دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی صبح امروز به همراه خانواده‌های خود در اعتراض به عدم همکاری لازم آموزش و پرورش برای درمان و تامین مخارج جلوی این وزارتخانه تجمع کردند.

گروه اجتماعی مشرق- ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش سوزی شد و از ۳۷ نفر دانش آموزان آن ۲۹ نفر دچار سوختگی شدند.

حادثه زمانی روی داده که بخاری نفتی این کلاس دچار آتش‌سوزی شد و تلاش سرایدار مدرسه برای خاموش کردن آن با استفاده از کپسول آتش‌نشانی موثر واقع نشد. سرایدار مدرسه وقتی نتوانست آتش را خاموش کند، اقدام به انتقال بخاری به بیرون از کلاس کرد که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد.

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان شین‌آبادی/ درمان و رسیدگی به حادثه دیده‌گان؛ شاید وقتی دیگر
حال که دو سال و سه ماه از این حادثه گذشته است و علی رغم تمام تبلیغات رسانه‌ای دولت و آموزش و پرورش مبنی برخدمات ویژه‌ای که برای بچه‌های شین‌آباد در نظر گرفته شده است، تجمع امروز صبح کودکان آسیب دیده و خانواده هایشان در وزارت آموزش و پرورش نشان از عدم رضایت و اعتراض آنها دارد.

 پدر یکی از  کودکان آسیب دیده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مشرق عنوان کرد: در طی یکسال و دوماهی که از این حادثه گذشته است آموزش و پرورش نسبت به تعهداتی که به دانش موزآن شین آبادی داده است، بی توجه بوده و اقدامات اندکی هم که نسبت به این دانش آموزان صورت گرفته خیلی لنگان لنگان و با سستی بوده است.

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان شین‌آبادی/ درمان و رسیدگی به حادثه دیده‌گان؛ شاید وقتی دیگر
وی گفت: بحث درمانی هم قرار بود در بهترین بیمارستان‌های کشور و در بخش خصوصی صورت بپذیرد ولی این بچه ها گاهی از صبح منتظر پزشک می‌مانند در حالیکه قرار بر این بود که این بچه ها به صورت ویژه درمان شوند. هم چنین قرار بود که مستمری مادام العمر برایشان در نظر گرفته شود و نیز بیمه بیکاری به این  خانواده ها تعلق بگیرد که این موضوعات هیچکدام عملیاتی نشده است.

این پدر حادثه دیده افزود: بحث تحصیل دانش آموزان نیز مطرح است که آموزش پرورش به این موضوع نیز توجه خاصی نشان نداده است. یکی از این بچه ها الان حدود یکماه است که نه معلمی به آنها مراجعه کرده و نه کسی وضعیتشان را پیگیری کرده است، مراجعه به آموزش پرورش استان و وزارتخانه هیچ نتیجه ای در بر نداشته است این در حالیست که وزیر عقیده دارد که 40 هزار نیروی مازاد دارد که باید تعدیل نیرو شوند.

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان شین‌آبادی/ درمان و رسیدگی به حادثه دیده‌گان؛ شاید وقتی دیگر

وی خواستار شد دولت به وعده هایی که داده عمل کند ما تا الان دهها تماس از خارج از کشور داشتیم که مردم خیری هستند که بخواهند این کودکان را درمان کنند اما به خاطر امیدی که به دولت آقای روحانی بسته بودیم همه این پیشنهادها را رد کردیم متاسفانه تدبیر این دولت هنوز نتیجه برای این بچه ها نداشته است. 

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان شین‌آبادی/ درمان و رسیدگی به حادثه دیده‌گان؛ شاید وقتی دیگر

آمنه راد یکی از دانش آموزان مدرسه شین آباد است که دچار سوختگی شدید شده است، وی که در این تجمع حضور داشته به خبرنگار مشرق گفت: تا به حال برای ما کاری انجام نشده، الان هم که اینجا هستیم اجازه نمی دهند که وزیر را ببینیم بعضی از دوستان ما یکماه هست که معلمی به آنها سر نزده نه حق بیکاری پدر و مادرهایمان داده می شود و نه مستمری خودمان.

وی درباره وضعیت تحصیل خود و همکلاسی هایش گفت: درس خواندنمان جوری هست که انگار ترک تحصیل کرده ایم و درس نمی خوانیم چون هیچ نظمی در درس خواندمان وجود ندارد. درمانمان هم زیاد خوب پیش نمی رود دکتر فاطمی که پزشکمان بود تا الان رئیس بیمارستان بود و کارهایمان بهتر پیش می رفت از وقتی ایشان رفته اند دیگر وضعیت درمانیمان هم خوب پیش نمی رود.

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان شین‌آبادی/ درمان و رسیدگی به حادثه دیده‌گان؛ شاید وقتی دیگر
این دانش آموز هم چنین در ادامه گله مندی اش از رسیدگی های دولت گفت: فقط دیه را به ما داده اند آن هم نه به همه بچه ها به بعضی ها هم نصف دیه را داده اند و می گویند زیاد است همه آن را نمی توانیم پرداخت کنیم. آقای حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش می گفت می فرستیمتان خارج اما الان همه ما مشکلات پوستی داریم وما را به خارج نفرستاده اند،  آنجا کمتر از بیست روز خوب می شویم اما اینجا شش سال طول می کشد.  


تجمع اعتراضی دانش‌آموزان شین‌آبادی/ درمان و رسیدگی به حادثه دیده‌گان؛ شاید وقتی دیگر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    دلم گرفت
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    خواب مردم و مسئولان تابناک
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    میلیاردها خرج همایشهای در پیتی بی خاصیت میشه ولی برای در درمان های ترمیمی این طفل معصوم ها هیچ. پزشکان با درامدهای نیم میلیارد دلاری در سال هم که دلی از سنگ دارند. شاید همشاگردی هایشان با شکستن قلک های خود و هدیه آن به درمان این عزیزان بتوانند بقیّه جامعه را در این مهم همراه کنند.
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    احمدی نژاد و وزیرش کجان؟؟ یادشون رفته مردم رو؟
  • اصلاح طلب امت جدش ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خدایا !!!!!! پولدارترین پزشکان جرحهای پلاستیکند وبهترین بازاررودرایران دارند. کسی نیست مالیات اینهارو افزایش بده و خرج ان بچه هاوتحقیقات کنه؟
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    نکته شرم آور انکه در زمان دولت قبل سایتهای اصلاح طلب برای کوبیدن دولت به مشکلات این بچه های بیگناه می پرداختند . و در این زمان مشرق به این موضوع می پردازد بازهم برای کوبیدن دولت. موضوعی که مهم است وجود بهانه برای بازیهای سیاسی است نه حق و حقوق کودکان معصوم . لعنت به سیاسی بازی
  • آرش ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    امثال تو الان سرکار اومدن که هیچ خاصیتی واسه مردم ندارن مملکت رو بگیرن شما هنوز دنبال کینه 8 ساله تون هستید!!
  • MohammaD ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ما با اینا شدیم 77 میلیون...
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    حالا سالی 10 میلیارد به کیروش+مالیات او بعد نوبت بیماران خاص که میشه.. نوبت این بچه ها که میشه..
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    هه حکایت بی مسئولیتی ما تمومی نداره....
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    آممرزش و پرورش علی رغم انقراض جمعیت ولی همچنان نیرو و معلم جذب میکند که بیخود است. الان کلاسها خالی و معلم نیاز نیست.
  • رضا ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    آقایون پشت میز نشین یادتون نره برای چی اومدین سر کار . اگه بچه‌های خودتون بودند چیکار می کردین؟؟؟؟ بسم الله
  • مجید ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    دوستان منم دلم گرفت وقتی دیدم
  • مرتضی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    بارون نمیاد اما اینجا اما خیابونا همه خیسن گاو های خوش باور تو صف کارخونه ی سوسین مرتضی.... بارون نمیاد اینجا مرتضی:)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس