کد خبر 498396
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

ليس الجزاير اعلام کرد که طي روزهاي اخير سه عضو گروهک هاي تروريستي وابسته به داعش در اين کشور بازداشت شده اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاري شينهوآ، اين مقام امنيتي که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که يکي از اين تروريست ها روز چهارشنبه در استان الاغواط در 400 کيلومتري جنوب الجزيره (پايتخت) بازداشت شد. اين فرد متهم به جذب جوانان براي پيوستن به گروه تروريستي داعش است.

دو تروريست ديگر روز پنجشنبه هفته گذشته در استان البويره در 100 کيلومتري جنوب شرقي الجزيره ردگيري و بازداشت شدند. اين دو نفر نيز متهم به تامين مالي گروه تروريستي جندالخليفه وابسته به داعش هستند.

به گفته اين مقام الجزايري، نيروهاي امنيتي اين کشور از زمان حملات تروريستي اخير پاريس به حالت آماده باش کامل درآمده اند. مقام هاي اين کشور در نقاط حساس، از جمله مناطق اسکان اتباع غربي تدابير امنيتي را افزايش داده اند.

برنارد ايمييه سفير فرانسه در الجزاير هفته گذشته از مقام هاي اين کشور خواست که اقدامات لازم امنيتي را براي حفاظت از تاسيسات و مراکز فرانسه در اين کشور به ويژه مدارس و موسسات، افزايش دهند.

ايمييه افزود: کساني که به فرانسوي ها در پاريس حمله کردند، ممکن است به شهروندان اين کشور يا تاسيسات آن در خارج نيز حمله کنند.

الجزاير هم اکنون در مرزهاي جنوبي خود با يک جريان افراطي در تونس پس از انقلاب در اين کشور روبرو شده که جبهه جديدي در 965 کيلومتري مرز مشترک تونس و الجزاير به وجود آورده است.

طي ماه هاي اخير صدها نفر از الجزاير، تونس و مغرب به گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق پيوسته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس