کد خبر 544
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲

يک خبرگزاري عربي مدعي شد ايران هواپيماهاي بدون سرنشين ساخت داخل خود را به گرجستان مي فروشد.

به گزارش مشرق، خبرگزاري "الشرق الجديد" به نقل از منابعي که از آنها به عنوان "منابع بسيار مطلع" نام برد، ادعا کرده است که جمهوري اسلامي ايران بتازگي موافقت خود را با فروش هواپيماهاي بدون سرنشين گرجستان که ساخت سازمان صنايع دفاع ايران (ساصد) است اعلام کرد.
هفته نامه لبناني الانتقاد، وابسته به حزب الله لبنان نيز با مخابره اين گزارش نوشت: بازار بين المللي اين نوع از هواپيماهاي نظامي در اختيار رژيم صهيونيستي بوده اما اکنون ايران وارد عقد قرارداد فروش اين هواپيماها با گرجستان شده و اين در حالي است که گرجستان ارتباطات تنگاتنگي با آمريکا و کشورهاي عضو پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) دارد.
اين گزارش مي افزايد: درخواست گرجستان براي خريد اين نوع از هواپيماها از ايران، بيانگر نفوذ سياسي عميقي است که ايران توانسته در منطقه قفقاز ايجاد کند؛ منطقه اي که اکنون به پايگاهي براي نفوذ غرب تبديل شده است.
اين گزارش مدعي است که عقد اين قرارداد آن هم در پي تنش در روابط گرجستان با روسيه، حامل پيامي براي روسيه نيز هست زيرا ديميتري مدودف، رئيس جمهور روسيه اظهارات و موضع گيري هاي جديدي در قبال برنامه هسته اي ايران اتخاذ کرده و علاوه بر اين، مسکو به قطعنامه تحريمي که از سوي آمريکا به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارائه شد، رأي مثبت داده است.
هنوز هيچ يک از طرفين ايراني و گرجي، ادعاي توافق براي عقد قرارداد فروش هواپيماهاي بدون سرنشين را تأييد نکرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس