فیلم/ چاقوکشی خونین در مترو شهر ری

آمران به معروف هنوز هم قربانی اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم می‌شوند. یک روحانی این بار در مترو شهرری تا مرز جان باختن در راه امر به معروف و دفاع از ناموس، پیش رفته است.

به گزارش مشرق،  صبح امروز درگیری و نزاع در مترو شهرری سبب بر هم زدن اوضاع مترو شد. در این درگیری یک فردی که حال عادی نداشته است، با «قمه» به یک روحانی که حاضر در مترو شهرری بود حمله می کند و به وی ضربه می زند.

یکی از افراد حاضر در صحنه برای کمک به روحانی وارد صحنه می شود که مهاجم، به وی نیز ضربه می زند و او را هم مصدوم می کند. برخی افراد حاضر در صحنه از مصدوم شدن چند نفر خبر داده اند.

نخستین تصویر از روحانی آسیب‌دیده در حادثه امروز مترو شهرری

در پی این نزاع ماموران پایگاه نهم پلیس امنیت و سرکلانتری نهم در محل حاضر شده و برای امن کردن شرایط اقدام به تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس پس از چندبار تذکر به فرد ضارب و با رعایت قوانین استفاده از اسلحه به وی شلیک کردند.

این تیر به پای فرد ضارب شلیک شد و سپس وی به بیمارستان منتقل شد. بر اساس گفته های یکی از عوامل بیمارستان، این فرد در اثر خون ریزی شدید پس از رسیدن به بیمارستان، درگذشت.

این روحانی که در حال حاضر امام جماعت مسجد محله «دیلمان» از محلات ری است در پی امر به معروف و نهی از منکر و بر اثر حمله فرد میان سالی که حالت عادی نداشت، از ناحیه صورت، گردن و پشت مجروح می‌شود.

بر اساس این گزارش، روحانی آمر به معروف و نهی از منکر، پس از مصدوم شدن به بیمارستان هفتم تیر شهرستان ری منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

تصویری از آخرین وضیعت روحانی مصدوم در حادثه امروز متروی شهرری

فرد مصدوم شده حجت الاسلام والمسلمین «خلیل ذوالفقاری» ، قاضی سابق دادگاه خانواده شهرری و دارای ۴۷ سال سن است.

گفته می شود که حجت‌الاسلام ذوالفقاری امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) شهرری، روحانی آمر به معروف و ناهی از منکری به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است. در همین حال برخی منابع غیررسمی از شهادت این روحانی فداکار خبر داده‌اند که از سوی خانواده ایشان تکذیب شده است.

فیلم چاقوکشی در مترو شهر ری

فیلمی دیگر از حادثه صبح امروز در متروی شهرری

زخم کهنه‌ای که امروز هم دهان باز کرد

اردیبهشت ماه سال ۹۰ بود که حجت‌الاسلام منتظری امام جماعت وقت مسجد انصار الحسین (ع) تهران پس از امر به معروف یک دختر و پسر در خیابان نیروی هوایی در اثر ضربه‌ یکی از اراذل چشم چپش را از دست داده و پزشکان مجبور به تخلیه چشم او شدند.

یک ماه بعد از این ماجرا در خرداد ماه همان سال حجت‌الاسلام فروزش امام جماعت وقت دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای نجات یک دختر جوان از چنگال دو نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، از ناحیه چشم راست آسیب دید.

یک ماه بعد، در تیر ماه همان سال بود که شهید طلبه امر به معروف و نهی از منکر علی خلیلی با اشراری که می‌خواستند به زور دو خانم را در تهرانپارس به قصد تجاوز سوار خودرو کنند درگیر شد و از ناحیه شاهرگ آسیب دید و بر اثر همان جراحت چند سال بعد به شهادت رسید.

این ماجراها به همین شکل در گوشه و کنار کشور ادامه داشت تا شهریور سال ۹۳ که حجت‌الاسلام نظری از طلبه‌های جوان حوزه علمیه اصفهان در خیابان با اعمال غیراخلاقی ۴ جوان سوار بر موتورسیکلت که شرب خمرکرده بودند مواجه می‌شود و آنان را امر به معروف می‌کند اما اراذل و اوباش با قمه به او هجوم آورده و این طلبه را از ناحیه صورت و دست به شدت مصدوم می‌کنند.

شهریور سال ۹۵ هم فیلمی از حمله چند اراذل با قمه به روحانی آمر به معروف حجت‌الاسلام اخروی مقابل چشمان خانواده‌اش عواطف مردم را جریحه‌دار کرد. این روحانی می‌خواست مانع مزاحمت دو جوان به یک خانم در کوچه‌های تاریک نیمه‌شب تهران شود که آن اراذل با قمه به او حمله‌ور می‌شوند.

حالا صبح امروز همین ماجرا برای طلبه‌ای دیگر رخ داد. حجت‌الاسلام ذوالفقاری امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) شهرری وقتی در متروی شهرری متوجه مزاحمت یکی از اراذل به ناموس مردم شد او را امر به معروف کرد که نتیجه‌اش حمله آن اراذل با قمه و مجروح شدن این روحانی بود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    این هم عاقبت ماهواره و اینترنت و کثافت کاری ... بیچاره حاج آقا ...خدا شفا بده
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      66 36
      روزنامه ها چیزی در این مورد ننوشتند همه ش خبر فوت یک ریاضیدان خارج رفته رو منعکس کردن ؛ شاید حمله کردن به یک نفر به قصد کشتن در تهران کم اهمیت تر از فوت طبیعی یک نفر بر اثر بیماری است
    • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      28 40
      اولا خبر فوت اون بانوی ارزشمند رو اون طور که باید منتشر نکردن حالا خبر دار شدین مگه بده دوما این ریاضیدان خارج رفته خدمت بزرگی به بشر کرده
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      24 27
      آخه خدمت به آمریکا چه دخلی به خدمت به بشر داره وقتی یه نمونه از رذالت یانکیها تولید بیماری و تولید دارو به صورت همزمان است علم برای آمریکا ارزشی ندارد مگر اینکه به کار اهداف جهانخواریش بیاید
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      19 14
      خدا بیامرزدش این خانم رو مشکلی با ایشون نداشتیم. به عنوان یک ایرانی افتخارات ایشون قابل تحسینه. ولی یه انتقاد! من نفهمیدم مثل جناب پرفسور صمیعی که واقعا برای مردم و مملکتش سنگ تموم گذاشت و در حال احداث بزرگ ترین مرکز مغز و اعصاب خاورمیانه در تهران هست این خانم برای ایران و مردمش کاری کرده باشه! درسته که ایران نتونست نگرشون داره و این یه نقضه برا حکومت. ولی بعضیاشون انگار نه انگار که تو این مملکت بزرگ شدن و درس خوندن و مدبون این آب و خاکن!
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    66 11
    چشم پلیس روشن - این چه وضعی است.
    • اسماعیل IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      30 8
      چشم قوه قضاییه ما و مخالفان طرح نهی از منکر و اینا خیلی روشن تر!!!!!!!!!
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    63 15
    وقتی شغل نباشه وقتی پلیس از برخورد با اراذل قمه به دست بترسه و نمایشی هر از گاهی چند نفرو دستگیر کنه بعد چند وقتم آزاد بشن مشخصه وضعیت همینی میشه که الان میبینیم هر اوشکولی یه چاقو یا قمه پیش خودش داره !
    • محمد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      والااا راست میگی از خودتم دفاع میکنی یقه مارو میگیرن که چرا با این اراذل درگیر شدید باید جریمه بدید به اینم نگاه نمیکنن مقصر اول کی بوده
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    79 29
    درود بر این انسان بزرگوار و همه افراد مومن بااخلاص و دلسوزی که نهی از منکر و امر به معروف میکنند. اینجور آدما بر گردن همه جامعه حق دارند. سلامتیشون صلوات
  • احمد IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    50 28
    اصلا شما به واکنش مردم کاری نداشته باش/ این بندگان خدا طلاب از برای امر به معروف و نهی از منکر از طرف مسولین وسیاستگذاران حوزه اصلا مورد حمایت قرار نمیگیرند و یک جورایی بنا به فرموده حضرت آقا به صورت آتش به اختیار عمل میکنند چون متاسفانه سیاستگذارن حوزه هنوز در عصر شیخ طوسی زیست میکنند نه در عصر جمهوری اسلامی لذا بخاطر همین وضعیت فرهنگی ما مطلوب نظر مقام معظم رهبری نیست لطفا به انصاف نقد کنید
    • محمد IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      7 12
      رابطان امر به معروف که مشخص اند این چه ربطی به سیاستگذاران حوزه دارد و شیخ طوسی
  • حسین IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    76 15
    با سلام متاسفانه گذشت نمودن برخی از همین عزیزانی که مصدوم شده بودند موجبات جری شدن این افراد شده و دوباره شاهد این حوادث تلخ بودیم. درست است که بخشش از سجایای والای اخلاقی است؛ اما در جایی که موجبات تکرار معصیت شود دیگر نمی توان آن را از مکارم اخلاقی دانست. امیدوارم با تنبیه این افراد دیگر کسی جرات انجام مزاحمت برای ناموس مردم و قمه کشی و ... را به خود ندهد.
  • حسین IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    31 19
    یکی از روحانیان رزمی کار ، مدتی قبل در کرج بدلیل تذکر به 4 نفر از اراذلی که مزاحمت برای دختران عابر ایجاد میکردن مورد هجومشان قرار گرفت و توانست از خودش دفاع کنه و اونا رو ادب کنه و بزنه ولی بعد از شکایت اون 4 رذل به دادگاه روحانیت احضار و مجبور به پرداخت دیه شد .
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    31 13
    به جای پرونده سازی و عفو و ... پلیس بهترین کار رو کرد.
  • جامانده IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    14 3
    فقط قاطعیت پلیس وقوه مجریه کافی نیست فرهنگسازی وسرو سامان دادن به اوضاع بد اقتصاد ومعشیت مردم وکنترل خانواده ها از واجباته مامردم قم که شهر مذهبی هست هم ازمشاهده بی احترامی به روحانیت بی نسیب نیستیم وبارها دیدم فرد حکاک با افتخار از توهین وحرمت شکنی شکنی خود نسبت قشر روحانی وحزب الهی حرف میزند!!!!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      25 3
      بیکاری چه ربطی به متلک پرانی و قمه کشی و آدم کشی داره؟ این همه بیکار باید همه شان قمه بزنند؟
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    24 20
    باسلام امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه جامعه اسلامی میباشد لذا اجر حاج اقا با خدای مهربان
  • مصطفی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    47 6
    هرکه با سلاح سرد به مردم حمله کنه، سزاوار مرگ است . مرحبا ناجا.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      0 0
      دم ناجا گرم . عاقبت تعرض به مردم همینه . چاقو دستت بگیری و به قصد ترساندن مردم آن را نشان بدهی، دادگاه هم بروی حکمت اعدام است. دمشان گرم . پای این ارازل به کلانتری هم نرسید. ای ول !
  • احمدخواجوند IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    22 8
    مسئله امر بمعروف ونهي از منكرات نبود قبل از اينكه قطار واردايسگاه بشود ايشان عربده ميكشيد ووقتيكه درب قطار باز شد ايشان چند نفر را مجروح كرد از جمله اين بنده خدا حالا براي آب تاب بيشتر ويك ووظيفه ديني مبفرمايند كه اين آقاداشت باين آقا امر بمعروف ميكرد كسيكه قمه دستش هست وعربده ميكشه كسي جرات انرا داره بسراغش بره .
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      2 4
      خجالت بکش...
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      2 4
      غیرت میدونی چیه اصلا؟
  • یک ایرانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    15 3
    لات بازی و مواد مخدر و مشروبات الکلی و فساد داره همه ریشه های این کشور را میسوزاند کاش یک قاسم سلیمانی هم در داخل داشتیم تا ریشه فساد داخلی را خشک کنه
  • علی FR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    8 0
    آقا این الان قضیه ش دقیقا چی بوده؟ جزئیات بیشترشو اگه کسی میدونه بگه لطفا...
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      5 1
      جزییات رو شد. نهی از منکری در بین نبوده است.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      0 0
      از کجا میگی؟ کو رو شد ؟ کجا رو شد؟ شما خودت کی هستی؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    13 15
    شیخ حسن روحانی نمیخواد بیانیه یا اعتراضی منتشر بکنه؟ شاید خبر نداره بهش بگید شاید یک حرکتی بزنه.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    2 5
    مرد باشيد و ترسو نباشيد شجاع باشيد منتشر كنيد
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    9 4
    تیر خورده تو پاش مرده؟؟؟؟ حتما زدن جای دیگه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 1
    با این وضع کسی جرات میکنه امر ب معروف بکنه ؟ انقد این فریضه فراموش شده ک این ادما جسور شدن ادم جرات نمیکنه به این دخترای بی حیای بدحجاب نگاه کنه ادمو درسته قورت میدن بی چشم و رویی هم حدی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس