کاروان کاراته ایران در نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته با کسب سه مدال در مکان پنجم قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در لیگ جهانی کاراته وان پاریس که با حضور 1012 کاراته کا از 75 کشور برگزار شد، تیم ایران در مکان پنجم جدول رده بندی قرار گرفت.

دراین رقابت‌ها سعید احمدی در وزن 67- کیلوگرم کشورمان صاحب مدال طلا شد.او پس از استراحت در دور نخست، حریفی از گرجستان را 3 بر 2 برد و سپس موفق شد کاراته کای فرانسوی را 6 بر صفر مغلوب کند. وی در ادامه با نماینده کشور اتریش مبارزه کرد و 2 بر صفر این کاراته کا را از پیش رو برداشت.

احمدی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف نماینده مراکش رفت و 4 بر یک از سد این کاراته کا گذشت و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله به مصاف هیراتو شیناهارا از ژاپن رفت و 3 بر صفر این کاراته کا را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. در فینال احمدی مقابل اروین گارین فرانسوی رفت و با نتیجه 5 بر صفر این حریف را که از امتیاز میزبانی بهره می برد شکست داد و به مدال طلا رسید.

در رقابت های امروز و در وزن منهای 84کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب پس از استراحت در دور نخست، دور دوم برابر حریف فرانسوی 4 بر یک به برتری رسید، در ادامه موفق شد نماینده اکوادور را 4 بر یک شکست دهد. در مبارزه سوم مقابل حریف ایتالیایی 8 بر صفر پیروز شد. در دیدار چهارم حریفی از ترکیه را یک بر صفر مغلوب کرد و در نیمه نهایی مقابل حریف فرانسوی با نتیجه یک بر صفر برنده شد و به دیدار فینال راه یافت. پورشیب در دیدار فینال  به مصاف ریتارو آراگای ژاپنی رفت و با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف شد.

در بخش بانوان نیز تنها  مدال آورکاروان ایران در این رقابت‌ها حمیده عباسعلی بود.او در این رقابت‌ها صاحب مدال برنز شد.
به این ترتیب تیم کاراته اعزامی ایران با کسب سه مدال عنوان پنجم را به دست آورد.

دراولین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته تیم های فرانسه، ژاپن، ترکیه و ایتالیا عناوین اول تا چهارم را به دست آوردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس