کد خبر 47063
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اولويت هاي کشور را جهاد اقتصادي و حمايت از بيداري جهان اسلام دانست و گفت:‌ بايد از هر گونه مسئله حاشيه اي که به ما آسيب مي زند پرهيز کنيم.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر ،‌ محسن رضايي در برنامه گفتگوي ويژه خبري پنج شنبه شب شبکه دو سيما افزود: لازمه جهاد دفاعي و سياسي، جهاد اقتصادي است.

وي اضافه کرد: جهاد اقتصادي مبارزه با توطئه هاي دشمنان است زيرا فقر،‌بيکاري و مشکلات اقتصادي کشور پيامد استعمار دويست سيصد ساله ايران بوده است.

رضايي با اشاره به فعاليت هاي قواي سه گانه در زمينه جهاد اقتصادي گفت: جهاد اقتصادي موج خوبي را برداشته و جهش اقتصادي يکي از نتايج جهاد اقتصادي است.

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: نهاد سازي براي جهاد اقتصادي بايد با برنامه باشد.

وي گفت: برخي جهاد اقتصادي را چنان تفسير مي کنند که کشور دچار بحران اقتصادي است اما اگر تحريم ها نيز وجود نداشت وضع اقتصاد ايران به گونه اي است که بايد جهاد اقتصادي کنيم زيرا ‌دشمن مي خواهد جلوي پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران را بگيرد.

رضايي با اشاره به اينکه برخي روش هاي اقتصادي از ابتداي پيروزي انقلاب از جمله فن سالارانه، ليبرال سالارانه و ديوان سالارانه به نتيجه نرسيد گفت: اکنون با روش جديد جهاد اقتصادي مي خواهيم مسائل اقتصادي را حل کنيم و به نتيجه مطلوب برسانيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: امروز بايد براي پيروزي در بحث اقتصادي و فرهنگي جامعه بجنگيم.

رضايي گفت:‌ ايجاد انگيزه اقتصاد ملي به جاي سود شخصي از مولفه هاي جهاد اقتصادي است و کارخانجات ما بايد به عنوان سنگر پيشرفت کشور باشند.

وي تقويت روحيه تلاش و فداکاري و جهاد را از ديگر شاخص هاي جهاد اقتصادي دانست که موجب افزايش بهره وري مي شود.

رضايي افزود: جهاد اقتصادي مي تواند اخلاق اقتصادي را نيز بهبود بخشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در بحث اقتصادي بايد روحيه حماسي ايجاد کنيم و اين روحيه زماني به دست مي آيد که رويکرد مالي به رويکرد جهادي تبديل شود.

وي با اشاره به اينکه استعمار ارزش هاي اقتصادي مانند زهد، قناعت و شکر را به گونه اي براي ما تبيين کرد که اقتصاد را رها کنيم و آن را به غربي ها واگذاريم افزود: نحوه تعامل مردم در اقتصاد بايد الگوسازي شود تا افراد جامعه آن را به عنوان دستور العمل بپذيرند و انجام دهند.

رضايي گفت: کارخانجات بزرگ کشور بايد چند الگوي اقتصادي را براي افزايش بهره وري طراحي و اجرا کنند که ديگر بخش ها نيز آنرا الگو قرار دهند.

وي افزود: کالاهاي توليد داخل بايد قدرت رقابت در بازارهاي جهاني را داشته باشد و اين فقط با روحيه جهادي کارآفرينان امکان پذير است.

رضايي با تاکيد بر اينکه بايد در اقتصاد کشور شفافيت وجود داشته باشد و اقتصاد نبايد سياسي شود گفت: فرهنگ اقتصادي ما بايد براي کساني که بيشتر توليد مي کنند احترام قائل شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بسيج علمي را يکي ديگر از راهکارهاي جهاد اقتصادي خواند و افزود: دانش در دانشگاه ها ذخيره شده است و بايد در جامعه و محيط کار اجرايي شود.

رضايي خواستار توجه بيشتر دولت به بنگاه هاي اقتصادي شد.

وي با بيان اينکه حدود 28 ميليون نفر براي 70 ميليون نفر جامعه کار مي کنند گفت: در حال حاضر 34 ميليون نفر از جمعيت کشور در سن کار هستند که بايد با بسيج نيروي انساني بر تعداد افراد شاغل افزود.

رضايي با تاکيد بر اينکه اقتصاد ايران بايد از مصرف گرايي به توليد محوري و ايجاد اشتغال تبديل شود افزود: جهاد اقتصادي فراگير است و همه آحاد جامعه بايد خود را موظف به تلاش در اين زمينه بدانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس