سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: دوست داشتم با ایران به عنوان قهرمانی جهان برسم ولی از آنجا که آرژانتین جایگاه خوبی ندارد، باید دینم را به کشورم ادا کنم.

تصمیمم برای رفتن حرفه‌ای نیست/ ایران کمک کرد تا نام من در تاریخ ثبت شودبه گزارش مشرق، نشست خبری "خولیو ولاسکو" ، سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با پخش یک فیلم ویدیویی از عملکرد او در سه سال گذشته آغاز شد.

پخش این فیلم با تم احساسی آن موجب شد تا برخی از کارمندان فدراسیون که در جلسه حاضر بودند، گریه کنند. ولاسکو هم بغض کرده بود و کاملا مشهود بود که سعی می‌کند که جلوی گریه‌اش را بگیرد.

"خولیو ولاسکو" با بیان جمله فارسی "سلام ، صبح بخیر" صحبت‌هایش را آغاز کرد و اظهار کرد: این برای من خیلی سخت است که امروز در آخرین نشست مطبوعاتی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران صحبت کنم. از دیروز موج احساسات نسبت به من آغاز شده است. صبح خیلی سعی کردم که خودم را برای این جلسه آماده کنم، اما پخش این فیلم ویدیویی همه چیز را خراب کرد. دوست داشتم می‌توانستم تا پایان قهرمانی جهان در کنار ایران باشم. اعضای تیم ملی ایران می‌توانند به جایگاه بزرگی در والیبال برسند. اما تیم والیبال زادگاهم در ماه دسامبر ماه گذشته از من خواسته تا به آنها کمک کنم.

ولاسکو ادامه داد: من هرگز همکاری خود را با تیم ملی والیبال ایران به پایان نمی‌برم. این فقط همکاری با یک تیم جدید است. آرژانتین یک قصه دیگر برای من دارد و آن زادگاهم است. 31 سال از این کشور دور بودم و به مردم خودم احساس دین دارم، متاسفانه هیچ فرصت دیگری برای من باقی نیست. این آخرین شانس من برای خدمت به تیم ملی کشورم است و نمی‌خواهم آن را از دست بدهم. سه سال قبل می‌خواستم به ایران بیایم، اما برای این انتخاب چند دلیل داشتم.

وی با اشاره به پتانسیل تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: اولین بحث برای قبول تیم ملی والیبال ایران حرفه‌ای‌گری بود. وقتی وارد ایران شدم متعجب شدم، زیرا شرایط و پیشرفت والیبال در این کشور بهتر از آن چیزی بود که تصور می‌کردم . تعداد بازیکنان مستعد ایران هم بسیار خوب بود، اما دلیل دیگری که ایران را برای مربیگری انتخاب کردم، بحث فرهنگی بود. دوست داشتم فرهنگ متفاوتی از آنچه را که در آمریکای جنوبی و اروپا دیدم مشاهده کنم. بسیار خوشحالم که به نتیجه‌ قطعی برای هدایت تیم ملی ایران رسیدم و یکی از بهترین تجریباتم را کسب کردم. من از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه مردم ایران تشکر می‌کنم.

خولیو ولاسکو یادآور شد: نه فقط کسانی که با من در فدراسیون و تیم ملی کار می‌کردند، بلکه همه همسایگان و مردم و به ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه والیبال با من مهربان بودند. در کشورهای آرژانتین و ایتالیا مردم سوالات زیادی درباره تیم ملی والیبال ایران می‌پرسند. همچنین در مورد کشور ایران هم سوالاتی می‌کنند. آنها اطلاعات درستی از ایران ندارند، من نه تنها درباره والیبال بلکه درباره فرهنگ ایران هم با آنها صحبت می‌کنم. هر چند که زمان خداحافظی فرا رسیده است، اما هرگز ارتباط همکاری خود را با تیم ملی ایران قطع نمی‌کنم. به بازیکنانم گفتم که "یک مربی ، یک استاد خوب است".

وی با تاکید بر این که " یک مربی خوب، یک استاد خوب است"، خاطر نشان کرد: اگر به عنوان یک معلم درس خود را خوب داده باشم، بازیکنانم دیگر نیازی به تکرار آن چه که گفته‌ام ندارند. شاید مربیان حرفه‌ای فکر کنند که اگر از تیمی بروند و آن تیم نتیجه‌ نگیرد خوب کار کرده‌اند. اما موفقیت یک مربی زمانی است که وقتی تیم را ترک می‌کند بازیکنانش نوار موفقیت‌ها را تکرار می‌کنند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با اشاره به گفت و گوی "لورنزو برناردی" با فدراسیون والیبال برای قبول هدایت تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: من 12 سال است که "برناردی" را می‌شناسم . وقتی که 17 سالش بود مربی‌اش بودم و با اخلاق و رفتار او آشنایی کامل دارم. او تصمیم گرفته بعد از این سال‌ها که بازیکن موفقی بود به عنوان سرمربی کارش را ادامه دهد، به همین دلیل ایتالیا را ترک کرده و در لهستان هدایت یک تیم را بر عهده گرفته است، هر چند که "برناردی" جوان است و تجربه زیادی ندارد، اما انگیزه زیادی دارد، البته فرمواش نکنیم در زمانی که در سال 1989 کارم را در تیم ملی ایتالیا آغاز کردم تنها 39 سال داشتم. الان فکر می‌کنم که برناردی برای شروع گزینه مناسب‌تری از من است. هر چند که آسان نیست تیمی را که مدت‌ها نتیجه‌ خوبی گرفته در دست بگیری.‌ اما فکر می‌کنم که هر کسی که عاشق ایران است باید به شرایط جدید تیم ملی ایران کمک کند.

ولاسکو تاکید کرد: تصمیم من برای پیوستن به تیم ملی آرژانتین اصلا حرفه‌ای نیست. وضعیت تیم آرژانتین هم بهتر از تیم ایران نیست، ‌همچنین کشور آرژانتین هم اوضاع اقتصادی بهتری از ایران ندارد اما وقتی من جوان بودم در آرژانتین به صورت رایگان تحصیل کردم و سال‌ها در این کشور زندگی کردم و نسبت به آن احساس دین دارم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران، خاطر نشان کرد: وقتی که کشورم را ترک کرده و به ایتالیا آمدم حرفه و کار جدیدی را در دنیای ورزش آغاز کردم و باعث شد که مشهور شوم و پول زیادی را به دست آورم.‌ بدون این که حتی مقداری از آن را به کشورم برگردانم و الان موقع آن است که آن چیزی که آرژانتین به من داده در قبال آن دین خود را به وطنم ادا کنم. و این تنها دلیل من برای رفتن به آرژانتین است، اما همیشه ایران در قلب من خواهد ماند. حتی این را دیروز به بازیکنان گفتم که اگر به پیروزی‌های خود در آینده ادامه دهید، این بزرگ‌ترین موفقیت برای من خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه خولیو ولاسکو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چه پیشنهادی برای خبرنگاران ورزشی دارید تا بتوانند به "برناردی" نیز کمک کنند تا او نیز در کارش موفق شود،؟ گفت: فکر می‌کنم که هیچ یک از مربیان جدید دوست ندارند درباره مربی قدیمی صحبت کنند و یا بالعکس. من از همه شما تشکر می‌کنم که همواره به من لطف داشتید. اما وقتی که دیگر کارم تمام شده، لطفا درباره این کار با من صحبت نکنید. تا نفر جدید بتواند کار خود را با آرامش آغاز کند. به اعتقاد من فقط یک راه یا یک حقیقت برای هدایت یک تیم وجود ندارد. کما این که یکسری از این تیم‌ها شکست خوردند فقط فکر می‌کردند که یک راه وجود دارد.

وی افزود: مثالی که می‌توانم بزنم تیم والیبال ژاپن است که فکر کرد تنها یک راه برای ادامه موفقیت وجود دارد، اما دیدیم که در نهایت شکست خورد. همین طور تیم لهستان که در دهه هفتاد توانست موفقیت‌های زیادی در رقابت‌های المپیک و جهانی کسب کند، اما چون فقط یک ایده و یک راه داشت، در نهایت نتیجه‌ای جز شکست حاصلش نشد. بنابراین این اشتباه است که مربی جدید هم بخواهد به راه گذشته ادامه دهد. هر مربی جدیدی که به تیم ملی بیاید روش‌های خاص خود را دارد و دلیلی ندارد راه‌های نفر قبلی را ادامه دهد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت شما اظهار کردید که تصمیمتان برای رفتن به آرژانتین کاملا حرفه‌ای نیست، آیا نمی‌توانستید چند ماه صبر کنید تا ریسک تصمیمتان برای فدراسیون والیبال و همچنین شخص شما کاهش یابد؟ گفت: شما درست می‌گویید. من ترجیح می‌دادم که بمانم و کارم را به پایان برسانم. حتی از فدراسیون آرژانتین هم خواستم تا پس از مسابقات قهرمانی جهان صبر کند، اما اگر این پیشنهاد را در حال حاضر نمی‌پذیرفتم آنها مجبور بودند تا مربی دیگری برای رقابت‌های المپیک استخدام کنند. من نمی‌دانم که درصد موفقیتم با تیم آرژانتین چقدر خواهد بود، چرا که وقت کمی هم در این زمان دارم، اما این خطری است که آن را پذیرفتم، چون آرژانتین کشور من است.

وی با بیان این که قطعا تمامی اطلاعات بازیکنان و تیم ملی والیبال ایران را در اختیار مربی جدید خواهم گذاشت، ادامه داد: من همکاری خود را با تیم ملی ایران ادامه می‌دهم. کما این که تاکنون هم صحبت‌های زیادی درباره بازیکنان و در مجموع تیم ملی والیبال ایران با "برناردی" داشتم. قطعا می‌دانید که این کاری است که باید انجام می دادم. هر چند که سرنوشت سختی برای من بود.

ولاسکو در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که در آینده در کنار تیم ملی ایران باشید و همچنین در انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی در آینده نقشی داشته باشید، نیز اظهار کرد: قطعا من در این باره تصمیم گیرنده نیستم و فقط می‌توانم مشاوره بدهم. وضعیت حال حاضر مطمئنا بهتر از سه سال پیش است که این به "برناردی" کمک زیادی می‌کند، چرا که در آن زمان کسی نبود که من بتوانم اطلاعات زیادی از تیم ملی والیبال ایران را از او بگیرم. من تمام فیلم‌ها و مستندات تیم ملی والیبال را به او می‌دهم تا بتواند تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مطمئنا آرژانتین آخرین تیمی خواهد بود که به صورت حرفه‌ای مشغول به مربیگری خواهم شد، البته شاید پس از آن به عنوان مدیر فنی بتوانم ادامه بدهم و فقط مدیریت تیم را بر عهده بگیرم. اما بهتر است درباره قضیه همکاری من با تیم ملی ایران بعد از مسابقات برزیل صحبت کنیم. من دیگر جوان نیستم و دوری از خانواده زندگی سختی را برای من به وجود آورده بود. خیلی سخت است که بتوانم همزمان سه کشور را مدیریت کنم. فرزندان و نوه‌های من در ایتالیا و دوستانم در آرژانتین هستند و همچنین در یک کشور سوم هم فعالیت می‌کردم، این مدیریت در سه کشور بسیار سخت است، اما همان طور که گفتم مدیریت فنی یک تیم قطعا راحت‌تر از سرمربیگری خواهد بود و دیگر حضور در سه کشور لازم نخواهد بود. اگر بعد از اتمام کارم با آرژانتین با این شرط که اگر مدیریت فنی از طرف ایران پیشنهاد شود آن را قبول می‌کنم اما هرگز کشور چهارمی را انتخاب نخواهم کرد.

ولاسکو درباره احساس خود از ایران پس از سه سال فعالیت گفت: من وقتی سه سال پیش به ایران آمدم، هرگز فکر نمی‌کردم که این چنین بتوانم احساس نزدیکی با مردم ایران داشته باشم. البته می‌دانستم که تجربه مفیدی برای من خواهد بود، اما هرگز فکر نمی‌کردم که این رابطه تا این میزان احساسی شود. الان حس می‌کنم که عواطف بسیار قوی در وجودم نسبت به ایران شکل گرفته است و این اتفاق به خاطر حسی بود که مردم ایران به من به عنوان یک شخص و نه سرمربی تیم ملی داشتند.

ولاسکو افزود: وقتی کارم را با فدراسیون والیبال ایران شروع کردم، داورزنی نیز در طول این مدت رفتار بسیار خوبی با من داشت و او شخصی بود که مسائل را مدیریت می‌کرد و نه فقط این کار را درست انجام می‌داد، بلکه به من نیز محبت زیادی داشت، حتی هنگامی که دخترم برای بازدید به ایران آمد ، او از فرزند خود خواست تا در کنار دختر من باشد و از خانواده من استقبال بسیار خوبی داشتند و تمام نقاط دیدنی ایران را به خانواده من نشان دادند. در حالی که این جزو وظایف کاری او نبود. همچنین سرپرست تیم ملی نیز کارهای زیادی را برای من انجام داد و من همیشه سعی می‌کردم بتوانم سازمان والیبال ایران را در سطح بالای جهانی ببینم، بعضی از مواقع که ضعف‌هایی در کار مشاهده می‌کردم که این مانع کار می‌شد بسیار ناراحت می‌شدم. از نظر روابط شخصی خوش خبر ، سرپرست تیم ملی همیشه عالی بود. نگاه ایشان به من اول به عنوان یک انسان و بعد سرمربی تیم ملی ایران بود. من از تک تک اعضای تیم که با من همکاری بسیار نزدیکی داشتند همچنین از مردم و رسانه‌های ایران تشکر و قدردانی می‌کنم. حتی همسایگان نیز رابطه بسیار گرمی داشتند. همان طور که مهمان نوازی در فرهنگ شما نیز هست آنها با آغوش باز به من غذا تعارف می‌کردند. آنها حتی غذایی را تهیه می‌کردند که با ذائقه من منطبق باشد و چیزهایی که دوست نداشتم را در این غذاها اضافه نمی‌کردند و تمامی این مسائل است که باعث شده است من عاشق ایران باشم.

همچنین در ادامه این نشست ولاسکو در پاسخ به این سوال که والیبال ایران در چند سال اخیر چه چیزی به شما اضافه کرده است گفت: تیم ملی والیبال ایران چیزهای زیادی به من داد. اول از همه در عرصه فرهنگی با فرهنگ و تمدن ایران آشنا شدم و چیزهای زیادی را فهمیدم. شاید بخشی از اروپا و سایر نقاط جهان بر این باورند که ورزش والیبال تنها در چند کشور می‌تواند پیشرفت کند و حتی با این طرز تفکر نمی‌توانند تصور کنند که والیبال ایران پیشرفت خوبی داشته باشد. در تمام مصاحبه‌های مطبوعاتی خود در طول این سال‌ها گفتم که تیم ملی والیبال ایران خوب است. چندین بار از رییس فدراسیون خواستم که اگر شرایط اقتصادی مناسب است، میزبانی لیگ جهانی را بگیرند، زیرا دنیا باید بداند که حرکت ایران رو به جلو است. آنچه که در بازیکنان ایرانی مشاهده کردم این است که آنها با عشق و علاقه بازی می‌کنند و نه تنها در تیم ملی بلکه در لیگ داخلی ایران هم با اشتیاق کار می‌کنند و وقتی از بیرون به والیبال ایران نگاه می‌کنیم کاملاً پیشرفت را می‌بینیم. به نظرم من والیبال ایران توانایی رسیدن به جایگاه برتر والیبال جهان را دارد. من از بازیکنانم می‌خواستم که از من نخواهند که به آنها انرژی بدهم، بلکه با انگیزه و اشتیاق خود من را هم مشتاق پیشرفت کنند. به هر حال من چیزهای زیادی از والیبال ایران آموختم که در آینده از آنها استفاده می‌کنم. ایرانی‌ها به من آموختند که وقتی تعامل برقرار می‌شود می‌توان در کنار فرهنگ‌های مختلف کار کرد. این چیزی نیست که فقط معطوف به ورزش باشد، ‌این یک اصل است که فرهنگ‌های مختلف به هم احترام بگذارند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا والیبال ایران شما را احیا کرد؟ اظهار کرد: چیزهای زیادی از والیبال ایران گرفتم. من امروز تنها مربی هستم که در دو قاره جهان قهرمان شده‌ام. هم با ایتالیا در اروپا و هم با ایران در آسیا قهرمان شدم و بهترین تیم قاره‌ای شدم. تیم ملی والیبال ایران کمک کرد تا نام من در تاریخ ثبت شود.

ولاسکو در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "برناردی" در گفت و گو با ایسنا، پیوستن به تیم ملی والیبال ایران را تایید نکرده است. نظر شما در این باره چیست؟ گفت: من تقریبا مطمئن هستم که "برناردی" به ایران می‌آید و سرمربی می‌شود، اما لورنز فعلا سرمربی یک تیم باشگاهی در لهستان است، شاید دوست نداشته باشد که فعلا در این شرایط درباره هدایت تیم جدیدی صحبت کند و این کار حرفه‌ای نیست، اما مطمئن هستم که او تمایل دارد که به ایران بیاید. به هر حال او قادر نیست که این موضوع را به صورت رسمی بیان کند. من هم در هفته‌های گذشته درخواست‌های زیادی با رسانه‌های ایتالیایی و آرژانتینی داشتم، اما به واسطه احترامی که به رای مردم ایران قائل بودم، تصمیم گرفتم تا ابتدا در کنفرانس خبری ایران این موضوع را اعلام کنم که می‌خواهم به آرژانتین بروم.

ولاسکو همچنین در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی والیبال ایران سال آینده در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان موفق نباشد، شما ناراحت نمی‌شوید که به یکباره خداحافظی کردید؟! تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند انتظار داشته باشد که تیم ملی والیبال ایران سال آینده موفق شود. همان طور که می‌دانید ایران در گروه اول مسابقات لیگ جهانی در کنار هفت تیم برتر جهان قرار گرفته است و این افتخار بزرگی است. از نظر رنکینگ آرژانتین خوب است، اما FIVB تنها به والیبالیست‌های ایران این امکان را داده که تا در رنکینگ اول باشند. به هر حال این افتخار بزرگی است که با تیم‌های بسیار خوبی روبرو می‌شود. اما این بدین معنا نیست که حتما باید موفق شویم، کار بسیار سخت است. شرایط سال آینده والیبال ایران با گذشته قابل مقایسه نیست. این که یک بار ایتالیا را شکست دادیم، دلیل نمی‌شود که از تیم ایتالیا بهتر هستیم. تیم ملی ایران در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار دارد و امیدوار هستم که موفق شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان گفـت: البته در ایران نقاط ضعفی وجود داشت ولی از نظر شخصی تجربه بی‌نقصی را به همراه خانواده‌ام داشتم. برخورد همه با من کاملا دوستانه بود و آنها در درجه اول به عنوان یک دوست و انسان به من نگاه می‌کردند تا یک مربی به همین خاطر من عاشق ایرانم.

در پایان این نشست، خولیو ولاسکو کیک تولدش را برید و حاضران نیز زادروزش را به وی تبریک گفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • hhh ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    دلم براش تنگ می شه
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    نمی خواهم سیاسی کنم داستان رو اما خاک تو سر آقازاده هایی بی شرف که نون شبشون و دانشگاه و.... اونها از خون شهدا تامین میشه آخرش هم با گردنی به قطر چنارهای 10000 ساله زر مفت می زنند! یاد بگیرید طرف مسلمونم نیست اما آزاده است!: "تصمیم من برای پیوستن به تیم ملی آرژانتین اصلا حرفه‌ای نیست. وضعیت تیم آرژانتین هم بهتر از تیم ایران نیست، ‌همچنین کشور آرژانتین هم اوضاع اقتصادی بهتری از ایران ندارد اما وقتی من جوان بودم در آرژانتین به صورت رایگان تحصیل کردم و سال‌ها در این کشور زندگی کردم و نسبت به آن احساس دین دارم. "
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    وقتی که کشورم را ترک کرده و به ایتالیا آمدم حرفه و کار جدیدی را در دنیای ورزش آغاز کردم و باعث شد که مشهور شوم و پول زیادی را به دست آورم.‌ بدون این که حتی مقداری از آن را به کشورم برگردانم و الان موقع آن است که آن چیزی که آرژانتین به من داده در قبال آن دین خود را به وطنم ادا کنم. و این تنها دلیل من برای رفتن به آرژانتین است
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    دوست داریم :(
  • برهانی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    هرکجا باشد خدا نگهدارش . واقعا والیبال ما سرافراز کرد
  • ناشناس ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ما هم خیلی چیزا ازش یاد گرفتیم...
  • ناشناس ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    اما این یه جملش یه کم دلم رو شیکوند: هیچ کس نمی‌تواند انتظار داشته باشد که تیم ملی والیبال ایران سال آینده موفق شود ؟؟؟ احتمالا بد ترجمه شده و اینو گفته که تاکید کنه رو این موضوع که تا اینجا موفقیت زیادی کسب کردیم. اهالی والیبال و اهالی فدراسیون بارها و بارها گفتند که مسیری که میخواستیم رو اومدیم حالا به رفتن روی سکو فک میکنیم...
  • ایرانی ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    با همه این حرفا رفتنش تاثیر منفی ای رو ذهنیت مردم گذاشت... نه از خودش! خودش که عزیییزه... اما رفتنش یه ترسی رو انداخت تو دل همه... کاش میشد بهش بگم نامت فقط تو تاریخ ثبت نشد، رو قلب مردم ایران هم ثبت شد
  • نازنین ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    واقعا دلم براش تنگ میشه... امیدوارم با تیم کشورش هم بتونه موفق بشه. ای کاش تیم ملی هم بتونه این شوک رو پشت سر بگذاره. به امید پیروزی!
  • بهروزی ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    درود بر این مربی با اخلاق وفروتن. ادای دین به میهنش هم قابل تقدیر است اینکه میترسد وقت خدمت به ملتش از ذست برود.
  • hamidreza313 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    توي مسابقات خرداد ، فقط خدا به داد ايران برسه . واقعا بدون ولاسكو خيلي كار سخت ميشه. ايتاليا كه ايتاليــــــــــــــــــــــا بود بعد از 8 بار قهرماني با ولاسكو كارش به اينجا كشيد.واي به حال ايران كه تازه داشت رشد ميكرد. به هرحال خدا ولاسكو رو خير بده و حافظش باشه و تيم ملي رو هم كمك كنه كه ان شاءالله در مسابقات جهاني سربلند و پرقدرت ظاهر بشه و برزيل رو هم توي ايران بزنيم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس