کد خبر 32404
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴

نمايندگان مجلس با دو فوريت طرحي موافقت کردند که در صورت تصويب نهايي، مدرک تحصيلي فوق ليسانس يا معادل آن مشروط به داشتن پنج سال سابقه خدمت در پست مديريتي و بالاتر يا پنج سال سابقه آموزشي براي کانديداتوري در انتخابات مجلس الزامي مي‌شود.

به گزارش فارس، نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز سه‌شنبه خود، دو فوريت طرح اصلاح تبصره ? ماده ?? قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مصوب ???? و اصلاحات بعدي آن را بررسي و تصويب کردند.

دو فوريت اين طرح که با امضاي ?? تن از نمايندگان ملت ارائه شده است، با ??? راي موافق در برابر ?? راي مخالف و ?? راي ممتنع از مجموع آراي ??? نماينده حاضر در جلسه به تصويب رسيد.

در صورت تصويب نهايي اين طرح، مدرک تحصيلي فوق ليسانس (کارشناسي ارشد) يا معادل آن به شرط داشتن پنج سال سابقه خدمت در پست مديريتي و بالاتر در بخش‌هاي خصوصي يا دولتي و يا پنج سال سابقه فعاليت آموزشي يا پژوهشي با تائيد مراجع ذيربط الزامي مي‌شود.

همچنين در صورت تصويب نهايي طرح مذکور، براي نمايندگان دوره قبل داشتن مدرک کارشناسي يا معادل حوزويان الزامي خواهد شد.

طراحان اين طرح در خصوص ضرورت تهيه و ارائه آن اعلام کردند "با توجه به خيل عظيم دانش‌آموختگان در مقاطع تحصيلي کارشناسي ارشد و دکترا و مهيا کردن بستر و زمينه مساعد براي حضور بيشتر و پر رنگ‌تر اين قشر در فعاليت‌هاي انتخاباتي و حضور آنها در مجلس با توجه به اينکه اين قوه در هر دوره اقدام به بالا بردن يک مقطع مدرک تحصيلي کردند، طرح اصلاح تبصره ? ماده ?? قانون انتخابات مجلس تقديم مي‌شود ".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس