کد خبر 720262
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
شهید حسین قجه ای

گردان تحت امر وی در «عملیات الی بیت المقدس»مقاومت سرسختانه از خود نشان می دهد که به نظر کارشناسان نظامی، اگر این پایداری بی نظیر صورت نمی گرفت، مراحل بعدی عملیات این عملیات محقق نمی شدند

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «حسین قجه زیری» معروف به «حسین قجه ای» به سال ۱۳۳۷ در خانه کشاورزی از اهالی «زرین شهر»( استان«اصفهان») متولد شد. «حسین» که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۰ سال داشت، به همره چند نفر از دوستانش  «کمیتة انقلاب اسلامی زرین شهر» را تشکیل می دهد اما با تشکیل «سپاه پاسداران» به این نهاد نوپا می پیوندد.
با شروع غائله ی ضدانقلاب در مناطق کردنشین، «حسین» عازم غرب کشور می شود و  به عضویت «سپاه منطقه ی مریوان» درمی آید و به جمع شاگردان «حاج احمد متوسلیان» ملحق می شود.

به دنبال عزیمت «حاج احمد متوسلیان» به جبههی جنوب و تشکیل «تیپ ۲۷ محمد رسول اله(صلوات الله علیه)»، «حسین قجه ای» به فرماندهی «گردان سلمان» منصوب می شود و با همین مسئولیت در دو عملیات «فتح المبین» و «الی بیت المقدس» شرکت می کند. گردان تحت امر وی در «عملیات الی بیت المقدس»(آزادسازی «خرمشهر») در محور «جاده اهواز-خرمشهر» مقاومت سرسختانه از خود نشان می دهد که به نظر کارشناسان نظامی، اگر این پایداری بی نظیر صورت نمی گرفت، مراحل بعدی عملیات این عملیات محقق نمی شدند. «حسین قجه ای» سرانجام به تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ شمسی، در جریان همین مقاومت تاریخی بال در بال ملائک گشود.

آن چه خواهید شنید، بخش هایی است از سخنرانی «شهید حسین قجه ای» پیش از خطبه های نماز جمعه، در محل مصلای «زرین شهر» که تنها ۲۷ روز قبل از شهادتش ایراد شده و برای نخستین بار توسط این پایگاه منتشر می شود:

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمدو عجل فرجهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس