شهید رسول حیدری

بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید رسول حیدری، اولین شهید ایرانی در طول جنگ بوسنی و هرزگوین با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات محلی در محل شهادت وی برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این مراسم محمود حیدری سفیر کشورمان در خصوص مقام شهید و همچنین تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید رسول حیدری در راه استقلال و آزادی مردم بوسنی و هرزگوین سخنانی را بیان کرد و افزود: امنیت و آسایش امروز موجود بوسنی مرهون تلاش‌ها و خون‌های شهیدانی چون رسول حیدری و دیگر شهدای ایرانی و هزاران شهید مظلوم بوسنیایی است.

در ادامه پیام فرزند شهید رسول حیدری به مناسبت این مراسم قرائت و معاون شهردار و معاون مفتی شهر کاکانی سخنانی را در تجلیل از جایگاه شهدا و شهید رسول بیان کردند.

در پایان مراسم مقامات ایرانی و بوسنیایی حاضر در مراسم با اهدای گل به مقام والای این شهید و هم‌رزم وی محمد آودیچ ادای احترام کردند و از حاضرین به صرف افطار در محل کالج ایرانی بوسنی پذیرایی به عمل آمد.

شهید رسول حیدری در خرداد ماه 1372 در کشور بوسنی هرزگوین به فیض عظیم شهادت نایل آمد و کتابی به قلم مریم برادران، توسط نشر آرما به بیان زندگی این شهید پرداخته است.

در این مراسم تعدادی از دوستان شهید از شهرهای سارایوو، زنیتسا، کاکانی، ویسوکو، ایلیاش، کاچونی و کونیتس، معاون امور جانبازان ورزمندگان شهرادری کاکانی، معاون امام جمعه شهر کاکانی و دیپلمات‌ها و ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشتند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس