کد خبر 51519
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱

همگام با تحركات انتخاباتی گروه​ها و چهره​های سیاسی برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی نهادهایی كه قانون برای اجرا و نظارت بر این انتخابات در نظر گرفته است نیز فعالیت​های خود را آغاز كرده​اند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،در همین خصوص آیت‌الله احمد جنتی در اولین جلسه هیات مركزی نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

 آیت‌الله محمد یزدی به عنوان نایب رییس، میرشمسی به عنوان دبیر و كدخدایی نیز به عنوان سخنگوی هیات مركزی نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

جمعیت ایثارگران راهبردهای انتخاباتی خود را تدوین كرده است
تعیین اعضای مركزی نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی مطرح می شود كه برخی از تشكل های سیاسی وارد فعالیت انتخاباتی شدند.

جمعیت ایثارگران اولین تشكل سیاسی است كه به طور رسمی اعلام كرد كه راهبردهای انتخاباتی خود را تدوین كرده است.
لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران در این خصوص اظهار كرد: جمعیت ایثارگران با در نظر گرفتن بحث وحدت، اعتقاد دارد كه همه نیروهای اصولگرا از تمامی طیف‌ها برای انتخابات آینده مجلس باید منسجم و با وحدت كار كنند.

وی خط فتنه را خط قرمز جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی عنوان و اظهار كرد: ما همچون گذشته شعار پایداری در اصول، نوگرایی در روش و ایثارگری در رفتار را مورد توجه قرار می‌دهیم و با این شعار وارد انتخابات می‌شویم و البته در این بین سهم‌خواهی را سم مهلك می‌دانیم.

فروزنده اظهار كرد: تلاش ما این است كه فضایی فراهم كنیم كه طی آن افرادی متدین، پاك، ولایت‌مدار و افرادی كه بنا دارند چهار سال به مردم خدمت كنند و همچنین محبوب مردم هستند به مجلس راه پیدا كنند و سطح مشاركت نیز افزایش یابد.

وی با بیان این‌كه سعی داریم فضای رقابتی همراه با اخلاق اسلامی شكل دهیم، گفت: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی راهبردهای خود را برای انتخابات مجلس آینده تدوین كرده و این راهبردها را به دفاتر استانی‌مان ارایه داده‌ایم.

جامعه مدرسین در كمیته سه نفره عضو ندارد
از سوی دیگر وحدت اصولگرایان و رسیدن به یك سازوكار برای ورود به انتخابات نیز مسئله دیگری است كه هر چه به زمان انتخابات نزدیك می شویم تلاش ها برای تحقق آن بیشتر می شود.

طی هفته های گذشته با انتشار اخباری مبنی بر عضویت چهار عضو جامعتین در كمیته سه نفره اصولگرایان برخی از اعضای این دو تشكل روحانی اصولگرا نسبت به آن واكنش نشان دادند.

در همین رابطه یك عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره حضور برخی از اعضای جامعه مدرسین در هیات داوری اصولگرایان جهت انتخابات مجلس هشتم گفت: جامعه مدرسین در حال حاضر نماینده‌ای در این هیات ندارد.

سیداحمد خاتمی با بیان این مطلب به ایسنا گفت: در این ارتباط باید جلسه شورای عالی جامعه مدرسین تصمیم‌گیری كند.

خاتمی همچنین با اشاره به جلسه جمعه‌شب شورای مركزی این تشكل روحانی گفت: جلسه این شورا طبق روال برگزار شد.
پیش از این، اخباری منتشر شده بوده مبنی بر این‌كه خاتمی و جمشیدی دو عضو جامعه مدرسین به تازگی به این شورا اضافه شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس