جواد نکونام برای هر کدام از تیم‌های الوحده، الشارجه و الکویت 11 بازی انجام داده است که به ترتیب 3، 5 و یک گل به ثمر رساند. باید دید در لیگ 16 تیمی ستارگان قطر آیا نکونام رکورد 11 بازی در لیگ‌های عربی را خواهد شکست.

نکونام جنس العربی را جور می‌کندگروه ورزشی مشرق - جواد نکونام کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال ایران به العربی قطر پیوست تا مشکلات این تیم قطری در فاز دفاعی را کاهش دهد. به نظر خرید جدید جیان فرانکو زولا سرمربی العربی با توجه به شرایط موجود منطقی خواهد بود.

سرمربی اسبق چلسی هنوز موفق نشده تعادل لازم را میان دو فاز دفاعی و هجومی‌اش برقرار کند. دقیقا به همین خاطر تیمی که روی پله ششم جدول لیگ ستارگان ایستاده طی 15 دیدار 22 گل زده و به همین تعداد گل دریافت کرده است.

2 خارجی فاز دفاعی

زولا در فاز دفاعی خود، از دو خارجی استفاده کرده است. سرشناس‌ترین بازیکن العربی در خط دفاع رودفانی فرانسوی است. بازیکنی سیه‌چهره با 34 سال سن که سال‌ها در نیس، رن و المپیک مارسی فوتبال کشورش را تجربه کرده است. زولا از فانی در هر 15 بازی نیم‌فصل نخست بهره برد تا نشان دهد به این مدافع اعتماد دارد.

دومین خارجی خط دفاع العربی یوسف رامادان مصری است. جوانی 23 ساله که سال 2013 از الغرافه به العربی آمد. یوسف در فصل جاری لیگ ستارگان فقط 63 دقیقه بازی کرده تا بدترین بازیکن العربی در فاز دفاعی لقب بگیرد.

«سرجیو»های خطرناک

العربی به جز اشکان دژاگه هافبک باتکنیک ایرانی خود دو خارجی دیگر در فاز هجومی دارد. در واقع خطرناک‌ترین خارجی جیان فرانکو زولا، یک برزیلی است. پائولو سرجیو 29 ساله طی 14 بازی و 1247 دقیقه تلاش 9 گل برای العربی به ثمر رسانده است.

 پائولو فصل پیش هم طی 1896 دقیقه 11 گل برای این تیم قطری وارد دروازه رقبا کرد. این مهاجم کارکشته در فصل 2014-2013 لیگ کالچو ایتالیا برای لیورنو طی 35 بازی 18 گل زده بود تا با آمادگی کامل پای به فوتبال قطر بگذارد.

سرمربی ایتالیایی العربی در فاز هجومی یک برزیلی دیگر هم دارد. سرجیو دوترا 27 ساله که با وجود تخصص قرار گرفتن در پست هافبک طراح، می‌تواند به‌عنوان یک مهاجم نوک هم عمل کند. هافبکی که سابقه سه فصل بازی کردن برای لوکرون بلژیک را دارد، طی دو نیم فصل برای العربی 22 بازی انجام داده و 11 گل زده است.

نکونام حلقه گمشده العربی در میانه میدان

طبق آمار «تفاضل گل صفر» حکایت از عدم بالانس دو فاز هجومی و دفاعی تیم جیان فرانکو زولا دارد. قطعا سرمربی سرشناس العربی قصد دارد از تجربیات یک هافبک دفاعی در حل مشکل موجود بهره ببرد.

نکونام تجربه حضور در دو جام جهانی و سابقه پوشیدن پیراهن سه تیم عربی الشارجه، الوحده (امارات) و الکویت (کویت) را دارد و می‌تواند حلقه گمشده‌ای باشد که زولا به دنبال آن می‌گردد.

در پی شکستن رکورد 11 بازی

نکته جالب توجه اینکه جواد نکونام برای هر کدام از تیم‌های الوحده، الشارجه و الکویت 11 بازی انجام داده است که به ترتیب 3، 5 و یک گل به ثمر رساند. باید دید در لیگ 16 تیمی ستارگان قطر آیا نکونام رکورد 11 بازی در لیگ‌های عربی را خواهد شکست.

این در شرایطی است که جواد نکونام سابقه درخشانی در پوشیدن پیراهن اوساسونای اسپانیا و بازی در بالاترین سطح فوتبال این کشور را تجربه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    مقالات مشرق نیوز در بخش ورزشی بخصوص فوتبالش بیشتر جنبه فان داره! اون از پروپاگانداسازی ها درباره نیمکت نشینی به قول عرب ها اشکان لایی خور در العربی و دیپورت شدن مسعود شجاعی که لقب مسی ایرانی رو بهش داده بودین و اخراج قوچان نژاد از لیگ های قطر امارات و کویت این هم از نکونام! حلقه گم شده بازیکنی که در خود لیگ ایران هم سر نخواستنش دعوا هست... البته چاره ای هم ندارین گیر منجلابی افتادید به نام فوتبال ایران که اگر اون بخش پنهانی و شبانش بر روی مردم خاورمیانه و آسیا نمایان بشه........!!
  • یاد و خاطه تیم امید در کره گرامی باد! ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    اوووووووووووووووووف! گفتی ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس