کد خبر 639586
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه از ارائه پیشنهاد آنکارا برای از سرگیری آتش بس در سوریه خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه پیشنهادی را در خصوص احیای آتش بس در سوریه ارائه خواهد کرد و ممکن است رجب طیب اردوغان در این باره با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی صحبت کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تماس‌های دوجانبه با مسکو درباره حل بحران سوریه را به حالت تعلیق در آورده است.

اخیرا اختلافات آمریکا و روسیه بر سر حل بحران سوریه بالا گرفته است بطوریکه آمریکا روسیه را متهم کرده است که نتوانسته جلوی عملیات جدید ارتش سوریه در حلب را بگیرد، روسیه نیز اعلام کرده است که آمریکا نتوانسته به مفاد قرارداد آتش بس ماه گذشته پایبند بماند.

کالین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی هابرترک، در خصوص قانون کنگره آمریکا که به شهروندان آمریکایی اجازه شکایت از دولت عربستان به خاطر حملات 11 سپتامبر را می دهد، تصریح کرد: آنکارا در کنار عربستان سعودی در مخالفت با این قانون آمریکایی ایستاده است. این قانون حاکمیت ملی را تهدید می کند.

مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه با اکثریت قاطع آراء به رد وتوی باراک اوباما ، درباره طرحی رای داد که به خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر اجازه می‌دهد از عربستان سعودی شکایت و دریافت غرامت کنند.

حکومت عربستان سعودی، که از متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود به شدت با این مصوبه مخالفت کرده است. 15 نفر از 19 عامل حملات یازده سپتامبر سال 2001 از اتباع عربستان سعودی بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    این یعنی اوضاع به وفق مرادشون نیست. (خدا رو شکر) دوباره ببین حقه‌بازا، چه کلکی میخوان سوار کنن..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس