کد خبر 68189
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه گفت و گو و همکاری سیاسی میتواند از سوء تفاهمات جلوگیری کرده و به درک متقابل کمک کند، گفت که لندن خواهان وجود مشکل دائمی در روابط با تهران نیست.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای انگلیسی خود دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به تحولات جاری در منطقه، از استاندارد دوگانه و تناقضات رفتاری و سیاسی غرب در قبال این تحولات، قبل و پس از وقوع آنها انتقاد کرد.

وی تأکید کرد: غرب به ویژه اروپا باید با کنار گذاشتن سیاست تقابل، روش خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم به ویژه در منطقه و در بین افکار عمومی مسلمانان عوض کند.

صالحی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران، انجام گفت و گو براساس احترام متقابل، صریح و منصفانه، موضوعاتی مانند افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم را مصادیقی برای گفت و گو و همکاری دانست.

* تأکید بر رسیدگی و تعیین وضعیت و آزادی تاجیک

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت رسیدگی، تعیین وضعیت و آزادی نصرت الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن تأکید کرد.
 
ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این دیدار بر اهمیت همکاری بین ایران و انگلیس بر اساس احترام متقابل تأکید کرد و گفت: گرچه مشکلاتی بین دو طرف وجود دارد، اما زمینه‌هایی مانند مبارزه با مواد مخدر و کمک به ثبات در افغانستان وجود دارد که دو طرف می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

وی تأکید کرد که گفت و گو و همکاری سیاسی می‌توانند از سوء تفاهمات جلوگیری کرده و به درک متقابل کمک کند.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه ایران کشوری مهم در جهان و منطقه است و انگلیس این مسئله را محترم می‌شمارد، تأکید کرد که ما خواهان وجود مشکل دائمی در روابط دو کشور نیستیم.

وی با تشریح مواضع انگلیس در خصوص مسئله هسته‌ای، تأکید کرد: در عین حال ما از حق ایران در توسعه و استفاده از انرژی هسته‌ای با اهداف صلح آمیز حمایت کرده و معتقدیم باید بر توسعه انرژی هسته‌ای با اهداف صلح آمیز کمک شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس