کد خبر 667938
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جوانان جویای کار فاقد مهارت هستند و یکی از دلایل عدم اشتغال به کار آنها نداشتن مهارت است.

به گزارش مشرق، مجید تهرانیان مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با تاکید بر اینکه جوانان باید برای آموزش حداقل یک مهارت اقدام کنند، گفت: در سطح کشور ۷۰۰ مرکز دولتی و حدود ۱۰ هزار مرکز خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند که مجموعه این مراکز دولتی و خصوصی هزار حرفه را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با هنرستان‌ها متفاوت هستند گفت: هنرستان‌ها تحت نظر وزارت آموزش و پروش هستند و آموزش‌های رسمی ارائه می‌دهند در حالی که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به آموزش مهارت، تربیت تکنسین‌ها و نیروی کار ماهر اقدام می‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه ثبت نام در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی رایگان است گفت: اطلاعات مراکز دولتی و آزاد در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد و متقاضیان می‌توانند انواع آموزش‌ها، و نحوه ثبت نام و سایر اطلاعات را از طریق این سایت مطلع شوند.

تهرانیان گفت: با توجه به اینکه ثبت نام در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای رایگان است بنابراین در صورت تقاضای بیش از حد، به صورت گزینشی از متقاضیان ثبت نام به عمل می‌آید.

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درباره وضعیت مهارتی جوانان گفت: طبق آمارهایی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جوانان جویای کار فاقد مهارت هستند و یکی از دلایل عدم اشتغال به کار آنها نداشتن مهارت است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: بر اساس برآوردی که صورت گرفته در سال جاری ۲۰۰ هزار نفر در مراکز دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند که مدت این آموزش نزدیک به ۲۴ میلیون نفر/ساعت است چراکه برخی از رشته‌ها در قالب دوره‌های ۸۰۰ تا ۹۰۰ ساعته به هنرجویان آموزش داده می‌شود؛ در نهایت پیش بینی می‌شود ۸۰ درصد این ۲۰۰ هزار نفر موفق به کسب گواهینامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس