کد خبر 43919
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۵

در اين گزارش، روايتي از روزهاي اخير پرسپوليس و اتفاقات ديدار برابر الاتحاد صورت گرفته است.

به گزارش مشرق ، جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران و هواداران تيم فوتبال پرسپوليس با هدف اعلام انزجار از جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود و ديکتاتوران حاکم بر کشورهاي عربي و حمايت از قيام مردمي کشورهاي عربي و اسلامي عصر امروز با حضور در ورزشگاه آزادي قصد داشتند در جريان بازي پرسپوليس ايران و الاتحاد عربستان حمايت خود را از مردم ظلوم و ستمديده بحرين حمايت کنند، اما اقدام انسان دوستانه جوانان خودجوش تهراني با برخورد نامناسب نيروي انتظامي روبرو شد به گونه‌اي که آنها پاسخ اين رفتار انسان دوستانه خود را با ضرب و شتم و بازداشت از سوي نيروي انتظامي دريافت کردند.

اين جمع که قصد داشتند در حرکتي نمادين و اعتراضي صداي اعتراض خود را به گوش نماينده عربستان سعودي برسانند، با پرچم‌هاي بحرين قصد ورود به استاديوم آزادي را داشتند اما با رفتار نامناسب و به دور از شان نيروي انتظامي روبرو شدند، ماموران نيروي انتظامي که به هيچ يک از اين افراد اجازه حمل پرچم بحرين را ندادند در برابر درهاي ورودي با بازرسي بدني اين افراد به آنها اجازه ندادند هيچ وسيله‌اي به داخل استاديوم ببرند.

دانشجويان و هواداران تيم فوتبال پرسپوليس که به قصد حمايت از مردم بي دفاع بحرين به استاديوم رفته بودند در اواسط نيمه اول با سر دادن شعار‌هاي ضد سعودي اعتراض خود را خطاب به سران عربستان سعودي و آل خليفه اعلام کردند اما در اين هنگام نيروي انتظامي به شکل ناشايستي با هواداران برخورد کردند.

به نوشته رجا ، همچنين در ضلع شمال غربي ورزشگاه پرچم بسيار بزرگي از کشور بحرين پهن شد اما پس از مدت کوتاهي به دلايل نامشخص اين پرچم جمع شد. ماموران نيروي انتظامي به محض پهن شدن پرچم بحرين با رفتاري دور از شان اين پرچم را از روي سکوهاي طبقه دوم جمع کردند و آن را به داخل تونل بردند. پس از اين حرکت افرادي که اقدام به پهن کردن پرچم بحرين کرده بودند نيز از سوي نيروي انتظامي بازداشت شدند.

گفتني است، کاروان ورزشي تيم فوتبال الاتحاد عربستان دو شب قبل وارد فرودگاه مهر آباد شد. سعودي‌ها در حالي پس از يک ماه شانتاژ خبري عليه ايران با سلامت کامل وارد کشورمان شدند که نحوه استقبال از آنان تفاوت‌هاي جالبي با آنچه در فرودگاه جده بر سر ورزشکاران ايراني آمد، داشت. مسئولين پرسپوليس در حالي نمايندگان خود را با دسته گل به استقبال سعودي ها فرستادند که بيشتر اهالي ورزش خواستار برخوردي قاطع و تلافي جويانه با کاروان ورزشي الاتحاد بودند. در اين بين نه تنها هيچ عکس العملي نسبت به آنچه در فرودگاه جده بر سر بازيکنان پرسپوليس پيش آمد، رخ نداد، بلکه استقبال کم نظيري از کاروان سعودي ها صورت گرفت.

بيش از اين انتظار مي رفت تا همانگونه که مسئولين عربستاني به انگشت نگاري و چشم نگاري از ورزشکاران ايراني پرداخته و آنها را در فرودگاه جده 9 ساعت معطل کردند، مسئولان ايراني نيز در قبال اين بي احترامي عکس العملي نشان دهند. اما شانتاژ خبري رسانه هاي عربستان کار خود را کرد و نه تنها انگشت نگاري و چشم نگاري از سعودي ها محقق نشد، بلکه بازيکنان الاتحاد در آرامش کامل و با محافظت ماموران نيروي انتظامي مسير فرودگاه مهرآباد تا هتل محل اقامت را طي کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس