کد خبر 698569
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل بیت شهید شدند، گفت: جمع شهدا تا به امروز، ۲۳۰ هزار شهید است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی در همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: بیست و دوم اسفند روز شهید نامگداری شده و فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید،با تاکید بر ضرورت به دشمن شناختن روز شهید گفت: در شال ۹۱،۱/۶ شناخت نسبت به روز شهید داشتند که در سال بعد ان هفده درصد و سال سوم به سی و هفت و در سال نود و چهار،نیمی از مردم با روز شهید اشنایی پیدا کردند.

شهیدی با بیان اینکه انقلاب برای ما گران تمام شد، افزود: امروز به برکت خون شهدا ایستادگی و مقاومت داریم. قبل از صدور دستور تاسیس بنیاد شهید ۲۸۷۱ شهید انقلاب داشتیم که بعد از تحقیق های انجام شده، مشخص شد این رقم بیش از اینها بود.وی اظهارداشت: تعدادی از افراد در آن برهه شهید محسوب نشدند به همین دلیل آمارها بیشتر است و پیش بینی ۱۰ هزار شهید تا سال ۵۷ داشتیم.شهیدی در خصوص آمار شهدای ترور، گفت: مجموعا از قبل از انقلاب تا پس از آن، هفده هزار شهید ترور داریم و جمع شهدا تا به امروز، ۲۳۰ هزار شهید است.وی افزود: هم اکنون ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم داریم که راه شهدا همچنان مفتوح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس