کد خبر 65376
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴

" در زمان جنگ قره باغ، فرماندهان سپاه به تعلیم نظامیان و مبارزان آذری پرداختند، اما وقتی حیدرعلی اف دید ایرانی ها محاسن دارند و نماز می خوانند، آنها را بازگرداند."

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از جهان، یک مقام عالیرتبه سابق ایرانی فاش کرد : " فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمان جنگ قره باغ به جمهوری آذربایجان اعزام شدند و به تعلیم مبارزان و نظامیان این جمهوری پرداختند. اما زمانی که حیدرعلی اف رییس سابق جمهوری آذربایجان دید که فرماندهان سپاه محاسن دارند و نماز به پا می دارند، آنها را از جمهوری آذربایجان بازگرداند."

مقام عالیرتبه سابق که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با خبرنگار شبکه جهانی سحر تصریح کرد : " اطلاعات فاش شده توسط آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در خصوص کمکهای نظامی ایران به جمهوری آذربایجان ، حقایق محرمانه ای بوده که تاکنون رسما اعلام نشده است."

این مقام بلندپایه رسمی افزود : " وقتی حیدرعلی اف دید که آموزش دیدگان در جنگ قره باغ نه تنها تعلیم نظامی دیده اند، بلکه به لحاظ عقیدتی هم تحت تاثیر فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته اند و مبارزان آذری نیز به نماز خواندن روی آورده اند و محاسن می گذارند، ایرانیان را اخراج کرد."

وی که در زمان جنگ قره باغ در جایگاه مهمی در راس هرم دیپلماسی ایران قرار داشته است، افزود : " بارها حیدرعلی اف به دولت ایران پیغام داد که نانوایی های جمهوری آذربایجان بدون آرد مانده اند و دولت ایران نیز بلافاصله کامیون – کامیون آرد فرستاد و باکو حتی بعدها که با ارمنستان قرارداد آتش بس امضا کرد و با وجود درآمدهای نفتی هیچ گاه بهای آن را پرداخت نکرد."
این مسئول سابق ایرانی تایید کرد :" آموزش و انتقال مجاهدین افغان تحت امر گلبدین حکمتیار برای کمک به جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ نیز از دیگر کمکهای ایران به این کشور همسایه و برادر بود. "
مقام سابق ایرانی افزود:" با آنکه جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان کمکهای بی دریغی کرد، حیدرعلی اف که در مذاکرات محرمانه از کمکهای ایران قدردانی می کرد، وقتی در مقابل خبرنگاران می گرفت، بطور تعجب آوری با ظرافت و سیاسی کاری های خاص خود، ایران را به کمک به ارمنستان متهم می کرد. اما دولت ایران با رعایت ملاحظات سیاسی آن زمان، کمکهای خود به جمهوری آذربایجان را برای مقابله با بحران قره باغ علنی نمی کرد و به سیاسی کاری های حیدرعلی اف نیز واکنش جدی نشان نمی داد. حال آن که اکنون بهتر است برای نادیده گرفتن حقایق توسط باکو چاره اندیشی شود."
آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل چندی پیش فاش کرد جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ قره باغ ، کمکهای موثری به رزمندگان جمهوری آذربایجان داشته که حاکمیت و رسانه های این کشور به دلیل وابستگی به غرب و پیروی از مطامع جبهه مقابل ج.ا.ا. ، نه تنها آنها را نادیده می گیرند ، که با طرح اتهامات ناروا به ایران، در هجمه همه جانبه ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران مشارکت و همکاری نیز می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    5 3
    این آموزش‌های نظامی تأثیرات فرهنگی مهمی می‌گذارند و یکی از روش‌های آمریکا برای بسط نفوذ در کشورهای جهان است. ما باید قراردادهای آموزش نظامی با کشورهای همسایه، به خصوص عراق و افغانستان ببندیم و نباید بگذاریم آمریکایی‌ها مستشارانشان را پس از پایان اشغال در این کشورها نگه دارند. این خبر هم افشا نمی‌شد بهتر بود، چون برای قراردادهای آموزش نظامی آینده‌ی ما مشکل ایجاد می‌کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس