باشگاه آث میلان یکی از بهترین باشگاه های فوتبال دنیا در تمام دوران ها بوده است و جمعی از بزرگان فوتبال دنیا در این تیم بازی کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، از زمانی که سیلویو برلوسکونی زمام امور را در میلان در دهه 1980 در دست گرفت، این تیم تاکنون بازیکنان بسیار بزرگی را به خدمت گرفته است که با کمک آنان تاکنون جام های زیادی برای روسونری به دست آمده است.

تعیین خریدهای برتر این تیم در دهه گذشته میلادی (2001 تا 2010) کار بسیار دشواری است، اما در میان این بازیکنان 11 ستاره بزرگ وجود دارند که نام آن ها در تاریخ میلان همواره خواهد درخشید.

1) رونالدو
رونالدو ستاره برزیلی دنیای فوتبال در سال 2007 به میلان پیوست؛ اگرچه دوران حضور وی در این تیم چندان طولانی نبود.

وی موفق شد در بیست بازی 9 گل برای میلان به ثمر برساند. از جمله گلی که در دربی میلان در برابر اینتر به ثمر رساند. اما مصدومیت وی در بازی برابر ناپولی در فوریه 2008 باعث شد تا وی باقی فصل را از دست بدهد. در واقع این آخرین حضورش در تیم میلان بود.


2) رونالدینیو
حضور رونالدینیو در میلان پس از آن رخ داد که وی به دلیل تمایل برای حضور در منچستر سیتی مورد سرزنش قرار گرفت، اما حضورش در میلان با هیجان زیادی همراه بود. روسونری در واقع بهترین بازیکن جهان را خریداری کرد.

اگرچه چندین مصدومیت باعث شد تا کمی افت کند، اما با وجود این وی در زمان حضور در میلان در 43 مسابقه 11 گل به ثمر رساند و در فصل دوم حضور خود در این تیم پس از رهایی از مصدومیت اوج گرفت. او در فصل دوم در 42 مسابقه 15 گل به ثمر رساند و پایه گذار 17 گل دیگر بود. با وجود این رونالدینیو در فصل گذشته به مرور از ترکیب اصلی کنار رفت و سرانجام به فلامینگو فروخته شد.


3) کافو
میلان در سال 2003 و پس از چندین فصل حضور موفق کافو در رم، وی را از این تیم خرید. کافو از سال 2003 تا 2008 به یک مدافع برجسته در میلان تبدیل شد و در کنار مالدینی و کاستاکورتا خط دفاع ممتازی را تشکیل داد.
در نخستین فصل حضور او، میلان فاتح اسکودتو شد که در این میان نقش کافو بسیار برجسته بود. علاوه بر این کاپیتان اسبق برزیل در سال های 2005 و 2007 با بازی خوب خود میلان را به فتح لیگ قهرمانان نائل کرد و پس از یک فصل دیگر حضور در این تیم کفش هایش را آویخت.


4) زلاتان ابراهیموویچ
این ستاره سوئدی به دلیل سال ها حضور در دو تیم یوونتوس و اینتر مورد تنفر هواداران میلان بود، اما اکنون به یکی از موثرترین عناصر قهرمانی میلان در فصل گذشته کالچو مشهور شده است.

زلاتان در سال 2009 پس از ترک اینتر به بارسلونا پیوست و جایگزین ساموئل اتوئو در این تیم شد. اما در این تیم همواره عملکردش مورد انتقاد بود، و زمانی که داوید ویا از والنسیا به بارسلونا پیوست، مشخص شد که دوران ایبرا در جمع آبی و اناری ها به پایان رسیده است.

زلاتان با به ثمر رساندن 20 گل برای میلان که 14 تای آن در مسابقات لیگ به ثمر رسیدف به یکی از اعضای اصلی و کلیدی تیم تبدیل شد و قرارداد قرضی وی به یک قرارداد دائمی تبدیل شد.


5) الکساندر پاتو
پاتو حقیقتا ارزش پولی را که میلان برای او پرداخت، داشت. وی در 17 سالگی به میلان پیوست و این پس از آن بود که با بازی در جام جهانی 2006 به جوانترین بازیکن حاضر در جام جهانی در تاریخ این رقابت ها تبدیل شد و رکورد پله را در این زمینه شکست.

پاتو از زمان حضور خود در میلان تاکنون حدود 60 گل برای میلان به ثمر رسانده و به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جوان در دنیا شناخته شده است.


6) روی کاستا
هواداران میلان از فاتح تریم سپاسگزارند، زیرا وی در زمان ترک فیورنتینا و به دست گرفتن مربیگری میلان "روی کاستا" را نیز با خود به این تیم آورد. این در حالی بود که کاستا در سال 2001 با حضور در میلان به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شد.

این هافبک پرتغالی به همراه میلان تمام جام های ممکن شامل اسکودتو، لیگ قهرمانان، کوپا ایتالیا، سوپر جام ایتالیا و سوپر جام اروپا را به دست آورد و به یک ستاره در میان میدان تبدیل شد. وی در 200 بازی برای روسونری به میدان رفت.


7) تیاگو سیلوا
این مدافع برزیلی در سال 2009 به میلان پیوست، اما هیچ کس انتظار موفقیت های وی را به این سرعت نداشت. سیلوا به یکی از بهترین خریدهای میلان در دهه اخیر تبدیل شده بود.

این بازیکن در دو فصل حضور خود در میلان به یکی از سه مدافع میانی برتر دنیا تبدیل شد، به طوری که بسیاری وی را از نمانیا ویدیچ مدافع برجسته شیاطین سرخ بهتر می دانند.

در واقع بازی بسیار خوب او یکی از دلایل اصلی بازگشت میلان به دوران اوج خود است. به طوری که بسیاری از هواداران میلان سیلوا را بهترین بازیکن فصل گذشته تیم می دانند.


8) کلارنس سیدورف
سیدورف نزدیک به 10 سال است که یکی از ستارگان ثابت میلان می باشد. زمانی که وی در سال 2002 به میلان پیوست، یک ستاره کامل و شناخته شده بود. وی پیش از این در فینال لیگ قهرمانان در سال 95 میان آژاکس و میلان برگزار شد، با ایفای نقشش در پیروزی آژاکس خود را به دنیای فوتبال شناساند.

سیدورف پس از کسب عنوان قهرمانی دیگری در رئال مادرید و گذراندن دوران موفق در اینتر، به میلان پیوست. وی از زمان حضور در میلان تاکنون 396 بازی برای این تیم انجام داده و 61 گل نیز به ثمر رسانده است. سیدورف تاکنون موفق به فتح دو اسکودتو، دو لیگ قهرمانان، کوپا ایتالیا، سوپرجام ایتالیا و جام باشگاه های جهان شده و همچنین تنها بازیکنی است که با سه تیم مختلف لیگ قهرمانان را به دست آورده است.


9) فیلیپو اینزاگی
بازیکنان کمی در دنیای فوتبال میتوانند همانند پیپو دیگران را مسحور بازی خود کنند. اینزاگی از زمان پیوستن به میلان در 10 سال پیش به یک افسانه تبدیل شد. او حتی در 38 سالگی هم یک مهاجم خطرناک برای تیم های حریف محسوب می شود و به همین دلیل است که میلان وی را حفظ کرده است.

وی با وجود سن بالایش همچنان در مسابقات تاثیرگذار است. اما شاید یکی از دلایلی که اینزاگی محبوب است، نحوه شادی وی پس از به ثمر رساندن گل است. زیرا وی پس از هر گل چنان شادی می کند که گویی اولین و یا مهم ترین گل تاریخ بازی اش را به ثمر رسانده است.

شاید مهم ترین کار وی در زمان حضور در میلان، در شب 23 می 2007 و در آتن رخ داده باشد. زمانی که وی در فینال لیگ قهرمانان در برابر لیورپول دو گل زد و میلان را به قهرمانی رساند.


10) آندره پیرلو
اگرچه پیرلو اکنون در یوونتوس بازی می کند، اما حضور وی در میلان همواره در یادها باقی خواهد ماند. وی یکی از بهترین بازیکنان دنیا در دوره مدرن است. درست است که وی در دهه چهارم زندگی خود قرار دارد، اما همچنان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال است و هیچ نشانه ای از افت در تورین نشان نداده است.

پیرلو در کنار بازیکنانی چون سیدور، روی کاستا و اینزاگی یکی از بازیکنان بزرگ میلان است که تمامی افتخارات ممکن را با این تیم به دست آورده و به همین دلیل یافتن جانشین مناسب برای وی بسیار سخت خواهد بود.


11) کاکا
زمانی که کاکا با مبلغ 8.5 میلیون یورو به میلان پیوست، برلوسکنی اعلام کرد که این پول برای کاکا بسیار کم بود. کاکا با حضور در میلان به یکی از بهترین خریدهای دوران حضور برلوسکنی در این تیم تبدیل شد.

دوران اوج این هافبک برزیلی در میلان در فصل 2006 -2007 بود که در 15 مسابقه در لیگ قهرمانان 10 گل به ثمر رساند و میلان را به هفتمین قهرمانی در این رقابت ها رساند. کاکا در آن فصل در 48 مسابقه 18 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل نیز داد تا با برگزیده شدن به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا سال پربار وی تکمیل شود.

کاکا تنها به دلیل مشکلات مالی بود که به رئال مادرید پیوست. این در حالی است که وی رویای کاپیتانی میلان را در سر می پروراند. البته از زمان خروج وی از میلان همواره مسئله بازگشت وی به میلان مطرح بوده است و این احتمال همواره وجود دارد که کاکا بار دیگر به جمع روسونری ها بازگردد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خیلی رونالدینییوم رودوستدارم
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
  • شهاب ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    1 0
    یکی از بهترین ها نیستش.... . آندری شوچنکو فراموش شده!!! . جزو برترین گلزنان CL مثلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس