شهید فایق عبدالهی به شدت از رژیم شاهنشاهی متنفر بود و در راستای ساقط کردن این رژیم تلاش های بسیاری کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید فایق عبدالهی در سال 1335 در یک خانواده مؤمن و مذهبی در روستاهای دور افتاده چیلانه از توابع بخش باینگان به دنیا آمد.


دوران کودکی  خود را در کنار اعضای خانواده اش با هزاران زحمت و سختی سپری نمود و در سن هفت سالگی به مدرسه رفت و پس از به پایان رساندن دوره ابتدایی و بعد از آن به علت وضعیت نامناسب مالی خانواده شهید دیگر نتوانست به تحصیل  خود ادامه دهد و ناچار شد از طریق شغل های آزاد و کارگری مشغول به کار گردد و به خانواده خود کمک کند.شهید عبدالهی با اینکه در یک خانواده روستایی و بی بضاعت و با رنج و مشقت روزگار و عدم توانایی مالی زندگی می کرد اما دارای اخلاقی پسندیده و نیک بود.


شهید فایق شخصی بسیار مسلمان و خدا پرست بود و همیشه قرآن می خواند و نسبت به مردم و خانواده بسیار مهربان بود و دستورات اسلامی را به خوبی رعایت می کرد.


وی فردی زحمتکش و علاقه مند به فرایضی دینی بود و مدتی نیز در حوزه علمیه به تحصیل مشغول گردید.


شهید عبدالهی در دوران قبل از انقلاب کارگر ساده ای بود و از رژیم شاهنشاهی بسیار متنفر بود و در دوران اوج گیری انقلاب اسلامی همزمان با بیداری امت خروشان ایران وی نیز با سیل خروشان مردم انقلابی همکاری زیادی می کرد.


شهید فایق در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت مقدس سربازی مشغول گردید و بعد از به پایان رساندن این خدمت مقدس وارد سپاه پاسداران شد.


شهید روحانی فایق عبدالهی فعالیت های بسیاری بر علیه گروهک کومله، دمکرات و ضد انقلابیون در منطقه داشت تا این که در تاریخ 14/01/1361 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

*رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس