در هفته بیست و هشتم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

گروه ورزشی مشرق، هفته بیست و هشتم لیگ برتر با انجام 8 دیدار به صورت همزمان به پایان رسید.

برنامه، نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ برتر ایران

صبای قم 1 - استقلال 2


قلعه‌نویی:معلوم می‌شود چه ترفندی به سرخابی‌ها زدند

امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی 2 بر یک تیمش در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران مقابل صبای قم گفت: ولادت حضرت علی، روز پدر و روز مرد را تبریک می‌گویم. از دوستان بابت عدم حضورم در جلسه مطبوعاتی عذرخواهی می‌کنم. وقتی به قم می‌آیم دوست دارم به زیارت بروم. از مسئولان هیأت فوتبال تشکر می‌کنم. بازی بسیار خوبی بود و نظم خوبی را در مسابقه مشاهده کردیم و بینندگان از بازی لذت بردند. باید با اختلاف 4 گل می‌بردیم.

وی افزود: باید خدا را شکر کنیم بازی مساوی نشد. موقعیت‌های زیادی داشتیم اما استفاده نکردیم این برد را به هواداران تقدیم که از ما حمایت کردند. 3 امتیاز حساس گرفتیم و خوشحالم که هواداران خوشحال شدند. صبا هم بازی خوبی انجام داد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه استقلال موقعیت زیادی نداشت خاطرنشان کرد:‌ حرف شما را قبول ندارم. وقتی بازی 2 بر صفر بود 3 موقعیت داشتیم. خوشحالم یک بازیکن جوان معرفی کردیم. قبلا برزای و رمضانی را بازی دادیم امروز هم کریمی‌ را. صبای قم به غیر از گلی که زدند و یک ضربه کاشته موقعیت‌ دیگری نداشت. دروازه‌بان صبا بهترین روز خود را پشت سر گذاشت و 3-4 موقعیت را از دست داد باز خدا را شکر ضربه شکوری گل نشد وگرنه انتقادات شروع می‌شد.

قلعه نویی ادامه داد: یک صحنه حساس روی میلاد فخرالدینی خطا شد و موقعیت حساسی بود.

وی در مورد اینکه آیا استقلال سهمیه می‌گیرد گفت: بعد از این بازی اجازه ریکاوری بدهید. 2 بازی بعدی برای ما خیلی مهم است. به بازیکنان گفتم در مسابقات پایانی باید با تمام وجود بازی کنیم و سهمیه بگیریم. این برد خوب بود می‌توانیم در 2 بازی بعدی با استرس کمتری بازی کنیم.  

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا نوسان استقلال به خاطر در اختیار نداشتن بازیکنان است، گفت: 2 سال است که این بلا سرمان می‌آید. از سالی که قهرمان شدیم یک بار با 10 نفر به اردو نرفتیم. نمی‌دانم چه اتفاقاتی می افتد که این بازیکن ملی به این شرایط می‌رسد بازیکنی که در شرایط انتخاب نیست به تیم ملی دعوت می‌شد در 2 سال اخیر به خصوص امسال شرایط استفاده از تمام بازیکنان را نداشتیم یک روز با گذشت تاریخ همه چیز مشخص می‌شود. این صحبتم را بنویسید روزی مشخص می‌شود چه دست‌هایی در کار بود که استقلال به این روز بیفتد و چه کسانی چه ترفندی به کار بردند که استقلال و پرسپولیس به این روز بیفتد. در شرایطی که می‌ توانستیم قهرمان آسیا شویم این مشکلات به وجود آمد. هرچند که سوم آسیا شدیم.  

وی در مورد استفاده از بازیکنان جوان اظهار داشت: بازیکن جوان را باید در موقعیت خوب به زمین فرستاد شرایط چند وقت اخیر ما خیلی بد بود و اگر بازیکن جوان را به میدان می‌فرستادیم خدایی نکرده می سوخت.

قلعه‌نویی در مورد اینکه اگر استقلال امروز می‌باخت و علیه او شعار می‌دادند این مسئله خودجوش بود، اظهار داشت: بنر می‌آورند و علیه من شعار می‌دهند. هفته قبل گفتم بازیکنان استقلال اصل غیرت هستند. 8 ماه است که حقوق نگرفتند و فقط یک دریافتی کم داشتند. روزی که به صدر رفتیم درخواست پاداش کردیم که ندادند و از دوستم 40 سکه گرفتم. این شعارها و بنرهایی که می‌آورند خود جوش است و ما می‌گوییم خودجوش است.  

سرمربی استقلال در مورد خصوصی سازی و اینکه فتح‌الله زاده هم گفته باید تیم را اجاره بدهند، عنوان کرد: برای استقلال که مشتری نیامد. این حرف را گوش ندادم اما هرکسی نظری دارد. آن برنامه که برای فولاد خوزستان و سپاهان مطرح شد تجربه‌ای می‌شود برای استقلال. طرح دکتر اسلامیان خوب بود برای سپاهان و ذوب آهن بسیار خوب جواب داد. 

 تارتار: گل کرار شوک بدی وارد کرد

مهدی تارتار پس از شکست 2 بر یک صبای قم مقابل استقلال اظهار داشت: هر دو تیم بازی زیبایی به نمایش گذاشتند. گل اولی که کرار به ثمر رساند به تیم ما وارد شوک کرد و در گل دوم هم در شوک قرار داشتیم.

وی ادامه داد: بعد از گل دومی که استقلال به ثمر رساند ما تازه از شوک خارج شدیم و توانستیم یکی از گل‌ها را جبران کنیم اما استقلال موقعیت‌های نسبتا بهتری داشت و توانست به پیروزی برسد که به آنها تبریک می‌گویم. ما در دقایق پایانی فرصت این را داشتیم که بازی را به تساوی بکشیم و با یک امتیاز از زمین بیرون بیاییم.

سرمربی صبا درباره اینکه چرا در این بازی از مهرداد طهماسبی در چارچوب دروازه استفاده نکرد گفت: عملکرد دروازه‌بان در این بازی خوب بود و از او راضی هستیم. ما در پایان فصل قرار داریم و نیاز بود که میلاد فراهانی نیز در این چند مسابقه بازی کند. با فراهانی قرارداد 2 ساله داریم و باید در این دیدارهای آخر فصل کسب تجربه کند تا تیم صبا از او بهره‌مند شود. مهرداد هم دروازه‌بان خوبی است ما 3 دروازه‌بان خوب داریم که در تمرینات شرایطی خوبی دارند و با توجه به هر بازی که پیش روی ماست دروازه‌بانمان را انتخاب می‌کنیم. رفاقت خوبی هم میان هر 3 آنها وجود دارد.

تارتار در پاسخ به این سوال که آیا باز هم وزش باد در شکست تیمش تأثیر داشته است، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم وزش باد تأثیر داشته می‌گویند مربیان ایرانی باد را سوژه خود کرده‌اند و باخت‌شان را توجیه می‌کنند اما اگر شوت کرار را ببینید متوجه می‌شوید که توپ چگونه وارد دروازه شد. همه بازیکنان می‌گفتند توپ اوت می‌شود اما به یکباره وارد دروازه شد. کرار هم ضربه خوبی زد اما باد تأثیر داشت و در هر 3 بازی گذشته ما این موضوع به ضرر ما شده است.

وی با تمجید از عملکرد بازیکنانش یادآور شد: غیبت جلال‌الدین علی‌محمدی هم بسیار تأثیرگذار بود و نبود او به دلیل 3 اخطاره شدن را احساس کردیم. در این بازی هم محسن کرمی بازیکن جوان قمی‌مان عملکرد خوبی داشت و رو‌زبه‌روز بهتر می‌شود. سایر بازیکنان جوان صبا هم خوب بوده‌اند و هر بازیکنی که در تمرینات خوب باشد از او استفاده می‌کنیم.

سرمربی صبا در پاسخ به این سوال که چرا از بازیکن گرجستانی‌اش استفاده نمی‌کند، گفت: ما مهره‌های زیادی در خط حمله داریم و ایوب کلانتری هم به جمع فورواردهای ما اضافه شده است. 6،7 مهاجم در لیست‌مان هستند که برای انتخاب لیست 18 نفره هم دچار تردید هستیم اما باید بگویم این مهاجم گرجستانی انتظارات را برآورده نکرده است.

ملوان 0 - فولاد 0

اسکوچیچ: حساب و کتاب‌مان با ملوان مانده است


دراگان اسکوچیچ دقایقی پیش در نشست خبری پس از تساوی ملوان انزلی و فولاد خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ‌برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: خوشحالم که بعد از یکسال به انزلی آمدم و دوستانم را در این شهر ملاقات کردم.

وی با بیان اینکه همیشه با مساوی مخالف هستم، افزود: 45دقیقه نخست از تیمم راضی بودم ولی در نیمه دوم شخصیت بازی مان را از دست دادیم و در نیمه دوم ملوانان برتر بودند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: با توجه به فرآیند نیمه دوم و موقعیت‌هایی که ملوان داشت از نتیجه راضی هستم، در بین دونیمه به بازیکنانمان گفتم که باید متمرکز بازی کنند.

اسکوچیچ با بیان اینکه از هواداران ملوان تشکر می‌کنم که از من تقدیر کردند، تصریح کرد: هنوز حساب و کتاب‌هایی با مدیریت ملوان دارم که از سال گذشته به من پرداخت نشده است.

وی افزود: از اینکه هواداران متعصب ملوان را دیدم خوشحالم.

کریمی: داور استرس داشت و اسپری را گُم کرد

دیدار دو تیم فولاد خوزستان و ملوان انزلی در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال در حالی با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان رسید که فیروز کریمی سرمربی تیم ملوان در صحبت‌های خود اظهار داشت: ابتدا سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) را به همه مومنان و پدران تبریک می‌گویم حیف شد که امروز نتوانستیم برنده این دیدار شویم. دوست داشتم امروز وقتی روی این صندلی می‌نشینم برد تیم ملوان در هفته بیست و هشتم را به همه پدران در انزلی تبریک بگویم اما این اتفاق رخ نداد.

وی درادامه گفت: بازی نکات فنی خوبی داشت؛ بازیکنان فوتبال سالم و فنی خوبی به نمایش گذاشتند اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست تیم ملوان رفت. ما باید کاملاً در طول بازی حمله می‌کردیم اگر بخواهیم تنها در یک نیمه حمله کنیم و امکان مانور را به تیم حریف ندهیم سخت است، آن هم تیم خوبی مثل فولاد.

کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: قابلیت‌های بازی امروز فراتر از لیگ برتر بود و این بازی ارزش دیدن را داشت. بازیکنان بازی با روحیه‌ای را از خود به نمایش گذاشتند اما ما امروز بدشانس بودیم البته سعی می‌کنیم بازی بعدی جبران کنیم و امتیاز بازی بعدی را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملوان در ادامه خاطر نشان کرد: در بازی امروز شاهد بودیم که هواداران تیم ملوان را در طول تمام بازی تشویق می‌کردند آنها حتی یک دقیقه دست از تشویق برنداشتند و همین موضوع باعث می‌شد تا بازیکنان بیشتر تلاش کنند. این توافقی که بین هواداران و بازیکنان وجود دارد نشان می‌دهد که ملوان سالیان سال در بهترین سطح می‌تواند بازی کند. من سالها مربیگری کردم و در تیم‌های بزرگی مثل سپاهان، تراکتورسازی‌،استقلال تهران و ... که در آن دیدارها شور و هیجان زیادی وجود دارد فعالیت کردم. اما داور بازی امروز بسیار ضعیف بود.

کریمی در مورد ضعیف بودن داور این دیدار گفت: ما 2 موقعیت گل داشتیم که یکی پیراهن بازیکنان را کشیدند و دومی بازیکن ما را هُل دادند که هر دو اینها پنالتی بود. این موضوع را حتما برنامه 90 نشان خواهد داد. به نظرم داور به لحاظ روحی و جسمی خیلی از شرایط دور بود. او به قدری استرس داشت که چندین بار اسپری را گم کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: ما نگاه مان به تیم‌های دیگر نیست، ما کار کرده‌ایم. خیلی تاکید داشتیم که بازیکنان به خاطر این که بازی را از دست ندهند و کارت دریافت نکنند اما شاهد بودید که دریافت کارت از سوی بازیکنان ما دو سه بازیکن کلیدی را برای بازی بعدی از دست داده‌ایم.

سرمربی ملوان در ادامه تاکید کرد: ما در روزی که از لحاظ روحی روانی شرایط خوبی را داشتیم و میزبان این دیدارها بودیم توانستیم چندین بار موقعیت گل زنی داشته باشیم اما این فرصت را دیدیدم که داور از ما گرفت. داور در عمر خود پایش به توپ نخورده و هر کسی این را بگوید من باور نمی‌کنم. او شرایط ما را درک نکرد اصلاً نمی‌دانست اوضاع به چه صورت است و نشان دادن کارت‌های مکرر نشان می‌دهد که او شرایط خوبی نداشت.

کریمی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: با دیدن دوباره فیلم بازی مشخص می‌شود که ما 2 بار پنالتی را از دست دادیم خواهش می‌کنم مسئولان سازمان کمیته داوران عملکرد داور را مورد ارزیابی قرار دهند و در انتخاب داوران دقت بیشتری داشته باشند.

پرسپولیس 1 - پیکان 0

مرفاوی: اصلا از بازیکنانم راضی نیستم

صمد مرفاوی بعد از شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت:  از نظر فنی نیمه اول آن چیزی که می‌خواستیم نبودیم و خیلی توپ از دست دادیم. نتوانستیم به خوبی مالکیت توپ را داشته باشیم و پرسپولیس از اشتباه‌های ما توانست موقعیت خلق کند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم بهتر شدیم اما باز چیزی که می‌خواستیم نبودیم. متاسفانه در این بازی از عملکرد بازیکنانم راضی نبودیم و تیمی که می‌خواهد برنده شود باید موقعیت خلق کند اما موقعیتی خلق نکردیم.

صمد مرفاوی تصریح کرد: از کناره‌ها خوب نبودیم اما نصرتی و ساموئل دو مدافع وسط ما خوب بودند.تیمی که کیفیت لازم را نداشته باشد ممکن است حریفش با یک موقعیت هم به گل برسد. گل پرسپولیس روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید که مدتی است روی آن کار می‌کنیم اما بازیکنی که باید یارگیری می‌کرد نتوانست وظیفه‌اش را انجام بدهد و گل خوردیم و کیفیت خوبی نداشتیم و باختیم.

سرمربی پیکان در مورد اینکه نتوانستید موقعیت زیادی خلق کنید، گفت: در تمام مدت مربیگری‌ام هیچ وقت مثل امسال تلاش نکردیم و تمام کارهای لازم را انجام دادیم . نفراتی را جابه جا کردیم اما به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم.

مرفاوی گفت: طبیعی است که یک تیم برای گلزنی نیاز به مهاجم سرعتی دارد و بازیکنانی داشته باشد که بتوانند حفظ توپ کنند اما ما در خط جلو بازیکنان لازم را نداریم و به همین دلیل هم خوب موقعیت خلق نمی‌کنیم.

وی در مورد اینکه تیمش 16هفته نبرده و چقدر شانس دارد که پیکان در لیگ بماند،گفت: امیدواریم در دو بازی دیگر که با حریفان روبه رو داریم پیروز شویم. امیدواریم که بازی‌های بعدی را خوب انجام بدهیم و هنوز چیزی مشخص نیست و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا به خواسته‌مان برسیم.

برانکو: دیگر سقوطی در کار نیست

برانکو ایوانکوویچ بعد از برد یک صفر پرسپولیس مقابل پیکان در نشست خبری گفت: من هم تولد حضرت علی را تبریک می‌گویم و به همه همکارانم که آموزگار هستند و همه پدرها تبریک می‌گویم و خوشحالم عید فردا را برای هواداران زیبا کردیم و به طوری که همه می‌توانیم از تعطیلی پیش رو و این عید لذت ببریم.

وی ادامه داد: آنچه می‌خواهم تاکید کنم این است که به بازیکنان به خاطر برد تبریک می‌گویم چون نشان دادند تحت فشارهای بزرگ هم می‌توانند کار کنند و در سخـت‌ترین شرایط جنگجویان برای برد تمایل دارند و فقط متاسفم که نتیجه برد قاطعانه‌تر رقم نخورد. به طوری که آن میزان عصبی بودن بین کادرفنی و هواداران به حداقل می‌رسید اگر بیشتر گل می‌زدیم.

سرمربی کروات پرسپولیس تاکید کرد: پیکان نتوانست شانس گلی ایجاد کند به جز شلوغی‌هایی که گهگاه روی دروازه ما ایجاد می‌شد اما ما موقعیت‌های زیادی خلق کردیم و آنچه برای ما حائز اهمیت است اینکه به حاشیه امن رسیدن و خطری برای سقوط نیست و زیباتر اینکه با برد به مصاف بنیادکار می رویم.

برانکو ایوانکوویچ در مورد احتیاط پرسپولیس در نیمه دوم، گفت: محتاط نبودیم بلکه تحت فشار زیادی بودیم و در اطراف بازیکنان ما مشکلات زیادی ایجاد شده بود و مدت ها به دنبال برد بودیم. این یک بازی مسئولانه بود نه محتاطانه. کارهای زیادی در خط حمله انجام دادیم که نزدیک بود به گل تبدیل شود و این واقعیت را هم در نظر بگیرید که هر سه چهار روز یکبار بازی می‌کنیم و هر زمان که فرصت داشتیم به دروازه پیکان حمله کردیم و به نظرم این برد بار بزرگی را از دوش بازیکنان ما برداشت و انتظار طراوت و شادابی بیشتر و بازی بهتر از بازیکنانم مقابل بنیاد کار دارم. این یک کیفیت است که در زمان نیاز حمله کنیم و خوب هم دفاع کنیم.

برانکو در مورد اینکه در پست دفاع چپ از مهرداد کفشگری استفاده کردید و از او راضی بودید، گفت: بله از او راضی بودم و برایم جای رضایت بزرگی دارد که بازیکنانم چند پسته هستند. البته که راضی هستم و مسابقه هرچه بیشتر جلو می‌رفت اهمیت پست او بیشتر می شد و مقابلش فشنگچی بود که بازیکن ناخوشایندی است. شکی نیست که کفشگری یک هافبک دفاعی است ولی نمی‌خواستم به خاطر علی عسگر و بازی با بنیادکار دست به ریسک بزنم و از او استفاده نکردم.

سرمربی پرسپولیس در مورد از دست رفتن موقعیت‌های گلزنی از سوی مهاجمان تیمش گفت: بله شانس‌های زیادی ایجاد کردیم و برابر سپاهان، سایپا، استقلال خوزستان و لخویا شانس‌های گلزنی زیادی را از دست دادیم و زمانی من نگران می‌شدم که هیچ موقعیت گلزنی ایجاد نمی‌کردیم واکنون باید درصد گلزنی را بالا بکشیم و با وجود خستگی بازیکنان به خاطر فشردگی مسابقات ولی تمرینات گلزنی را انجام می‌دهیم زیرا پرسپولیس هرگز حق بازی دفاعی ندارد و به خاطر سنت و هوادارانش همیشه باید حمله کند و اینطور نیست که خط دفاع ما غیر مسئولانه بازی کند. ما تیمی هستیم که نمی‌تواند محتاطانه بازی کند.

استقلال خوزستان 1 - سپاهان 2

فرکی: به قهرمانی نزدیک شدیم


حسین فرکی در کنفرانس خبری پس از بازی استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان در هفته 27 مسابقات لیگ بر‌تر جام خلیج فارس با اظهار رضایت از برد پرگل تیمش اظهار داشت: قابل پیش بینی بود که در برابر آبی پوشان خوزستانی کار سختی داریم.

وی با اشاره به گل محرم نوید کیا در دقیقه چهارم بازی عنوان کرد: ما خیلی زود به گل رسیدیم و این توانست شیرازه استقلال خوزستان را از هم بپاشد.

سرمربی سپاهان اصفهان افزود: البته گل نخست ما سبب شد استقلالی‌ها برای جبران آن دست به حملات بیشتری به سمت دروازه ما بزنند و این سبب افزایش استرس در طول بازی بود.

وی بیان کرد: البته در دقیقه 63 پریرا توانست گل دوم ما را وارد دروازه آبی پوشان اهوازی کند و با این گل توانستیم کار استقلال خوزستان را یکسره کنیم.

فرکی با بیان اینکه 3 امتیاز این بازی سبب شد به هدفمان یعنی قهرمانی یا کسب سهمیه نزدیک‌تر شویم، گقت: شرایط بالای جدول سخت‌تر شده و همه تیم‌ها با تجربه و پرقدرت هستند.

سرمربی سپاهان اصفهان اظهار داشت: البته ما از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داریم و امیدوارم در هفته‌های آینده بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.


مربی استقلال خوزستان: شانسمان برای ماندن در لیگ زیاد است

عبدالله ویسی پس از شکست برابر تیم سپاهان اصفهان در نشست خبری حاضر نشد و مربی استقلال خوزستان به جای وی در کنفرانس خبری حاضر شد.

پس از غیبت ویسی در نشست خبری خبرنگاران اهوازی ناراحت شدند و سوالی از مربی استقلال خوزستان نپرسیدند.

سید سیروس موسوی پس از شکست برابر سپاهان با بیان اینکه باید نیمه پر لیوان را دید، گفت: آبی پوشان خوزستانی شانس فراوانی برای ماندن در لیگ بر‌تر دارند.

وی افزود: در این بازی بدشانس بودیم و مانند بازی‌های گذشته نتوانستیم از فرصت‌های بی‌شمار خود استفاده کنیم.

مربی استقلال خوزستان عنوان کرد: هفته آینده در برابر سایپای البرز بازی داریم و پس از شکست دادن این تیم حضورمان در لیگ بر‌تر قطعی می‌شود.

راه آهن 2 - سایپا 1

کنفرانس مطبوعاتی سایپا تحریم شد


دیدار تیم‌های فوتبال را‌ه آهن و سایپا با برتری دو بر یک شاگردان فرهاد کاظمی به پایان رسید.

پس از اینکه این بازی به اتمام رسید، مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال سایپا در کنفرانس مطبوعاتی حاضر نشد و پس از حدود 30 دقیقه معطلی خبرنگاران فرهاد پورغلامی مربی سایپا وارد نشست شد که این موضوع باعث شد خبرنگاران کنفرانس او را تحریم کنند و سالن نشست مطبوعاتی را ترک کردند.


کاظمی: سر بازیکنم فریاد نزدم

فرهاد کاظمی پس از پیروزی دو بر یک راه‌آهن مقابل سایپا اظهار داشت: فشار روحی روانی زیادی روی ما بود و همین مسئله کار را برای ما بسیار دشوار می‌کرد اما خوشبختانه توانستیم بازی خوبی انجام دهیم و در پایان سه امتیاز را از آن خود کنیم.

وی در مورد اعتراض‌های کادر فنی سایپا به داور تصریح کرد: از ما در سه بازی 7 امتیاز گرفتند، اما اعتراضی نکردیم و صحبتی انجام ندادیم.

سرمربی راه‌آهن در مورد اینکه آیا از درگیری پس از بازی مطلع شد یا خیر، گفت: من از رختکن متوجه شدم که درگیری‌هایی به وجود آمده، در مورد پنالتی هم باید بگویم که داور خطایی گرفت که هیچ برخوردی صورت نگرفته بود و اتفاق خاصی رخ نداد.

کاظمی در خصوص علت تعویض عظیمی که در دقیقه 53 وارد بازی زمین شده بود و در دقیقه 76 بار دیگر او را از زمین بیرون کشید، گفت: عظیمی به من گفت که حالم بد است و حالت تهوع دارم و نمی‌توانم بازی را ادامه بدهم. او گفت که نمی‌توانم شرایط راه‌آهن را ببینیم که دارد شکست می‌خورد و دارد سقوط می‌کند.

وی در مورد اینکه آیا او سر این بازیکن فریادی زده بود، گفت: من فریادی نزدم، به او گفتم که تو باید بازی کنی و به شرایط تیم کاری نداشته باشی، اما به هر حال بازیکن جوان است و چنین تصمیماتی را می‌گیرد.

تراکتورسازی 1 - گسترش فولاد 1

کمالوند: کاش یکی از ۲ تیم برنده می‌شد


فراز کمالوند پس از تساوی مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خوب و جذابی بود و هر 2 تیم یک فوتبال زیبا ارائه دادند که نیمه اول بر خلاف روند بازی گل خوردیم و نیمه دوم منطقی‌تر از تراکتور بازی کردیم و همه تماشاگران از یک فوتبال زیبا لذت بردند.

وی افزود: اعتقاد من این است که بعد از لطف خدا در بازی امروز تعویض‌های 2 تیم تأثیرگذار بود و 3 بازیکنی که به عنوان یار تعویضی برای ما به میدان رفتند توان تیم ما را بالا بردند.

سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز خاطرنشان کرد: تعداد پاس‌های اشتباه زیاد بود ولی 2 تیم درگیرانه بازی کردند و معتقدم که تراکتور در 20 دقیقه پایانی دچار افت بدنی شد.

کمالوند تصریح کرد: بازیکنان ما در تعطیلات نوروز خیلی خوب آماده شدند و هیچ تیمی زودتر از ما تمریناتش را شروع نکرد و حالا از لحاظ بدنی وضعیت خیلی خوبی داریم.

وی تأکید کرد: خوشحالم که بعد از بازی امروز تراکتورسازی صدرنشین لیگ است و امیدوارم در پایان نیز قهرمان لیگ برتر شود و اولین چیزی که من در رختکن سوال کردم نتیجه بازی نفت بود که امیدوارم تراکتور در بازی‌های باقیمانده نتیجه بگیرد.

سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا گسترش فولاد با این نتیجه حتما در لیگ برتر می‌ماند، گفت: 95 درصد در لیگ برتر می‌مانیم؛ پس از آن خبرنگاری از کمالوند درباره شعارهای هواداران علیه او در پایان بازی سوال پرسید که مدیر رسانه‌ای هیئت فوتبال مانع پاسخ‌گویی به این سوال شد.

کمالوند گفت: ناراحتم که 3 امتیاز در تبریز نماند و کاش یکی از 2 تیم برنده می‌شد و یکی از توپ‌های ما در دقایق پایانی تبدیل به گل می‌شد.

وی در پایان گفت: از هواداران ممنونم در استادیوم‌ها از تیم‌های تبریزی حمایت می‌کنند و امروز هم زننده گل ما را مثل گلزن تراکتور تشویق کردند و امیدوارم در 2 بازی پایانی هواداران به ورزشگاه بیایند و دیدار گسترش فولاد مقابل پرسپولیس ورزشگاه مملو از هوادار باشد و در دیدار تراکتور و نفت همگی جشن قهرمانی تراکتورسازی را بگیریم.

سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز ادامه داد: تراکتورسازی و گسترش فولاد نقش پر رنگی در موفقیت‌های یکدیگر دارند و مقابل رقبای یکدیگر نتایج خوبی کسب کردند به هر حال گسترش فولاد با این پتانسیل اگر سال آینده 30 درصد تقویت شود یکی از مدعیان لیگ خواهد بود.

اولیویرا: امروز تبریز از خودش دزدی کرد


سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز گفت: ۱۸۰ دقیقه تا پایان لیگ باقیمانده است که باید بجنگیم و از ادامه راه ناامید نیستم.
به گزارش مشرق، تونی اولیویرا پس از تساوی مقابل گسترش فولاد تبریز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: من انتظار این بازی را داشتم و این بازی یک دیداری بود که آمادگی آن را داشتیم که مقابل یک حریف سرسخت قرار بگیریم.

وی افزود: این تراکتور، تراکتوری که انتظارش را داشتیم نبود و انگیزه کافی را برای بازی امروز نداشت و شاهد یک تیم کُند بودیم.

سرمربی تیم تراکتورسازی خاطرنشان کرد: نتیجه عادلانه بود و تیمی که مثل ما بازی کند و بازیکنانش اینگونه بازی کنند نمی‌تواند پیروز شود، ولی من از بازیکنانم که امروز در زمین حضور پیدا کردم راضی‌ هستم چون خوب بازی کردند ولی انگیزه نداشتیم و خودمان را در موقعیتی قرار ندادیم که از فرصت‌هایمان استفاده کنیم.

اولیویرا تصریح کرد: تیم مقابل به خواسته‌هایش رسید و 180 دقیقه فرصت باقیمانده که باید بجنگیم. ما بازی مقابل الاهلی دوبی را در پیش داریم که باید به یکسری از بازیکنانمان که خسته شدند فرصت ریکاوری دهیم تا بتوانند مقابل استقلال و نفت بازی کنند.

وی تأکید کرد: این بازی تمام شد و من هم دوست دارم که تبریز 2 تیم در لیگ برتر داشته باشد و شاید هم خود تبریز امروز از خودش دزدی کرد ولی این طبیعت فوتبال است.

سرمربی تیم تراکتورسازی ادامه داد: اگر گسترش فولاد از ابتدای فصل اینطور بازی می‌کرد الان تیم هفتم جدول بود و من امروز از عملکردشان خیلی خوشحال شدم و کار خودشان را در زمین انجام دادند ولی ما ناموفق بودیم.

اولیویرا خاطرنشان کرد: این تساوی باعث نمی‌شود که از کنار همه چیز عبور کنیم. باید اشکالات‌مان را پیدا کنیم و از لحاظ روحی و روانی ریکاوری کرده و آماده دیدار آینده شویم.

در ادامه خبرنگاری از وی پرسید آیا مقابل الاهلی از بازیکنان اصلی خود استفاده می‌کند یا به آنها استراحت می‌دهد که اولیویرا پاسخ داد: به نظر شما آیا من تیم دومی هم دارم. هنوز نمی‌دانم دلیل عدم حضور گردانی در تمرینات اخیر چیست و باید نوع مصدومیتش را از پزشک تیم بپرسم. امروز در جناح چپ شهریار شیروند بازی می‌کرد که 4 ماه بود بازی نکرده بود و دلیل آن این بود که سعید آقایی را هم در اختیار نداشتیم. شما سوال خوبی کردید ولی من نمی‌دانم که کدام بازیکنان را در اختیار دارم و یکسری از بازیکنانم مصدومیت مغزی دارند.

سرمربی تیم تراکتورسازی در پایان گفت: من قبل از کنفرانس خبری با ذوالفقاری سرپرست تیم حرف می‌زدم و به او گفتم بازیکنی در اختیار ندارم ولی به تمام نفراتی که با ما هستند افتخار می‌کنم.

پدیده 1 - نفت 2

منصوریان: تفکرات من و یحیی به هم نزدیک است


علیرضا منصوریان پس از پایان دیدار برابر پدیده خراسان اظهار داشت: خدا را شکر که به 3 امتیاز بازی دست پیدا کردیم. 2 هفته دیگر هنوز باقی مانده و باید رقابت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در دو هفته باقی مانده باید بسیار هوشیار باشیم و خود را به قهرمانی نزدیک کنیم.

سرمربی نفت تهران بیان کرد: پدیده تیم خیلی خوبی است که اگر دچار مشکلات مالی نمی‌شد، تیمش این نتایج را در نیم فصل دوم نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: پدیده بازیکنان خوبی دارد که مشخص است که مشکلات مالی و روحی تیمشان را به این وضع انداخته است. می‌دانستیم که پدیده تیمی است که می‌تواند به بازی برگردد. امیدوار بودیم که در دقایق پایانی به گل برسیم که به این مهم دست پیدا کردیم.

سرمربی نفت تهران تصریح کرد: ما در 3 جام می‌جنگیم. به جز لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را داریم. هر 3 جام برای ما اهمیت خاصی دارند.

منصوریان گفت: ما نهایت تلاش خود را برای موفقیت در هر 3 جام می‌کنیم. بازی فینال جام حذفی مقابل ذوب آهن بازی خیلی سختی برای ماست. من و گل محمدی تفکر نزدیک به هم داریم. در آسیا نیز امیدوارم که صعود کنیم.

منصوریان درباره داوری گفت: داور مسابقه خوب کار کرد و مشکل خاصی نداشت اما در صحنه‌ای که نظری و حمدی نژاد درگیر شدند، نظری فقط به قصد پا رفت و داور می‌توانست اخراجش کند.

مرزبان: آخر فصل من و هسلر می رویم

علیرضا مرزبان پس از پایان دیدار با نفت تهران اظهار داشت: در نیمه اول خوب کار نکردیم و مستحق دریافت گل بودیم اما در نیمه دوم تغییرات تاکتیکی در تیم ایجاد کردیم که سبب شد روند بازی در دست ما بیفتد. به هر حال بازی را در دقایق پایانی واگذار کردیم.

وی ادامه داد:  سال آینده قطعا در پدیده نخواهم ماند. من و هسلر تیم را ترک می‌کنیم. زمانی که به پدیده آمدم، امیدوار بودم که بتوانم برنامه 3 ساله‌ام را اجرایی کنم.

مرزبان گفت: در این برنامه قرار بود در سال اول با 35 امتیاز تیم را در لیگ برتر نگه داریم. در سال دوم تیم را آسیایی کنیم و در سال سوم نیز به قهرمانی برسیم اما با توجه به اینکه تیم را رها کردند و مشکلات مالی روی تیم فشار می‌آورد، دیگر نمی‌توانم در پدیده بمانم. سال آینده قطعا با پدیده نخواهم بود.

سرمربی پدیده در خصوص برخورد نظری و حمدی نژاد تصریح کرد: درگیری خاصی به وجود نیامد. در آن صحنه به نظرم یک برخورد فوتبالی به وجود آمد و به نظرم بازیکن ما جنگندگی بیشتری داشت.

وی در خصوص داوری اضافه کرد: قضاوت زاهدی فر مشکل خاصی نداشت و از داوری راضی بودیم.

مرزبان در پایان در خصوص مشکلات مالی گفت: وطن خواه، مدیرعامل باشگاه تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مالی تیم می کند. البته او خیلی تنهاست و امیدوار است که مشکلات مالی حل شود. این مشکلات روی تیم تاثیر می‌گذارد.

ذوب آهن 2 - نفت مسجدسلیمان 0

مکوندی: با تیم‌های دیگر قابل مقایسه نیستیم


بهروز مکوندی عصر امروز در نشست خبری بعد از بازی مقابل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به این باخت اظهار داشت: تیم ما امروز در دو ضربه ایستگاهی گل دریافت کرد و باید از هواداران تیم به خاطر آن عذرخواهی کنم.

وی با اشاره به تفاوت شرایط نفت تهران و نفت مسجد سلیمان افزود: به هر حال نفت تهران تیم امسال شرایط خوبی داشت اما باید بگویم دلیل اصلی نتایج ضعیف تیم ما در لیگ امسال، مشکلات و ضعف‌های مدیریتی بود زیرا ابتدای فصل انتظار نداشتند که نفت به لیگ برتر صعود کند و برنامه‌ریزی لازم را برای آن نکردند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان بیان کرد: به هر حال هر تیمی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و صعود به لیگ برتر برنامه‌ریزی مناسبی دارد و باید بگویم مسئولان نفت مسجد سلیمان باید برای فصل آینده تیم برنامه‌ریزی داشته باشند و چه بمانیم و چه سقوط کنیم، برنامه‌ریزی اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: برخی مربیان آسیایی می‌گویند که فشار زیادی روی آنها وجود دارد، درحالی که آنها با برنامه‌ریزی قدم به مسابقات گذاشته‌اند و این ادعای آنها صحت ندارد.

مکوندی با اشاره به دیدار آینده تیمش مقابل سپاهان اصفهان گفت: ما از هر نظر، ضعیف‌تر از تیم‌های دیگر هستیم و شرایط ما با تیم سپاهان قابل مقایسه نیست زیرا این تیم از کادر فنی و مدیریتی خوبی برخوردار بوده و از شرایط بسیار خوبی بهره می‌برد.

وی افزود: در هر حال ما به دنبال ارائه یک مسابقه جوانمردانه هستیم و تلاش می‌کنیم که در لیگ برتر ماندگار شویم.

گل محمدی: برای کسب سهمیه می جنگیم

یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه تیم حریف امروز دفاعی بازی می‌کرد، اظهار داشت: در این مسابقه با تمرکز مناسبی که داشتیم و با استفاده از ضربات آزاد، پیروز مسابقه شده و به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کردیم.

وی با بیان اینکه هدف ذوب‌آهن، تداوم شرایط خود در لیگ برتر و کسب سهمیه آسیایی است، تصریح کرد: باید روند مناسب خود را تداوم بخشیده و تلاش کنیم که سهمیه کسب کنیم. هواداران امروز حضور خوبی در ورزشگاه داشتم اما انتظار من این بود که هواداران بیشتری به ورزشگاه می‌آمدند.

سرمربی ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه کلیات قرارداد من با باشگاه نوشته شده، گفت: قرار است بعد از مسابقات لیگ برتر و جام حذفی جزئیات آن نوشته شود و از این مسئله خوشحال هستم زیرا بعد از اینکه در سال‌های گذشته و تیم‌های نفت و پرسپولیس، تیم را تحویل مربی دیگری می‌دادم، امسال تیم خود را برای فصل آینده در اختیار دارم.

وی با بیان اینکه مربیگری در تیم‌های تهران سخت‌تر است، عنوان کرد: تیم‌های تهرانی هواداران بسیار زیادی داشته و با باخت‌های مختلف، فشار روحی بسیاری به سرمربی تیم وارد می‌شود اما حضور هواداران باعث دلگرمی آنها است.

گل‌محمدی درباره رفتار مسعود حسن‌زاده در اعتراض به تعویضش در این مسابقه گفت: حسن‌زاده امروز عجولانه رفتار کرد و به نظر من یک بازیکن حق چنین رفتاری را ندارد زیرا نباید احساس کند که از باشگاه بزرگتر است. ضمن اینکه ما امروز او را به دلیل کارت زردی که داشت و از ترس محرومیت او تعویض کردیم.

وی خاطرنشان کرد: رجب‌زاده بازیکن بزرگی است و در این سن و سال دوندگی بسیاری دارد که این مسئله نشان می‌دهد او بازیکن بسیار سالمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • hamed ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    تیترش جالب نیست لطفا در انتخاب تیتر دقت شود بیشتر تیترو می خونیم تا محتویات توذهن برخیها سو تفاهم میشه یاشاسین تبریز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس