کد خبر 68213
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱

رئیس منطقه‌ کردستان عراق حملات تروریستی پ ک ک و پژاک در مرزهای شمال عراق را بیهوده‌ دانست و گفت: آنها باید سعی کنند که‌ از راه‌ گفت‌وگو و صلح به‌ نتیجه‌ برسند ، چون جنگ برای آنها هیچ نتیجه‌ای ندارد همچنان که‌ در این چند سال هیچ نتیجه‌ای نداشته‌ است.

به‌ گزارش  گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، روز گذشته‌ "مسعود بارزانی" رئیس منطقه‌ کردستان عراق در دیدار با مردم شهر "کلار" طی سخنانی ، به‌ شدت از اقدامات تروریستی ، گروهک پژاک و شورشیان پ.ک.ک در مرزهای شمالی عراق انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: وضعیتی در مرزهای منطقه‌ کردستان بوجود آمده‌ که‌ این مرزها از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ترکیه‌ هدف حملات توپخانه‌ای قرار می‌گیرد؛ما خواستار حقوق مردم کردستان در هر نقطه‌ای از جهان هستیم اما بیاد داشته‌ باشیم که‌ این حقوق با استفاده‌ از جنگ و خونریزی بدست نخواهد آمد.

بارزانی به‌ حضور بسیاری از احزاب منحله‌ در خاک منطقه‌ کردستان اشاره‌ کرد و افزود: بسیاری از احزاب مخالف جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکیه‌ و سوریه‌ هم اکنون در خاک منطقه‌ کردستان حضور دارند ، اما آنها به‌ قوانین ما احترام می گذارند و وقتی به‌ آنها چیزی را می گوییم ، حرف ما را قبول کرده‌ و از ما حرف شنویی دارند اما من به‌ صراحت بگویم که متاسفانه‌‌ پژاک و پ.ک.ک هیچگاه‌ موقعیت و شرایط کردستان عراق را در نظر نگرفته‌اند؛ آنها از داخل خاک اقلیم به‌ نیروهای ایرانی و ترکیه‌ای حمله‌ می کنند و در مقابل ارتش این کشورها مناطق مرزی ما را بمباران می کنند و وقتی به‌ مقامات بلند پایه‌ این کشورها می گوییم چرا مناطق مرزی ما را بمباران می‌کنند؟ آنها در نهایت احترام می‌گویند که‌ منطقه‌ کردستان و حکومت کردستان عراق برای ما مورد احترام است و ما هیچ مشکلی با شما نداریم ، اما در داخل خاک شما افرادی به‌ نیروهای مرزی ما حمله‌ کرده‌ و سربازان ما را قتل و عام می کنند و این موضوع قابل قبول نیست.

رئیس منطقه‌ کردستان عراق گفت: مقامات ایران و ترکیه‌ همیشه‌ به‌ ما گفته‌اند یا با پژاک و پ.ک.ک گفت‌وگو کنید و آنها را قانع کنید که‌ به‌ انجام عملیات نظامی پایان دهند و یا خود شما در نقاط مرزی مستقر شوید و مانع استقرار این گروهک ها شوید و یا اگر این کارها را نمی توانید انجام دهید از ما گلایه‌ نکنید چون ما از خاک خود و سربازانمان دفاع می‌کنیم.

بارزانی بر لزوم عدم انجام عملیات تروریستی در مرزهای منطقه‌ کردستان تاکید کرد و افزود: پ.ک.ک و پژاک هم باید همانند کومله‌ دمکرات و بسیاری از احزاب دیگر به‌ قوانین منطقه‌ کردستان احترام بگذارند و از خاک ما به‌ کشورهای همسایه‌ حمله‌ نکنند.

رئیس منطقه‌ کردستان به‌ تلاشهای خود و رئیس جمهور عراق برای توقف حملات به مناطق مرزی خبر داد و گفت : همراه‌ با آقای طالبانی تلاش های زیادی در این زمینه‌ انجام دادیم و با مسئولان بلندپایه‌ دو کشور حرف زدیم و خوشبختانه‌ آنها را قانع کردیم که‌ حداقل در این مرحله‌ حملات توپخانه ‌ای خود را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: ما به‌ پ.ک.ک و پژاک بارها گفته‌ایم که‌ اگر دنبال صلح و آشتی هستید ، حکومت منطقه‌ کردستان با تمام وجود از صلح و آشتی حمایت می‌کند و همه‌ امکانات خود را در این زمینه‌ بکار خواهد گرفت ، اما اگر باز هم دنبال جنگ هستید این مسئله‌ به‌ ما مربوط نیست و ما جزئی از این جنگ نیستیم.

بارزانی در پایان سخنان خود به‌ بیهوده‌ بودن اقدامات این گروهک ها علیه‌ جمهوری اسلامی ایران و ترکیه‌ اشاره‌ کرد و گفت: به‌ نظر من پ،ک،ک الان باید سلاح های خود را زمین بگذارد و در پارلمان ترکیه‌ به‌ تلاش های خود برای دست یابی به‌ حقوق کردها ادامه‌ دهد ،جدالهای سیاسی داخل پارلمانی 100 برابر موثرتر از شلیک چند آر پی جی و موشک است؛ هم اکنون کردها در ترکیه‌ بیش از 40 عضو پارلمان دارند ، آنها باید در این مکان برای حقوق خود تلاش کنند نه‌ در کوههای مرزی.

وی افزود: من بارها گفته‌ام که‌ دولت ترکیه‌ و ایران با کشتن 10 سرباز و شلیک چند آر پی جی سقوط نخواهند کرد پس باید سعی کنند که‌ از راه‌ گفت‌وگو و صلح به‌ نتیجه‌ برسند ، چون جنگ برای آنها هیچ نتیجه‌ای ندارد همچنان که‌ در این چند سال هیچ نتیجه‌ای نداشته‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    یه بار به بالاترین مسول در جمهوری اسلامی گفتم یا باید کردستان عراق رو اشغال کنیم... یا ما اشغال می شیم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس