بیشترین و سخت‌ ترین آموزش‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی و جنگجویانی سرسخت‌ تر از بقیه نظامیان مشغول به خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی؛ مرگ مجازات نظامیان و فرماندهانی است که در این تیپ خدمت می ‌کنند؛ این خلاصه و چکیده «تیپ گولانی» یا «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» است.

از خشن‌ترین تیپ ارتش رژیم صهیونیستی چه می‌دانید؟
گروه بین‌الملل مشرق - بیشترین و سخت‌ ترین آموزش‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی و جنگجویانی سرسخت‌ تر از بقیه نظامیان مشغول به خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی؛ مرگ مجازات نظامیان و فرماندهانی است که در این تیپ خدمت می ‌کنند؛ این خلاصه و چکیده «تیپ گولانی» یا «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» است. 

1973‏، بلندی‌ های جولان. یکی از روزهای جنگ اکتبر سال 1973 میلادی؛ ساعت 14 تمام. ارتش سوریه شروع به گلوله باران اردوگاه‌ های ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی‌ های جولان می ‌کند. در ساعت 17 فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی در می ‌یابد که سه گردان مستقر در طول نوار شمالی جولان یعنی گردان 13 وابسته به تیپ گولانی، گردان 50 موسوم به «ناحال» و گردان رزه پوش تیپ 188 ارتش این رژیم توان متوقف کردن عملیات‌ های ارتش سوریه که در صدد نفوذ به داخل مناطق اشغالی جولان هستند، را ندارد، به همین دلیل به گردان‌ های فوق الذکر دستور تخلیه مراکز و عقب نشینی از آنها صادر می ‌شود. دو گردان ناحال و زره پوش‌ از دستورات تبعیت و عقب نشینی می ‌کند، اما فرمانده گردان 13 تصمیم می ‌گیرد که از منطقه خود عقب نشینی نکند و با نیروهای سوری با وجود نیروهای اندکی که در اختیار داشت، مقابله کند.

دو ماه بعد فرمانده گردان 13 تیپ گولانی از سوی کمیته «اگرانات» تشویق می‌ شود و در این میان سه نظامی این گردان تشویق ویژه می‌ شوند.

تصویر بسیار مبهم و پیچیده‌ ای از تیپ گولانی نه تنها در خارج از ارتش رژیم صهیونیستی بلکه در داخل آن وجود دارد. در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی معروف است که این تیپ با مشکلاتی همچون بی ‌انضباطی و توبیخ افراد خود مواجه نیست. کسانی‌ که به این تیپ ملحق می ‌شوند، آموزش‌ های خود را با تیراندازی و هدف گیری دقیق آغاز می‌ کنند و کار خود را با آموزش انواع شکنجه‌ ها و آزار و خشونت‌ ها علیه فلسطینیان به پایان می ‌رسانند.

هر بار که ارتش رژیم صهیونیستی در برابر ماموریت نظامی سخت و حساسی قرار می‌ گیرد که نیازمند سماجت، سرسختی و جنگندگی یا به عبارت بهتر سنگ دلی است، به سراغ تیپ گولانی می ‌روند.


از خشن‌ترین تیپ ارتش رژیم صهیونیستی چه می‌دانید؟

فرماندهان سابق تیپ گولانی، این تیپ را به سگ روت ویلر تشبیه می ‌کنند که در روزهای عادی باید آن را به زنجیر بست، اما در شکار بهترین سگ در کنار تو خواهد بود.

به همین دلیل باید گفت که تیپ گولانی از جمله تیپ‌ های ارتش رژیم صهیونیستی است که در تمام جنگ‌ های این رژیم و اغلب حملات و تجاوزهای گسترده آن در تمام مناطق سرزمین‌ های اشغالی و بیرون آن حضور و مشارکت داشته و یکی ازشعارهای آن، این است که باید ماموریت محوله را به انجام رساند.

تشکیل تیپ گولانی

تیپ گولانی چند ماه پیش از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در فوریه 1948 تشکیل شد و همان طور که گفته شد، در جنگ‌ های بسیاری مشارکت داشته است، از جمله جنگ 1948 ، جنگ علیه ارتش‌ های اردن، سوریه، لبنان و حتی عراق. هم چنین جنگ 1967، جنگ اکتبر 1973، جنگ اول و دوم لبنان و حتی دو انتفاضه فلسطین در سرزمین‌ های اشغالی.

از خشن‌ترین تیپ ارتش رژیم صهیونیستی چه می‌دانید؟

معروف ‌ترین عملیات ‌هایی که تیپ گولانی آن را به اجرا گذاشته است، عملیات موسوم به «عملیات نوکییو» در سال 1962 است که طی آن این تیپ حملاتی را علیه پایگاه‌ های سوری در کرانه شرقی دریاچه طبریه انجام داد، هم چنین اشغال کوه «الشیخ» در سال 1967 و واداشتن ارتش سوریه به عقب نشینی از آن، تسلط بر رام الله و سرکوب عملیات‌ های شهادت طلبانه فلسطینیان در شهرهای اصلی سرزمین‌ های اشغالی طی سال‌ های دهه نود قرن بیست.

گولانی يعنی اسرائيلی

دو سال پیش ژنرال «بینی گانتس»، رئیس وقت ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از یکی از پایگاه‌ های نظامی وابسته به تیپ گولانی بازدید و با نظامیانی که به تازگی به این تیپ ملحق شدند، دیدار می ‌کند. وی از آنها می ‌پرسد: چرا این تیپ را انتخاب کرده ‌اید؟

یکی از آنها می ‌گوید: انتخاب دیگری نداشته است، دیگری می ‌گوید: یکی از اعضای خانواده ‌اش پیوستن به این تیپ را به وی توصیه کرد و سومی نیز می‌ گوید که به خواست پدرش وارد این تیپ شده است.

گانتس در جواب آنها می ‌گوید: اگر به شما اجازه ملحق شدن به تیپ ‌های دیگر را بدهم، کدام یک خواهان انتقال است.

از خشن‌ترین تیپ ارتش رژیم صهیونیستی چه می‌دانید؟

«هیچ کس دست خود را بالا نبرد» .. گانتس می ‌گوید: شما تصمیم مهمی را در زندگی خود گرفته ‌اید .. جنگی در اسرائیل نبوده که گولانی در آن شرکت نکرده باشد. همیشه در جنگ ‌های سخت و درگیری ‌های شدید شرکت داشته و همواره ماموریت ‌هایش را هر قدر هم سخت بوده به انجام رسانده است.

به همین دلیل باید انتخابتان بسیار با دقت صورت گیرد. چون با دوره‌ های آموزشی روحی و بدنی بسیار سختی مواجه خواهید شد. ممکن است در این راه توبیخ یا تنبیه شوید و این امور موجب ناامیدی و سر خوردگی شما شود، اما شما را برای هر مقابله و رویارویی آماده می‌ کند.

تیپ شماره یک ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2011 میلادی رکوردار جذب نیرو بود (بدون تردید این امر بیانگر روحیه خشن و کینه توزانه حاکم بر جامعه صهیونیستی و به ویژه جوانان این رژیم است). براساس آمارهای موجود از میان جوانان صهیونیستی که برای خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی در آن سال نام نویسی کرده بودند، 42.9 درصد خواهان خدمت در تیپ گولانی بودند.

 فرماندهی گردان‌ های این تیپ از جمله رویاهای تمام فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی است، اگرچه بیم و هراس بسیاری از این تیپ به خاطر سخت ‌گیری‌ هایی که در آن می ‌شود، وجود دارد.

از خشن‌ترین تیپ ارتش رژیم صهیونیستی چه می‌دانید؟

بخش ‌های تشکیل دهنده تیپ گولانی

تیپ گولانی متشکل از 5 گردان است:

- گردان باراک (12): گردانی که به اشغال منطقه «تل فاخر» در جنگ 1967 مباهات می ‌کند. این تیپ هم چنین در شدیدترین و سرسخت ‌ترین نبردهای جنگ اکتبر 1973 مشارکت داشت و بسیاری از نظامیان خود را از دست داد.

- گردان جدعون (13)
- گردان المتسللين (51)
- گردان الجوز
- گردان شناسایی و جمع‌ آوری اطلاعات

روحیه خصمانه و جنگنده حاکم بر تیپ گولانی

بر کسی پوشیده نیست که از جمله مهمترین ویژگی ‌های تیپ گولانی روحیه وحشیانه ‌ای است که بر این تیپ حاکم است، به گونه ای که حتی در مواردی انتقاد و اعتراض بسیاری از رسانه های صهیونیستی را نسبت به عملکرد این تیپ و رفتار عناصر آن و بازتاب‌ های اجتماعی این برخوردها را به دنبال داشته است.

اما در خصوص آموزش‌ ها و تمرین‌ های ویژه تیپ گولانی باید گفت که آنها مسافت ‌های طولانی را راهپیمایی می ‌کنند و این یکی از مهمترین تمرین‌ های افراد این تیپ است، به گونه ‌ای که راهپیمایی آنها به 70 کیلومتر هم می ‌رسد. هنگامی‌ که از فرماندهان این تیپ درباره دلیل این راهپیمایی‌ های طولانی در آموزش‌ ها سوال شد، فرمانده یکی از گردان‌ های تیپ گولانی گفت:

برای اینکه هر سرباز بداند که پس از طی مسیر 70 کیلومتر باز هم می ‌تواند، پیاده روی کند و به پیش برود. این یک اصل در تیپ گولانی است که هر کس نتواند مسیر طولانی و سختی را طی کند، به یک جنگجوی زبده و نیرومند تبدیل نخواهد شد و هر کس باید اینقدر این کار را انجام دهد تا موفق به این امر شود.

از خشن‌ترین تیپ ارتش رژیم صهیونیستی چه می‌دانید؟

از حیث تجهیزات نظامی باید گفت که تیپ گولانی از جمله مجهزترین تیپ ‌های ارتش رژیم صهیونیستی است که یکی از مهمترین دلایل آن، به دلیل ماموریت‌ های خاص آن است و به همین دلیل تنها تیپی در ارتش رژیم صهیونیستی است که تاکنون مدرن‌ ترین زره ‌پوش‌ های جنگی دنیا را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 160
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    1 2
    تنها راه مقابله در برابر رژیم صهیونیستی علاوه بر داشتن ایمان قوی تجهیزات مدرن وبه روز می باشد.فراموش نکنیم که اف16 را با ژ3نمی توان نابود کرد بلکه نیاز به باور373 داریم. نیاز به موشک های مانند هرمز وخلیج فارس و رزم ناوهایی مانند جماران داریم...
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 6
    در برابر سپاه صابرین خودمون باید بهشون گفت: زرشک!
  • یارو ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 5
    کلاه سبزهای خودمون میخورنشون
  • مجید ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    3 3
    این به قول خودشوش سگهای هار مطمیین باشن درمواجه با اراده های پولادین مردان باایمان از یه موش هم ناتوان ترند
  • مجید ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    3 4
    منتظر نیروهای مجاهد شیعه باشید و آن موقع خواهید فهمید حماسه حسینی و نبرد واقعی و رزمنده زبده چه کسی است
  • مجتبی ح ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    13 1
    مشرق نیوز پیاز داغش زیاد نکن سربازانشون از همه ترسوترند انچه میشه گفت از سر برتری سلاح است و پشتوانه ثروت یهود و نفوذ در دستگاههای سیاسی دنیاست که بدون واهمه میجنگند چون کسی انها را در سازمانهای بین المللی توبیخ نمیکند جسور شده اند
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 7
    اسرائيل هم الغالبون
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 2
    الكي بزرگشون كردن اگه وجود دارن بيان سمت ايران
    • هیچکس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      عزیزم،قربونت برم آمدن دوتا سوله اسناد و مدارک رو خالی کردن و بردن اسرائیل تو هنوز خوابی
  • مهدی مرادی فر ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    بابا بخدا یک تیپ بسیج خودمان خیلی راحت حریفشه طبق فرمایش قران انهالانه عنکبوت هستن که بانسیمی ویران میشه
  • مهدی مهدی ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 1
    زنده باد سپاه قدس !
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 0
    اینا که همشون گوگولین
  • محمد ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 0
    آخه جنگ با یه سری افراد ناوارد و یا اصلا مردم چه مهارتی میخواد ویا اصلا چه تجهیزاتی من و چند تا بچه محلمون میخوایم با تفنگ آبپاش بریم باهاشون بجنگیم......
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 1
    اين ها پشم ه منيستند نمي دونم چقدر ارتش اسراييل ضعيفه فكر كنم اگه با ايران درگير بشه يگان صابرين 6 روزه تلاويو رو اشغال كنه
  • omid ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 0
    به وقتش گولانی و مولانی و سولانی و ... گورهمشونو میکنیم
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 0
    پ چرا خودزنی می کنند؟چراخودکشی می کنند؟ اینها که فقط کودک می کشند از جنگویی هم فقط خشونت نسبت به بی دفاعها را یاد گرفته اند اونها اگه راست میگن : اهدافشون تو غزه یعنی عدم شلیک راکت رو عملی کنند بقول فردوس:زکی!
  • RQ1180 ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    ولی هر چقدر قوی و زبده باشن در مقابل نیروی های اسلام(سید علی) هیچی نیستن!!!!!!!
  • MojICiviL ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 0
    با خدا باش پادشاهی کن بی خدا باشو هر چه خواهی کن بزودی انچنان پادشاهی نشان این اسرایل بچه کش بدیم که خودش باور نکند
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    خخخخ
  • میم الف ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    همه اینا که گفتی یه طرف... حاج قاسم ما هم یه طرف :|
  • بسیجی ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    به خواست خدا هیچ ... نیستند!!! اسراییل سست تر از لانه عنکبوت است!
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    خب شما که با این کارتون تبلیغ این ارتش را کردید و همین ایجاد ترس در دل دیگران میکند از شکست هایی که مسلمانان مخصوصا حزب الله لبنان به این ارتش تحمیل کرده هم بنویسید
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    سوسک هم نیستن.
  • ابوالفضل ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    کی میدونه قدرت نوهد و صابرین بیشتره یا گولانی با دلیل بهم بگین مشتکرم
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    تانک مرکاواشون را که اينهمه بهش مي نازيدن توسط نيروهاي حزب الله تصرف شد! قوي هستند اما "يدالله فوق ايديهم".
  • ایرانی ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    باتمام این مشخصات که هر نظامی باید داشته باشدوتیپ گولانی اسرائیل هم دارد ولی انها با دشمن مجهزی روبرو نشده اند تا بدانند هر من آرد چند فتیر دارد به خداقسم از بی عرضگی کشور های عرب ومسلمان دارند سوئ استفاده میکنند وبه مردم بی دفاع غزه که از تجهیزات نظامی روز دنیا بی بهره اند حمله میکنند والا اینقدر هم قی نیستند
  • محسن ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    از این گزارش چند نتیجه حاصل می شود: 1-اینکه تیپ خیلی ماهر و تواناشون بود جلوی نیروهای مقاومت نتوانست کاری انجام دهد، پس وای بحال دیگر نیروهای این ارتش. 2- اسرائیل تمام طول تاریخ خود به این تیپ وابسته بوده و حتی درمقابل انتفاضه مردم فلسطین که از سنگ به عنوان سلاح استفاده می کردند نیز از این نیرو برای مقابله استفاده کرده است. 3- نیروهای مقاومت تمرینات و آموزش های خیلی سخت تری نسبت به این وحشیها می بینند و با کمک از اعتقادات خود برآنها پیروز می شوند.
  • هبوط آدم ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 0
    خوک های دست پرورده خود شیطان لعین
  • سید ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 0
    سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است به خدا هیمنه اینها با مواجهه ارتش شیعیان یکباره بهم میریزد فراموش نکنیم باطل کف روی اب است
  • حزب الله ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    4 0
    ما حزب الهی هستیم دنبال مرگیم مرگ از ما میترسه بایاری خداهرکاری میکنیم تا حالا 2تا فرمانده تیپ گولانی رو هلاک کردیم nتا هم جنگجوشونو نفله کردیم فرمانده ی ما 1400 سال پیش حیدر کراربود الان هم سیدعلی خامنه ای ما حزب الله ایم مرگ از دیدن ما وحشت میکنه
  • مبین ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینها در مقابل بچه های قاسم هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • بویراحمدی ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    مثل داعش
  • ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    و دیدین که فرماندشون به درک واصل شد...
  • اقاروح اللهء عزیز ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    یجوری ازشون تعریف کردی انگار چی هستن.هنوز که از پس حماس برنیومدن با اینهمه سلاح.بهتره بهشون بگن تیپ گولوها
  • علی ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    ان شاالله برادران فلسطینی تیپ گولانی رو گور به گور می می کنند
  • ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    همین گولانی ها هم مثل سگ ئر مصاف رو در رو میترسند
  • ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینا نیست، 4 تا بسیجی ببینند میخیسند به خودشون
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینا هرچتد که مدرن ترین زره ‌پوش‌ های جنگی دنیا را در اختیار دارد اما همشون از مرگ میترسن و با پرتاب یه راکت فرار میکنن
  • ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینا نیست، 4 تا بسیجی ببینند میخیسند به خودشون
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاء جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُونَ آنان همگی با شما جنگ نپیوندند مگر در قریه هایی که بارویشان باشد،، یااز پس دیوار آنها سخت با یکدیگر دشمنند تو یکدل می پنداریشان و حال آنکه دلهاشان از هم جداست ، که مردمی بی خردند
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    بچه های گردان صابرین خشتکشونو پرچم میکنن.
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    شما خیلی وحشین شما فقط برای ادم کشی به دنیا اومدین به خانواده خودتونم رحم نمیکنین همه دنیا از شما میترسن ولی باید بگم ما یه فرمانده داریم تو کشورموم دور از جونش مثل شما وحشیو ادم کش نیست فقط ایمان داره شیعست شجاع با غیرت و مهمش اینکه ایرانیه واز تیپ گولانی نمیترسه بلکه شما با این همه وحشی گریتون با این روحیه ی ادم کشیتون مثل سگ ازش میترسین اسمش حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدسه ایرانه پس هرچیم وحشی باشین زورتون به ایرانی نمیرسه چون ایرانیا خدا پشتو پناهشونه حالا بریم به جای 70کیلومتر 700کیلومتر پیاده روی کنین
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    در برابر بچه های سپاه و حزب الله باید لنگ بیاندازند!
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینها همه در مقابل قدرت ایمان هیچه... هیچ (اون هم از نوع غیرت یک بچه شیعه)
  • علی شیر خدا ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين﴿۵۴﴾ سوره آل عمران هرچقدر هم زبده و مدرن باشند وقتی ایمان نباشد و هدف ظلم کردن و تهاجم باشد، مکر خداوند که بالاترین مکرهاست آنها را میگیرد.... و بازهم این جبهه حق است که خداوند وعده داده پیروز است وَمَن يَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ.............
  • محمد ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    با سلام. به نظرم پخش این نوع گزارشها به نفع این صهیونیست های وحشی است.یعنی نوعی ایجاد رعب از این موشهای ترسو ایجاد میکند در این معرکه به هیچ وجه صلاح نیست.
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    چنان تعریفی از این تیپ شد که خود صهیونیستها هم باورشون میشه ، عددی هستن. این همان تیپی است که در جنوب لبنان مفضحانه در کمین حزب الله عمده نفراتش را از دست داد. در سال 2004 به قصد نفوذ و حمله به یکی از پایگاه های حزب الله نیمه های شب حمله کردند اما غافل از این که بچه های حزب الله در کمین آنها هستند. حمله حزب الله آنقدر دقیق بود که تمام 70 نفر متجاوز نابود شدند و حتی نیروی پشتیبان نتونست زخمی ها و باقی مانده این تیپ را به اسرائیل بازگرداند. ممکنه از نظر تجهیزات و آموزش در سطح بالایی باشند اما ارتش صهیونیستی ، یک ارتش بی انگیزه و ترسو است.زورش به نیروهای ضعیفتر از خودش میرسه.
  • زهرا سادات ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    خداي يهود يعني يهوه قويتر از خداي مردم فلسطين است.
  • بهرنگ ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    من ترسوی بزدلی هستم
  • منتظر مهدی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    حزب الله هم الغالبون
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    خب که چی!؟ مثلا میخواید رعب و وحشت ایجاد کنید!؟
  • بهرنگ ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 0
    گولانی میمیرد ذلت نمیپذرد
  • رضا ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    بعدا این تیپی که این همه ازش تعریف کردید تو جنگ 33روزه با حزب ا... به چه موفقیتی دست پیدا کرد ؟؟؟
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    گولانی = چخه طوله سگ ... بلا نسبت حیوان
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اسیری کهحماس گرفت ازهمین تیپ غیربشری بوده است .معلوم است دروغ گوهستندوبایدتیپ پوشالی نام بگیرد
  • متنی ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    یدالله فوق ایدیهم - آینده ازآن مسلمانان است
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اهن و تلپ ...!!!
  • هم وطن ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    و همین تیپ زبده گولانی در برابر رزمندگان حزب الله فقط گریه کردند و خودشون رو خیس
  • احمد ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    طفلكيا مثيكه از خودشون بيشتر از همه ميترسند...!!!!
  • سفير ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    فقط هارت و پورت دارن ، وای به روزی که دست سپاه قدس به اينا برسه ، حزب الله تو جنگ 33 روزه آبروشون و برد
  • محمد ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    مشرق اینارو گفتی که دل ما رو خالی کنی! اینا انگشت کوچیکه حزب الله هم نمیشن..
  • مهدي ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    الحمدلله در جنگ 33 روزه و هممينطور در اين حمله اخيرشون به غزه مظلوم، تلفات قابل توجهي دادن! كمترين حالتش اينه كه فرمانده تيپ گولاني چند روز پيش توسط فلسطينيها به هلاكت رسيد
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    ولی درمقابل قدرت ایمان مقاومت عددی نیستند
  • علیا ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    یه گروهان از صابرین سپاه یا یه گروهان از تیپ65 نوهد ارتش کافیه که همشون رو به درک واصل کنه. چون ما با اخلاص و ایمان جنگ میکنیم ولی اونها برای خونریزی. و باید ایمان داشت که پیروزی با کسانیست که ایمانی از روی اخلاص نسبت به خداوند واحد دارند.
  • علی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    زارت
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینها تیپ گاگولی هستند نه گولانی !
  • mohmmad ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    بنده با یک واسطه این مطلب رو نقل میکنم، افراد این تیپ گولانی در جنگ 33 عنوان کردن که با نیروهای سوار بر اسبی مواجه شدن که حتی رادارهای تانک های مرکاوا هم اونها رو نشون نمی دادن؛ و علی رغم دستور شلیک توانایی شلیک به این افراد را از دست داده بودند و باز هم علی رغم اینکه در آموزشهای پیشرفته نظامی به این ها یاد داده اند که نباید در یک خط مستقیم فرار کنند، به ازعان خودشون تنها کاری که تونستن انجام بدن فرار در خط مستقیمه! بله دوستان : ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم... یاعلی
  • محسن ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    آخی ....گوگولی مگولی ...عمو جون
  • شهرزاد ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    نه دیگه حاجی... نشد! مردم اون چیزا رو خبر دارن... ممکنه فکر کنن که ارتش اسرائیل که هیچی نی که حزب الله شکستش داده. نمی گن که یه همچین تیپای وحشتناکی دارن اینا که...
  • شهرزاد ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    جفتش که یکیه!!!!!!!
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    جان؟؟؟؟
  • omid ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    ﺍﺥ ﻧﺎﻫﺎﺭ ﻧﺨﻮﺭﺩﻳﻢ ...ﻧﻘﻲ
  • محسن ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    آخی ....گوگولی مگولی ...عمو جون
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    از لحاظ قدرت مساوین ولی نوهد و صابرین یه چیزی دارن که اونا ندارن اینا عشق شهادت و رسیدن به یار دارن اونا ترس از مرگ دلیل از این بهتر؟
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    مگه روزه نیستی؟
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینا زورشون به مقاومت فلسطین هم نمیرسه چه برسه به ایران.
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    فرماندشون تازگی کشته شد. مشرق میخواد بگه اگه بهترین تیپشون اینه وای به حال بقیه.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    فعلا که چند بار مجبور به فرار و عقب نشینی شده.
  • وحید ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    خدا حفظت کنه.... با این حرفت کلی خندیدم.... :)))))))))))
  • مهدی مرادی فر ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اقا ابوالفضل دلیل محکمتر از این میخواهی درزمان جنگ تحمیلی چند ده نفر از نیر وهای مردمی چند لشگر بعثی را چند ماه در خرمشهر زمین گیر کردن این ثابت شده که سلاح همه جنگ نیست ایمان بالاتر از هرسلاحیه انهابخوبی می دانند که تحمل رویارویی رابا ایران را ندارند
  • مهدی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    ماست هم نیستند
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    تیپ گاگولا
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    مشرق جان نگفتی "گولانی" یعنی چی ؟
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    حالا که چی هدفتون از این گزارش چی بود
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    تمام دنیا یه طرف حاج قاسم ما یه طرف. اصلاح کن.
  • پناهی ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    بهترین راه مقابله با این حملات استفاده از تعداد انبوهی بمب دود زا و حمله سریع نیرو های پیاده فلسطینی میباشد.کافیه چند تا تانک اسراییل دستشون بیفته.
  • علیرضا ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    الا ان حزب الله هم الغالبون
  • ابوالفضل ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اینا که همشون ......اند
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    زپلشگ
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    مشرق جان چرا اجازه می دهی؟
  • دانیال ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب می برد.
  • محمد انصاری ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام به همه بچه ها فقط میخواستم بگم که خودتونو به اوج امادگی نظامی ودینی برسونید قبل سال 96 ان شاءالله خدا پشت وپناه همتون
  • دانیال ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    من که ترسی احسای نمیکنم، شما چطور؟
  • سید علی ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    تیپ فقط تیپ 110 سلمان فارسی سپاه پاسداران
  • افشین تهران ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    فکر میکنم این بابا معنی حرفش رو نمیدونه که اگه میدونه حتما مشکل داره شدید.
  • ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    الا ان حزب الله هم الغالبون
  • ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    گل گفتی عالی بود
  • افشین تهران ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ارتش شیعیان نه دوست عزیز ارتش اسلام .ماکه دنبال تفرقه و نژاد پرستی نیستیم.
  • افشین تهران ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    پس اسمتو بذار رنگ برنگ.
  • ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ان بیت عنکبوت اوهن البیوت
  • عماد الدین ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اینا با این قیافه هاشون گوگولی هم نیستن چه برسه به گولانی!!! چنان تو اخبار میگن گولانی که انگار لولو داره میاد!! بعضی از ترس ها، ترس وهمی است، مثل ترس از «خور زو خان»!! اسمش از خودش ترسناک تره!!! نیروی ویژه کلاه سبزهای روسیه را نگاه کنید، اونا گولانی اند نه اینا! یا نیروهای ویژه سپاه ایران. دور بازوشون به اندازه کمر شتره!
  • یک عجم ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام. سلاح را بیشتر از هر فرد دیگری دوست دارند. (در تفکر و شجاعت و استقامت کامل وابسته هستند و بیشتر به سلاح خود ایمان کامل دارند.) التماس دعا یاعلی ع
  • راسخ ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    تمام این تیپ کولانی با تمام وسایل پشتیبانی شون وقتی که ما بی شمار حسین فهمیده دلاور داریم پشیزی ارزش نداره.پس بهتره که اسراییل پزش را به همون نیمچه کشورای حاشیه جنوب خلیج همیشه پیروز فارس بده و بس.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    خسته شدیم بابا. همه خبرها بیرونه کشوره. این انرژی متراکم باید آزاد بشه و الا یه کاری دست خودم میدم. اجازه بدن هر کی دوست داره بره جنگ توی عراق سوریه یا غزه
  • علی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اینا 70کیلومترپیاده روی میکنن ، بیا ببین ما اربعین اربابمون 25ملیون نفرعاشقیم 80کیلومترپیاده روی میکنیم آخ نمی گیم . «ما را زسربریده می ترسانی »
  • نمک ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اسرائیل هم الذلیلون
  • نمک ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    تیپ ویژه گولانی با این همه تجهیزاتش یه هفته اس که پشت مرزهای غزه باقی مونده
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    در جواب کسانی که میگن چرا مشرق نظرات رو سانسور میکنه ببینید نظر این احمق رو هم منتشر کرده
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    سه بار ریست شدم . فقط نیم ساعت طول میکشه این اسماشون رو تلفظ کنیم گاگول ماگول !. هیچی شون به آدمیزاد نرفته
  • حمید ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    به حضرت عباس(عیه اسلام) چهاربسیجی رابفرستندمثل حسین فهمیده- چنان دماری از روزگارشان درآورند که انتقام شجاییه- صبرا وشتیلاو....... راازبابای باباشون درمی آورند
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    شرمنده اشتباهی مثبت زدم مرگ بر اسراییل خبیث
  • بچه شیعه ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    احسنت زنده باد صابرین
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    یادمون نره همین گولانی های خشن! بودن که در برابر حملات حزب الله نشسته بودن زار زار گریه میکردن!!!!!! فیلم هاش توی اینترنت پره
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    آی گفتی
  • 123 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    آفرین سگ هرچقدر هم که هار باشه جلوی انسان نترش وشجاع تاب نمیاره اسرائیل همین سگ هاره
  • 123 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    طبق گفته سردار حاجی زاده: یه زمانی اسرائیل تهدید کرد و ما گفتیم اگر حمله کنید، شهر دیمونا رو با خاک یکسان می کنیم و اسرائیل خندید. چون دیمونا براش مهم نبود الان سپاه اینقدر قدرتمنده که به ش هشدار داده که : اگه الان حمله کنید تل اویو و حیفا (دو شهر مهم صهیون) با خاک یکسان میشه و این یعنی پایان اسرائیل.... حال اگه جنم داره حمله کنه به ایران
  • 111 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    قربون دهانت دانیال فقط حیف آب به این پاکی بدیم اونا فاضلاب براشون بهتره
  • خودم ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    1 0
    قوي هستند اما "يدالله فوق ايديهم".
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ضعیف، ضعیف رو میکشهخ اگه مرد بودن و قوی ، با مرد می جنگیدند که نیستند
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    برای همینه که از سلاح هسته ای ما می ترسن و میگن از عربستان به تاسیسات شما حمله می کنیم ولی هنوز بمب اتم ما رو نشناختند بمب اتم، اعتقادات ماست
  • ض ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    استغفر ا... برادرم عفت کلامت!!!! والا
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اتفاقا درسته که اینا رو پخش م یکنن....بذار همه بدونن چقدر مجهز هستن و چقدر در مقابل مقاومت ناتوان
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    منم نمی ترسم اصلا فقط کاش می تونستم به اون کوچولوهای نازنین فلسطین کمک کنم
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    چه ترسویی اینا جلوی مقاومت سوسک شدن رسما ترس چی؟
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ذلتی بالاتر از این؟؟؟ که میگفتن خواست خداست که اسرائیل تاسیس بشه و خدا خودش حفاظت میکنه و نتونست حفاظت کنه از اسرائیل؟؟؟
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    سلیقه ت تو اسم خیلی خوبه
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ازآن متقین است
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    بابا پنجعلی نمی تونه روزه بگیره...یادت رفته؟
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    دوغ چی؟ دوغ هم نیستن؟!
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    پاشون برو فلسطین توروخدا
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    هستیم نگران نباش الان حمله سایبری(به رسانه ای اینترنتی شون) به اونا مهم تره که این کار دانشجوهاست
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    کلا سپاه ما عالیه
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    یعنی این گوگولانی مگولانی ها از مرگ نمیترسن؟
  • محمد ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    تا حالا تیپ 65نوهد ارتش را شنیده اید !!!دوستان وشما مشرق!!!!بروید ومطالعه کنید بد نیست اطلاعات نظامی رو بالا ببرید @تا اینقدردشمن زبون رو وخونخوارسرائیل رو تبلیغ نکنید!چاپ نکن مشرق عیبی نداره
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    دهات
  • افشین تهران ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    گولانی یعنی اسراییلی.
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    در جنگ 33 روزه، چتر بازان همین تیپ گولانی پس از فرود در خاک لبنان، بدون حتی شلیک یک گلوله فرار کردند.
  • افشین تهران ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    اینا که یک تیپ گولانی دارن اینقدر پزش رو میدن ما که در هر نیرو چندین تیپ و لشگر تکاور کلاه سبز و یا صابری داریم پس چی ؟تازه این نیروها ثابت کرده اند که قاطع شهدت طلب و با ایمان قوی نبرد میکنند اما این گولاخها فقط از جنگ خود زنی را بلدند.
  • مهدي ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    با سلام برادر دشمن رو دستكم نگير
  • بيژن ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    زنده باد ارتش جمهوري اسلامي ايران زمين.
  • م ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه سیرابی تورو چه به شعار عربی تو زبون مادریتو نمی تونی صحبت کنی باید برات زیرنویس بزارن!!!!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    مشرق جان کارت بجایی رسیده که برای ارتش صهیونیست ها رپورتاژ میری؟! خو لامصب یکم از شکست های این تیپ تو جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه و الان غزه بهش اضافه می کردید
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    میم الف .کل اسراییل یک طرف وحاج قاسم هم یک طرف داداش.
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    بابا جنبه شوخی ندارید؟!
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    راستی بهشون بگید آب قطعه
  • مدیریت جهادی ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    فدای همه پاسدارا
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    شما مثل اینکه تیپ 65 نوهد را فراموش کردین؟؟؟
  • adi.sohrab@yahoo.com ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    درمقابل شهادت طلبی اهن نیز نرم است یقین داشته باشید
  • جواد ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    آدم عاقل هیچوقت دشمنش رو دستکم نمیگیره حزب الله تو جنگ 33روزه با ایمان بالا و مهارت رزمی نیروهاش این تیپ رو شکست داد اگه یکی از این دو عامل ضعیف باشن اول ایمان بعد آآموزش قطعا شکست میخوره اون نیرو!
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    حیف که ایران از نظر مساحت و جمعیت و پیشرفت از آمریکا پایین تره وگرنه با چند تا بمب اتمی غرب رو تو منگنه میگزاشتیم و آبش رو درمیاوردیم و میدادیم به خورد فلسطین تا همه بفهمن اسلام و شیعه یعنی چی
  • بهروز ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    یادتون نره سگ شکاری موقع شکار....میگیره :)))
  • داود ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    درباره آموزشها و ماموریتهای تیپ23 نوهد سابق و تیپ 65 نوهد فعلی هم منتشر بکنید تا خواننده های محترم مقایسه بکنند و بدونن که گولانی هیچی نیست. فقط تبلیغات تو خالیه.
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    تا حالا رو زمین سفت قضای حاجت نکردن پز الکی میدن...
  • عدنان ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    در مورد آموزش هاشون نوشتید 70 کیلومتر پیاده روی میکنند.ولی پیاده روی 70 کیلومتر برای تکاوران دریایی در دوره ی آموزشی مثل اب خوردنه.جوری که روزهای اول آموزش 25 کیلومتر فقط میدوند .وروزهای پایانی باید اونقدر ورزیده بشن که 50 کیلومتر بدوند.توی همین سایت مشرق مقاله ای با موضوع آموزش تکاوران کلاه سبز دریایی نوشتید.ده تا تکاور مثل تیپ گولانی هم حرف یک تکاوران دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم نمیشن .چون ایران بهترین تکاوران دنیا رو داره.
  • yasin ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    تیپ گولانی رو طراحی کردن برای مقابله با ارتش کل اعراب...هر نفر از این تیپ باید همزمان با 12 نفر بجنگه....ولی فرماندهان ارشد همین تیپ در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان گریه میکردند و همرزمان خودشون رو که کشته یازخمی شده بودن رو رها میکردند و فرار میکردند...در برابر حزب الله اینجوری ناتوان بودن در برابر ما که دیگه مشخصه...به امید نابودی اسراییل ان شاءالله
  • میثم ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    آرزوی من نبرد با گولانيست
  • فرزاد کوکب پور ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    آماده نبرد در هر نقطه ای از جهان با این جهنمیان هستیم.......سربازان ولایت فقیه فقط و فقط از قدرت حضرت حق تعالی میترسند و لا غیر.....ما در بیخ گوش آنها هستیم هر وقت اراده کنیم زیر گوششان میخوابونیم ولی آنها هزاران کیلومتر با ما فاصله دارند!!!!!....
  • یوناتان IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    1 0
    دورد بر اسرائیل
  • میلاد ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    بابا شلوغش نکن،بچه ها پاکدشت ترتیبشو میدن،
  • کاک نصیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    با سلام خدا را شکر که ابهت این گولانی شکسته شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس