کد خبر 34896
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲

معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان از کمک 8 ميلياردي ريالي به مساجد اهل سنت استان در سال 1389 از سوي دولت خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومي مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور، عليرضا جمشيدي ظهر امروز در همايش بصيرت از ديدگاه مقام معظم رهبري در جمع ائمه جماعات مساجد اهل سنت استان گلستان، خواستار فعال شدن 300 کانون فرهنگي در مساجد شيعه و سني استان در سال آينده شد.
وي اظهار داشت: رسالت بالاي انسان علم‌اندوزي و عبادت است و مساجد بهترين کانون براي کسب دانش و عبادت به شمار مي‌آيد.
وي تصريح کرد: همانطور که علم و دانش نزد خداوند از منزلت برخوردار است، مساجد نيز بسيار مورد توجه حضرت حق است و بهترين مکان براي انجام فرايض ديني و کسب آگاهي است.
جمشيدي افزود: طلاب، علما و متوليان مساجد به عنوان مديران مراکز علم و عبادت وظيفه دارند تا بر ترويج فرهنگ ديني و اقامه نماز اهتمام ورزند.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با اشاره به کمک 8 ميلياردي ريالي به مساجد اهل سنت استان در سال 1389 گفت: امروز رسالت انبيا و علما و ائمه جمعه يکسان است و بدون شک اين رسالت سنگين نيازمند بصيرت و آگاهي کامل است.
جمشيدي با اشاره به اينکه رسول اکرم (ص) در مسجد هم به عبادت مي پرداختند و هم مباحث علمي را مطرح مي‌کردند، افزود: بايد فرهنگ اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهي از منکر که از سيره پاک نبوي بشمار مي‌آيند، به صورت يک فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شود.
وي اضافه کرد: براي دستيابي به يک جامعه امن و بهره‌بردن از برکات و نعمت‌هاي الهي بايد اين مسائل در کشور رعايت شود و اين مهم بصيرت، شناخت موقعيت و شرايط را از سوي علما، ائمه جمعه و جماعات مي‌طلبد.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با اشاره به فرمايش امام (ره) مبني بر اينکه، انقلاب اسلامي يک نعمت الهي است، اضافه کرد: همه ما وظيفه داريم تا با بصيرت و عمل به آن حافظ اين نعمت بزرگ الهي باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس