کد خبر 35775
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي کشور از افزايش ظرفيت مراکز اقامتي کشور در ايام نوروز به ميزان 45 درصد نسبت به نوروز قبل خبر داد.


به گزارش مشرق، 'شهباز يزداني' در گفت و گو با ايرنا در سمنان افزود: اين ظرفيت از يک ميليون و 929 نفر سال قبل به بيش از دو ميليون و 800 هزار نفر افزايش يافته است.
وي با اشاره به فعاليت گسترده ستاد تسهيلات نوروزي کشور براي ايجاد زيرساختهاي مناسب سفر براي مردم ايران گفت: تعداد تيم هاي هلال احمر از 835 مورد با 35 درصد رشد به يک هزار و 128 تيم، امداد جاده اي از 790 مورد به يک هزارو 342 مورد، امداد خودرو از يک هزار و 70 تيم به يک هزار و 300 مورد و تيم هاي دانشگاههاي علوم پزشکي از يک هزار و 342 مورد به يک هزار و 499 مورد افزايش يافته است.
وي به ايجاد سرويس هاي بهداشتي در بين راههاي کشور نيز اشاره کرد و اظهار داشت: اين سرويس ها با رشد 120 درصد از سه هزار مورد به هشت هزار سرويس رسيده است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،گردشگري و صنايع دستي کشور به توسعه موزه هاي فعال در نوروز نيز اشاره و افزود: اين موزه ها از 200 مورد سال قبل امسال به 300 موزه رسيده است.
وي در سفر به سمنان با بازديد از کمپ هاي و فعاليتهاي ميراث فرهنگي استان سمنان فعاليتهاي اين اداره کل و ستاد تسهيلات نوروزي استان سمنان براي ايجاد تسهيلات مناسب براي ايام نوروز را مورد بازديد و بررسي قرار داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس