کد خبر 558110
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

رضا کیانیان بهترین بازیگر نقش روحانی در تاریخ سینمای پس از انقلاب اسلامی شد.

به گزارش مشرق، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره روحانی و سینما در تالار سوره حوزه هنری؛ جایزه بهترین بازیگر نقش روحانی به رضا کیانیان برای بازی در سریال‌های «کیف انگلیسی» و «روزگار قریب» داده شد.

همچنین از مرحوم خسرو شکیبایی برای ایفای نقش در سریال مدرس تقدیر و یاد و خاطره وی گرامی داشته شد.

رضا کیانیان، بهترین بازیگر نقش روحانی شد +عکس
در ادامه این مراسم با حضور اسماعیل خلج بازیگر، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، و حجت الاسلام علی سرلک دبیر جشنواره؛ از کتاب "روحانی و سینما؛ هست و باید" رونمایی شد.

خلج درباره این جشنواره گفت: هیچ جشنواره ای بد نیست چون عده ای را جمع می کند تا پیرامون موضوعی بحث و مشکلی را حل کنند.

رضا کیانیان، بهترین بازیگر نقش روحانی شد +عکس
وی درباره کتاب "روحانی و سینما؛ هست و باید" افزود: ما انسانهایی هستیم که در خانواده های مذهبی بزرگ شده ایم و پدرم با اینکه سواد چندانی نداشت به من از همان کودکی قران یاد می داد.

خلج افزود: سوال اساسی هر انسانی مسایل دینی است و پاسخ گوی انها باید روحانیون باشند و پاسخ به ان‌ها سبب خدا شناسی می شود و زندگی خوبی را برای ما به ارمغان می اورد.

علی دهکردی بازیگر سینما نیز در این مراسم گفت: در ذهن همه ما از دیر باز روحانی بودن شغل نبوده و یک فرد معنوی بوده امیدوارم سینما و تلویزیون ما بتواند دوباره این دیدگاه را بین مردم به خصوص جوانان برگرداند و اشتی بزرگی بین مجموعه اثار هنری و روحانیت به عنوان متولی فکری و معنوی جامعه به وجود اید.

ضمن تقدیر از کارگردانان سریال‌های "مدرس" و "کوچک جنگلی" جایزه بهترین کارگردانی در بخش سریال‌های تلویزیونی به بهروز شعیبی برای سریال پرده نشین داده شد.

در بخش کارگردانی فیلم های سینمایی ضمن تقدیر از کارگردانان "طلا و مس"؛ جایزه بهترین کارگردانی به سید رضا میرکریمی برای فیلم زیر نور ماه داده شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس