کد خبر 51861
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰

رييس سازمان حج و زيارت تأكيد كرد: 800هزار تومان، پول وديعه‌ي عمره و به‌شكل علي‌الحساب است كه در قيمت نهايي عمره تأثيري ندارد.

به گزارش مشرق، علي ليالي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ي مشخص شدن جزييات بيشتر ثبت نام عمره در بانك‌ها و زمان دقيق آن در ماه شهريور، اظهار كرد: ما پس از مصوبه‌ي شوراي عالي حج، كارگروهي را براي مطالعه و بررسي كيفيت و زمان ثبت نام عمره تشكيل داديم كه ان‌شاءالله پس از مشخص شدن جزييات، اطلاعات آن به عموم مردم داده مي‌شود.

او ادامه داد: وقتي كارگروه در حال بررسي جزييات عمره است، بنابراين هنوز زمان دقيق ثبت نام مشخص نشده است كه اعلام كنيم در چه مقطعي از شهريورماه ثبت نام در بانك‌ها آغاز مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه تعيين 800هزار تومان براي وديعه‌گذاري عمره در بانك بر چه اساس و منطقي صورت گرفته است؟ بيان كرد: عنوان اين پول، وديعه و علي‌الحساب است كه در قيمت نهايي عمره تأثيري ندارد. همچنين عوامل ديگر نيز بر قيمت نهايي تأثير ندارند.

ليالي در پاسخ به اين پرسش كه قبلا سازمان حج اعلام كرده بود، وديعه‌گذاري جديد عمره در شش‌ماه دوم سال انجام مي‌شود، ولي چه اتفاقي افتاده است كه ثبت نام را زودتر انجام مي‌دهيد؟ گفت: بين شش‌ماه اول و دوم، يك ثانيه فاصله است و به معني آن نيست كه اگر كاري در شش‌ماه اول انجام مي‌شود، پس به‌خاطر تورم بوده، بلكه اين يك تصميم مديريتي است.

او افزود: كارگروه تشكيل‌شده در حال آماده كردن پكيج ثبت نام و فرآيند آن است.

شوراي عالي حج كه هشتم خردادماه به رياست رييس‌جمهور جلسه تشكيل داده بود، ثبت نام جديد از متقاضيان عمره را مصوب كرد. محمد حسيني ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ نيز پس از آن اعلام كرد: ثبت نام عمره در نيمه‌ي نخست امسال آغاز مي‌شود و هزينه‌ي آن احتمالا از 500هزار تومان به 800هزار تومان افزايش مي‌يابد.

رييس سازمان حج و زيارت نيز چندي پيش زمان ثبت نام در بانك‌ها را شهريورماه اعلام كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس