دادستان کل کشور از صدور کارت ضابطیّت از امروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: همه کسانی که به نوعی با قوه قضاییه و دادگستری به عنوان ضابط همکاری دارند، شناخته شده و دارای کارت باشند.

به گزارش مشرق، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص گفت: تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ شده که می‌توان به افزایش نظارت ها و کنترل های ناجا اشاره کرد.

وی افزود: میان قوه قضاییه و نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد تا با سارقانی که دارای سوابق متعدد هستند و جز سارقان حرفه‌ای محسوب می‌شوند برخورد جدی تری شده و این برخوردها تشدید شود.

رئیسی گفت: در بحث نگهداری این مجرمان و اعطای عفو و مرخصی به سارقین حرفه ای و دارای سابقه حتما دادستان های کشور باید دقت بیشتری داشته باشند تا امنیت مردم دچار اختلال نشود.

دادستان کل کشور به ضرورت استفاده از نیروی مردمی و ظرفیت‌های بسیج مردمی اشاره کرد و گفت: همکاری ناجا با قوه برای جمع آوری ادله جرم هم مطلب مهم دیگری است که در این جلسه به آن تأکید شده است.

وی درباره مسئله ضابطین نیز گفت: با توجه به آیین دادرسی کیفری جدید حتما از حال به بعد باید کلیه نیروهایی که با قوه همکاری دارند کارت ضابطیت داشته باشند و روند صدور کارت از امروز در عمل در سراسر کشور اغاز شده و کلبه نیروهایی که با دادگستری همکاری دارند اعم از عام و خاص دارای کارتهای خاص خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس