کد خبر 44154
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۹

يک رانتخوار 27 ساله مدعي بود هر کسي در مقابلش باشد، "به آقاي مشايي اطلاع مي دهم و از طريق ايشان پوستش را مي کنم"؟!

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسين اسلامي نماينده مردم ساوه و سخنگوي کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با حضور در کافه خبر در پاسخ به سوالي درباره پرونده هاي زمين خواري در دولت دهم با بيان اينکه در دولت هم پرونده وجود دارد،اما خيلي کم شده است، افزود: اين موضوع به سازو کار مربوط است. يک بخش از اين مشکل را مجلس حل کرد که در زمين هاي منابع طبيعي به هيچ عنوان سند مالکيت به طرف داده نشود بلکه به عنوان اجاره تلقي شود. اين قانون جلوي خيلي از زمين خواري را گرفت و انگيزه خاطيان را از بين برد.

وي تصريح کرد:زمين خواري در زمان آقاي احمدي نژاد هم اتفاق افتاده است ولي واقعا بسيار بسيار پائين بوده است چون خود ايشان روي اين بحث ها کاملا نظارت دقيق دارد؛ البته مواردي هم است که جاي بحث دارد.

اسلامي در اين زمينه با اشاره به گرفتن 1000مجوز توسط يک فرد 26-27ساله که تعدادي از آن در شهرستان ساوه است،خاطر نشان کرد: اين فرد در کل کشور مجوز 1000 مرکز بين راهي تفريحي و سرويس هاي بهداشتي گرفته بود که 10 موردش در شهرستان ساوه بود. اين فرد مدعي بود هر کسي در مقابلش باشد، به آقاي مشايي اطلاع مي دهم و از طريق ايشان پوستش را مي کنم؟!

نماينده ساوه در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: فرماندار ما مي گفت اين خانم تهديد مي کند که اگر فلان کار را نکنيد، من به آقاي مشايي مي گويم! شما بگوييد در کشور ما مي شود به يک فرد 1000 مجوز نه، 10 مجوز داد؟ آيا اين توزيع عدالت است؟

اسلامي با بيان اينکه اين موضوع را به آقاي احمدي نژاد وقتي براي ارائه بودجه به مجلس تشريف آورند،عرض کردم، گفت: اين شيوه اعطاء مجوز، همان رانتي است که همه درباره آن مشکل داريم. در دولتهاي قبلي بحث زمين خواري وجود داشت، در اين دولت، امتيازهاي بي حد و حصري به برخي افراد داده مي شود.

سخنگوي کميسيون اصل نود موضوع رستورانهاي بين راهي را از ديگر موارد امتيازهاي بي حد و حصري دانست که در يک مورد آن به يک نفره 10 مجوز اعطا شده است.

وي در پاسخ به اينکه شايد اين افراد مي توانند اين سرمايه گذاري را انجام دهد؟، اظهار داشت: کدام توان مالي؟همه اين افراد، 80 درصد از ميراث فرهنگي وام مي گيرند، سازو کاري وجود ندارد.البته اين را هم بگويم که آقاي احمدي نژاد درمواردي که ما به ايشان اطلاع داديم، واکنش نشان داده است و در اين مورد هم قول داد که با اين موضوع برخورد جدي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس