کد خبر 505369
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه تسری موادی از قانون استخدام نیروی انتظامی به کارکنان ارتش و سپاه، درجات کارکنان سپاه و ارتش و همچنین چگونگی ترفیع درجه هر کدام را اصلاح کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه تسری مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نیروی انتظامی به کارکنان ارتش و سپاه پاسداران در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۴ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در مجلس با کلیات این لایحه موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این لایحه، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، احکام موضوع مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نیروی انتظامی به کارکنان ارتش و سپاه پاسداران تسری می‌یابد.

به گزارش مهر، بر اساس ماده ۷۹ این قانون، عناوین و ترتیبات درجات کارکنان انتظامی به شرح ذیل است:

سرباز، سرباز یکم، سرباز دوم، سرجوخه، گروهبان یکم، گروهبان دوم، گروهبان سوم، استوار یکم، استوار دوم، ستوان یکم، ستوان دوم، ستوان سوم، سروان، سرگرد، سرهنگ، سرتیپ دوم، سرتیپ، سرلشگر، سپهبد و ارتشبد.

بر اساس تبصره یک این ماده، در جات مندرج این ماده مجموعاً به پنج گروه تقسیم می‌شود:

الف – ردیف‌های یک تا چهار گروه سربازی

ب - ردیف‌های ۵ تا ۹ گروه درجه‌داری

ج – ردیف‌های ۱۰ تا ۱۳ گروه افسری جزء

د- ردیف‌های ۱۴ تا ۱۶ گروه افسری ارشد

هـ - ردیف‌های ۱۷ و بالاتر گروه اُمرا

طبق تبصره این ماده، بعد از عناوین درجات پاسداران کمیته سابق انقلاب اسلامی که بر اساس دستورالعمل تعیین جایگاه خدمت پاسداران کمیته انقلاب اسلامی مصوب فرماندهی کل قوا و نیز پاسداری که بر اساس دستور تعیین جایگاه خدمتی سپاه تطبیق شده است و به تجویز ماده ۲۳ این قانون، به نیروی انتظامی منتقل گردیده یا می‌گردد.

همچنین بر اساس ماده ۸۳ این قانون، با کارمندانی که در طول خدمت موفق به اخذ و ارائه مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر مورد نیاز و قابل قبول نیروی انتظامی شوند به شرح ذیل رفتار می‌شود:

الف - چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان پایین‌تر از رتبه‌های ورودی مدارک ارائه شده باشد، به رتبه‌های ورودی مدرک جدید نائل و به ازای هر سال سابقه خدمت در رتبه‌های قبلی، چهار ماه از ارشدیت نیز برخوردار شده و ترفیعات بعدی آنان بر اساس مدرک تحصیلی جدید برابر بند «ب» ماده ۸۲ این قانون خواهد بود.

ب – چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان برابر یا بالاتر از رتبه خدمتی ورودی مدارک ارائه شده باشد، به ازای هر مقطع تحصیلی، از یک سال و نیم ارشدیت برخوردار می‌گردند و ترفیعات بعدی آنان بر اساس مدرک تحصیلی جدید تابع مقررات این قانون است.

در تعیین میزان ارشدیت، چنانچه مقطع تحصیلی، مدرک ارائه شده کارشناسی پیوسته باشد، مدارک دو مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و معادل و مقطع دکتری پزشکی معادل چهار مقطع محاسبه می‌گردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    طبق قانون جدید درجه "سرهنگ دوم" حذف شده؟ چون تو رده بندی درجاتی که تو متن خبر هست اسم درجه سرهنگ دوم وجود نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس