کد خبر 284840
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵

ملی‌پوش هندبال ایران گفت: خاک و پرچم ایران را با دلارهای کشورهای عربی عوض نخواهم کرد.

استکی: خاک ایران را با دلارهای عرب‌ها عوض نمی‌کنمبه گزارش مشرق، الله‌کرم استکی درمورد پیشنهاد قطری‌های برای دریافت تابعیت این کشور و بازی در تیم ملی هندبال قطر، اظهار داشت: فصل گذشته که در لیگ قطر بازی می‌کردم مسئولان این کشور برایم گذرنامه قطری صادر کردند و خواستند تا برای تیم ملی کشورشان به میدان بروم، اما من این موضوع را نپذیرفتم.

وی ادامه داد: در شرایطی که قطری بنا به دلایلی که وجود دارد برای کمتر کسی این کار می‌کردند برای من شرایط را به صورت تمام و کمال فراهم کرده بودند تا برای آنها به میدان بروم.

استکی خاطرنشان کرد: آنها از نظر مالی و تمام شرایط سخت‌افزاری امکانات را برای من فراهم کرده بودند و تضمین کردند که هیچ مشکلی در قطر برایم ایجاد نخواهد شد، اما من به چند دلیل این پیشنهاد وسوسه‌انگیز را رد کردم.

ملی‌پوش هندبال ایران درخصوص دلایل نپذیرفتن این پیشنهاد تصریح کرد: اول اینکه نتوانستم به کشور و مردم کشورم پشت کنم. بعد هم طاقت نداشتم تا در بازی‌های مختلف برابر تیم ملی کشورم و سجاد (برادر کوچک‌ترم) قرار بگیرم. ترجیح دادم در کشورم باشم و برای برافراشته شدن پرچم کشورم تلاش کنم.

الله‌کرم استکی با بیان اینکه خاک ایران را دلارهای عرب‌ها عوض نمی‌کنم گفت: پیشنهادی که قطری‌‌ها به من داده بودند زندگی‌ام را تا آخر عمر تامین می‌کرد، اما واقعاً از ته دل نتوانستم با آنها کنار بیایم. تعصبم به کشور و پرچم ایران و همچنین غیرت ایرانی‌ام اجازه نداده تا پول چشم‌گیر کشورهای عربی را در شرایطی که آنها بیشتر از همیشه برای ثبت "خلیج فارس" به نام جعلی خلیج ع ر ب ی تلاش می‌کنند، بپذیرم.

وی خاطرنشان کرد: از این دست پیشنهادها برای سایر ملی‌پوشان ایران هم اتفاق می‌افتد، اما باز هم نمی‌دانم چرا مسئولان ورزش کشور هیچ سرمایه‌گذاری برای هندبال نمی‌کنند؟ اگر یکی از بازیکنان ایران وسوسه شود و برود چه کسی پاسخ خواهد داد؟ حضور مهندس میرعلی در باشگاه ثامن و صحبت‌های وی در تصمیمم بسیار موثر بود و باید از وی تشکر کنم.

استکی افزود: به هر حال امیدوارم حالا که هندبال ایران جهانی شده است و روی سکوی آسیایی هم قرار گرفته است، نگاه‌ها به هندبال تغییر کند تا ملی‌پوشان انگیزه‌های خود را از دست ندهند و در شرایط مشابه وسوسه نشوند. امیدوارم مسئولان به طریقی که می‌توانند آینده هندبالیست‌ها را تضمین کنند تا مشکلی ایجاد نشود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس