال 92 سابقه اجرایی داشتند!!!!! ( سابقه مدیریت اجرایی تعریف خاص خودشو دارد، امیدوارم به حضور در مجلس یا شورای عالی امنیت ملی نگویی سابقه اجرایی، اینها سوابق شغلی ایشان است ، سوابق اجرایی مثلاً مدیرعامل فلان سازمان یا استاندار یا وزیر یا مدیر فلان پروژه ، البته بهتره به سوابق مدیریتی جناب رییسی مراجعه بفرمایید تا اطلاعاتتان بالا برود.البته ما داریم راجه به دکتر قالیباف و نامزدهای فعلی شهرداری تهران حرف می زنیم ، بعد شما یهویی از جناب رییسی صحبت می کنی!!!!!، جناب رییسی با مسئولیتهایی که از اول انقلاب داشتند ، تجربه مدیریت کلان داشتند و اگر شما به این مساله انتقاد داری ،باید به سوابق دکتر روحانی هم انتقاد داشته باشی.
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      3 0
      همونطوری که روحانی بدون سابقه اجرایی شد
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    49 6
    خلایق هرچه لایق. مردم تهران لیاقت مرعشی رو دارن!
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    21 6
    ندانم کاری دولت بی تدبیر در امور مملکت به شهراری هم خواهد رسید که بشینند واز شهردارقبلی هی انتقاد کنند چون کار دیگری از دستشان بر نمی اید
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    13 31
    میشه لطفا بفرمایید جناب قالیباف چه سابقه مدیریت شهری داشتند؟ یا مثلا آقای احمدی نژاد از کجا پیداش شد یه دفعه ای؟ یه مقدار انصاف هم خوبه والا!!!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      1 0
      یکم مطالعه داشته باشیم بعد حرف بزنیم، احمدی نژاد قبل از شهرداری تهران استاندارد اردبیل بودن و قبلشم فعالیت های زیادی داشته
    • امیر IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      2 0
      طوری میگی جناب قالیباف سابقه مدیریت شهری نداره ، انگار نامزدهای فعلی شهرداری تهران همشون سابقه مدیریت شهری دارند، در ضمن محض اطلاع شما ،درسته جناب قالیباف قبل از سمت شهرداری ،سابقه مدیریت شهری نداشتند ولی سابقه مدیریت قوی اجرایی که داشتند، که همین هم یک دلیل منطقی برای انتصاب ایشان به سمت شهرداری تهران بود، نکنه شما می خواهی سابقه مدیریت قوی ایشان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه یا تحولات بزرگ ایجاد شده در نیروی انتظامی از حیث مدیریتی و اجرایی و حتی کارهای عمرانی عظیم( ساخت بیش از 2800 پاسگاه جدید در مدت چهارسال) و نوسازی گسترده در نیروی انتظامی را منکر شوی؟!!!!!!!!!! اقای دکتراحمدی نژاد ( ایشان دکترای عمران داشتند که بر خلاف نامزدهای معرفی شده، مدرکشان با سمت شهرداری مرتبط است) هم قبل از اینکه شهردار تهران شود چهار سال استاندار استان تازه تاسیس اردبیل ( در آن زمان اردبیل تازه استان شده بود و همه می دانند استانداری یک استان تازه تاسیس کار پرمشغله ای است) بود و قبلشم فرماندار خوی بود، برو اطلاعاتت درباره افراد را بالا ببر تا نگویی از کجا پیداش شد!!!!!!!!!!!
  • SE ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    6 14
    ایشون مدیرکل آموزشی دانشگاه تهران بودن و یکی از قویترین مدیران
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      9 2
      اوووووووووف تنم لرزیدش
  • تمنا IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    49 1
    خب دوستان متاسفانه داریم دیگه به دوران همه چی تقصیر شهردار قبله نزدیک میشویم . . .
  • ناشناس IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    12 1
    خدایا این رقابت را برای خدمت رسانی به ملت قرار ده نه برای چپاول و باند بازی . انشاالله.
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      4 0
      ایول
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    7 8
    با همان سابقه اجرایی که قالیباف داشت. میخواهند شهردار شوند. در ایران اول پست می گیرند بعد دنبال تخصص در آن شغل می روند.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    13 59
    تا مشرق بسوزه ......
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      1 1
      توداری میسوزی نه مشرق
  • پدرام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    2 10
    من از زحمات آقاي قاليباف در طول دوران خدمتشوت تشكر ميكنم و به عنوان شخصي كه افكارم به اصلاح طلبان نزديكتر است دوست دارم مراسم توديع ايشان بسيار باشكوه برگزار شود و اما در مورد اين يادداشت فوق كه اصرار بر اين موضوع داشت كه كانديداهاي معرفي شده براي شهرداري تهران فاقد سابق كار عمراني و اجرايي شهري هستند بايد عرض كنم در اين صورن جناب قاليباف هم زماني كه شهردار شدند فاقد سابقه مديريت شهري و عمراني بودند!!! واي همگان ديدند كه شهردار موفقي بودند، من فك ميكنم با توجه به سوابق مديريتي افراد معرفي شده جناب نجفي كارنامه بهتري دارند . اميدوارم كه هر شخصي كه انتخاب ميشه فرد خدمتگزاري براي شهر تخران و مردمش باشه و تا جاييكه ممكنه از سياسي كاري پرهيز داشته باشه ، ضمنن از همه رسانه ها فارغ از جناح بندي هاي سياسي تقاضا دارم كه پشتيبان شهردار آينده باشند.
    • امیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      10 3
      آقا پدرام ، حضور دکتر قالیباف در قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه به نظرتون سابقه اجرایی محسوب نمی شود؟!!!!!!!!!!!!!!!! بعد اگر به فرض حرف شما را درست تلقی کنیم، دکتر قالیباف قبل از شهرداری تهران هر کجا بوده منشاء تحول بوده، مثل نیروی انتظامی و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و ..... برای همین هم انتصاب ایشان به عنوان شهرداری تهران با توجه به سابقه اجرایی قوی ایشان بود، میشه سوابق دکتر نجفی را در سمت های قبلی مورد ارزیابی قرار بدهید؟!!!!!!! جناب دکتر نجفی چه تحولی در حوزه ایی که مشغول به کار بوده اند ایجاد کرده اند؟!!!!! من از بعضی کامنتها متوجه شدم که لیسانس اقتصاد از دکترای جغرافیای سیاسی بالاتر است!!!!!!!! حضور کسانی چون الهه کولایی در این لیست به عنوان نفر سوم، خود اثبات کننده نگاه به شدت تخصصی !!! و تفکر به شدت شایسته سالار !!!اعضای جدید شورای شهر تهران به مقوله انتخاب شهردار تهران است!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      1 0
      در خصوص كولايي فقط اصلاح طلبها منظورشون حضور يك زن بوده بين گزينه ها شك نكنيد در خصوص بقيه گزينه ها هم كاملا مشخصه كساني رو انتخاب كردن كه بعدا توي تحميل مديران مياني شهرداري تهران به اختيار باشد و بتوانند رانت ١٢ ساله خودشان را استمرار ببخشند و اگر نه
  • مهرناز IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    4 3
    گویند: برای تخریب "از ادم های کوچک استفاده کن" نه کوچکی فیزیکی" عدم مدیریت توانا در جائی که قرارست "قراربگیرند" درواقع این افراد همان گونه خواهند بود"که ابتکار در محیط زیست بود.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    8 2
    دلیل این انتخاب یه چیز دیگه هم میتونه باشه:اول یکی رو میارن تا همه چیز رو خراب کنه - بعد : داد همه مردم و مسولین در میاد- سپس :دوباره محسن هاشمی رو انتخاب میکنن- بعد : میگن آقای هاشمی اومد کارها درست شد . کلا تهران بعد از یک دور قمری دوباره به همین نقطه الان برمیگرده (این یعنی سیاسی بازی با مردم تهران نه یک کار واقعی)
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    8 3
    اینم از برکات اصلاحاته
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      4 1
      خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    14 12
    دولت پیرمردها(و البته پیرزن ها!)
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      12 10
      دولت محبوب یک ملت
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    5 15
    حسین مرعشی هم یک اصلاح طلب واقعی و سالم است و هم نفوذ و رابطه ی محکمی با وزرا و مسئولان دارد. درضمن تحصیلات و سابقه کاری قالیباف با شهرداری کوچکترین تطابقی داره؟
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      7 5
      ی جوری میگی اصلاح طلب واقعی که دیروز داشتم یک مطلبی درمورد تندروی های گروه طالبان میخوندم که یادش افتادم
    • امیر IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      6 7
      شهردار فعلی ( دکتر قالیباف) حداقل سالها سابقه مدیریت داشتند، مدتها در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بودند، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودند، فرمانده نیروی انتظامی بودند و در زمان جنگ فرمانده لشگر بودند و بعد از جنگ هم فرمانده نیروی هوایی سپاه ( بعدها نیروی هوایی سپاه به نیروی هوافضای سپاه تغییر نام داد) ، میشه بفرمایید کدام یک از نامزدهای فعلی شهرداری چنین سوابق اجرایی دارند؟!!!!!!!!!! در ضمن جناب قالیباف علاوه بر مدرک دکتری ، مدرک خلبانی هواپیمای ایرباس هم دارند، ولی در بین نامزدها بعضی ها ،تازه به قول خودشان بعد از بیست و چهارسال لیسانس گرفتند!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      10 3
      مدیریت قالیباف با ساختن شهر کتاب ثابت شدش
    • امیر IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      6 2
      طوری میگی تحصیلات و سابقه دکتر قالیباف با شهرداری کوچکترین تطابقی نداره، انگار نامزدهای فعلی شهرداری تهران، قبلاً شهردار چند تا کلانشهر بوده اند و همگی دکترای تخصصی شهرسازی یا دکترای عمران دارند!!!!!!! بهتره بگی کدامیک به اندازه دکتر قالیباف سابقه اجرایی دارند؟!!!!!! بهتره بگی کدامیک به اندازه دکتر قالیباف در جایی که مشغول به کار بوده اند منشاء اثر و باعث ایجاد تحول بوده اند؟!!!!!!!!! دکتر قالیباف در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بوده ، در نیروی انتظامی بوده ، فرمانده نیروی هوایی سپاه بوده، فرمانده لشگر در دوران دفاع مقدس بوده، و در همه این سمت ها تحولات مثبتی را بوجود آورده است، چه کسانی می تواند تحولات بزرگ بوجود آمده در دوران مدیریت دکتر قالیباف در نیروی انتظامی را منکر شود؟!!!!!! شما می فرمایید اگر کسی اصلاح طلب باشد ونفوذ و رابطه محکمی با وزراء و مسئولان داشته باشد برای شهرداری مناسب است میشه بفرمایید لیسانس اقتصاد جناب مرعشی تطابقی با شهرداری دارد؟!!!!! میشه بفرمایید سابقه اجرایی مرعشی بیشتر است یا دکتر قالیباف؟!!!!!!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    7 18
    مرعشی هشت سال استاندار بوده،نماینده مجلس بوده و تحصیلات اقتصادی داره یعنی کافی نیست؟
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      13 11
      دوران قاليباف ديگر باز نخواهد گشت . و تهراني ها افسوس خواهند خورد چون انسان هاي خدوم مثل اصلاحات تشنه قدرت و عاشق رياست نيستند . اينها از الآن دارن سهم خواهي مي كنن . واي بحال اداره كردن شهر . از شماست كه بر شماست . از اصلاحات انتظار بهترشدن شهر را نداريم فقط خرابش نكنند . يا توهم برجامي براي پايتخت نداشته باشند .
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      3 4
      خخخخخخخ دلتون رو دارید با چی صابون میزنید
    • امیر IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      6 4
      منظورت از تحصیلات اقتصادی لیسانس اقتصاده؟!!!!!!!! طوری میگه تحصیلات اقتصادی که انگار فوق دکترای اقتصاد داره!!!!!!!!! بله هشت سال استاندار بوده ولی میتونی نتیجه این هشت سال استانداری را مورد ارزیابی قرار بدی؟!!!! ایا استان کرمان در این هشت سال با مدیریت ایشان متحول شده؟!!!!!!! یا می توانی دوران نمایندگی ایشان در مجلس را مورد ارزیابی قرار بدی و بگی عملکر ایشان چگونه بوده است؟!!!! در منطق اصلاح طلبان لیسانس اقتصاد از دکترای تخصصی جغرافیای سیاسی بالاتر است!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      0 0
      نه
  • مهماندار هواپیما DE ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    23 10
    تهرانی ها لیاقت بهتر از اینها را ندارند
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      14 5
      تو که لیاقت همینم نداری
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    4 0
    بالاترچاق کردن قلیان واستعمال با خانواده تخصصی هم هست
  • دکتر گاوچرون از کومور GB ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    10 29
    فقط جهانگیری برای شهرداری تهران مناسبه. از نظر من هم فقط اون میتونه حال شما رو بگیره :))
    • امیر IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      4 3
      گاوچرون برو گاوتو بچرون ، جناب جهانگیری سالها استاندار اصفهان بودند و ما اصفهانی ها به خوبی به شایستگی های!!!!! مدیریتی ایشون اشراف داریم.!!!!!
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      1 3
      حالا چرا رفتی تو کومور گاوچرونی ؟ اسمت مییمونه از اهالی تیمارستان باشی اصلاح طلب گاوباز
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    2 11
    خود روحانی هم سال 92 سابقه اجرایی نداشت.
    • محمد GB ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      2 2
      به همین خاطر که وضع کشور گل و بلبل! بی تجربگی باعث بتن ریزی شد. چنان مثال از ایشون میزنین که انگار الان کشور ما شده ژاپن یا آلمان.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    11 4
    مگر ادم قحطی است که مرعشی شهردار بشه ؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    12 8
    نجفى فتنه گر است همه كارهاى كروبى رو انجام ميداد
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      3 2
      عزیز من اصلاح طلبی نفسش یعنی چشمه جوشان فتنه و نفاق اینم حال و روزیه که به سر اقتصاد آوردن
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    14 8
    بنده خود کسانی را سراغ دارند که میگفتند چون از آقای دکتر قالیباف کینه داریم از شهرستان ها اومدند تهران و به لیست امید رای دادند و گفتند هر کسی باشه جز قالیباف . حالا با اینچنین تفکرات پوچ ، توقعمان بیشتر از این نیست که شایسته سالاری فدای حذب و جناح و باند شود .به گفته قرآن کریم سرنوشت هر قومی دست خودشان است . پس مبارک باد بر این قوم این بی عدالتی ها و بی انصافی ها ....ولی خواهشا این روزای آخر دست از سر دکتر قالیباف بردارید بذارین بنده خدا کاراشو تموم کنه آخه تهمت و تخریب تا کجا...
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    6 3
    هر چه بیشتر میگذرد مظلومیت دکتر قالیباف و امثال ایشان بیشتر نمایان میگردد ، انسانی که خدمات گسترده اش با آن مدیریت قوی و توانا را هیچ گاه در بوق و کرنا نکرد و حتی افتتاح یک سری از پروژه هایش را بعد از انتخابات انجام داد که مثل همیشه نگویند "شوی انتخاباتی" . واقعا طهران با زحمات ایشان تهران شد . اینو همه شهر از بالا تا پایین قبول دارند و از ایشان به عنوان فردی دوست داشتنی یاد میکنند ، اما حیف که برای مردم ما سیاست بر عقلانیت ارجحیت دارند تا آنجا که با انتخاب غلط تیشه بر ریشه این شهر زدند...
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    6 2
    سه سال دیگه هیمن هایی که طرفدار اصلاح طلبها هستند می گن خدا یا اینارا کیا اوردن
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    9 0
    از همین الان بدانید تقصیر شهردار قبلی یعنی قالیباف است
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    3 0
    اینها در گفتار خیلی دم از روشنفکری وانصاف می زنند اما درعمل ببینیم چکار می کنند
  • مجید IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    1 0
    طبق تعاریف رییس جمهور در سخنان 28-4 در جلسه دولت که فرا چناحی نامیده شد مردم ایران را به دو تکه اکثریت وافلیت تقسیم کرد اما نکته مهم اینست که بعد این دو تکه به شهروند درجه 1 و2 تقسیم شد درجه 1 که میتواند به پست ومقام ومدیریت برسد وشهروند درجه 2 که حق حیات پیدا کرده ومیتواند زندگی کند و اگر با تفکرات جناح پیروز بیعت کند بعنوان شهروند درجه 1 پذیرفته میشود نوعی تصفیه بدنه دولت وانجا که به نفع است تمام مردم مصادره شده و او رییس جمهور کل مردم ایران میشود تناقض گفتار در یک سخنرانی تهدید مدیران اگه بامن نباشید حق حیات دارید برید زندگی کنید
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    3 1
    این برادر عفت از جون ملت چی می خواهد ؟
  • بوسجین اردبیل IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    6 1
    من البته به اقای رئیسی رای ندادم ولی این اصلاح طلبان ناجوانمردانه می گفتند در روزمه خود کدام تجربه کاری دارند و با این البته گفتارشان درست نبود علیه رئیسی و به نفع روحانی فضای سازی می کردند حالا چگونه خودشان گروهی که تجربه کاری ندارند برای مسئولیت مهم شهرداری تهران که خود به اندازه کشور داری مسئله دارد انتخاب و کاندید کرده اند
  • CA ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    0 4
    چرا از خذمات سرداران رشید جهان اسلام استفاده نمی شود، سردار رضایی، رستم قاسمی، بذرپاش، ضرغامی، فتاح غره باغ، یا همین مهندس چمران که 12 سال رئیس شورای شهر بوده است
  • یزدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    5 2
    وقتی فردی که خودش هم باورش نمی شود رئیس جمهور می شود و به ناحق می شود دیگر چه انتظاری دارید شهردار در دولتشان چه کسی باشد خداوند به مردم رحم کند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    5 4
    کسانی که اینها را با شوق و ذوق انتخاب کردند باید جریمه اش که همان تعطیلی کارهای عمرانی تهران است را بپذیرند مطمون باشید این شورا هم بهتر از شورای اول نخواهد بود چون ذات اصلاح طلبان تخریب است نه خدمت شهرداری جای خدمت است نه ساسی کاری تهران با آبادانی آینده خدا حافظ منتظر جدال هر روزه در شورای شهر باشید
  • سعيد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    2 16
    بدترين دوره شهرداري مربوط به قاليباف بود كه تهران تبديل به كلافي سر در گم شد. پارك ها تبديل به برج شد ، هيچ ترسعه زيربنايي صورت نگرفت و در اتش سوزي پلاسكو ناكارامدي انها مشخص شد . اموال شهرداري با تخفيف زياد به نام خود و دوستان كردند چندين هزار نفر را از هم پالگي هاي خود در شهرداري استخدام كردن و كافي است اين همه كودك كار بي پناه را در سر چهار راها ببينيد با صورت سياه ،كاش حداقل يكي از خانه هاي مفت را به اين بدبختها اختصاص مي داديد. ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس