کد خبر 279308
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۱

مسئولان وزارت دفاع عراق روز چهارشنبه اعلام کردند در حملات هوایی روز گذشته ارتش این کشور در استان الانبار، پنجاه فرد مسلح کشته شدند.


مسئولان نظامی عراق در بیانیه ای افزودند در حملات هوایی ارتش عراق به مواضع شورشیان در استان الانبار در غرب کشور حدود پنجاه فرد مسلح کشته شدند.
استان الانبار از چند هفته پیش صحنه ناامنی، خشونت و درگیری است.
طبق بیانیه وزارت دفاع عراق، نیروهای امنیتی با استفاده از اطلاعات صحیحی که به دست آورده بودند، روز گذشته ( سه شنبه) حملات هوایی گسترده و موثری برضد مواضع و کانون تجمع تروریست ها در استان الانبار انجام دادند و توانستند پنجاه تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند.
وزارت دفاع عراق در بیانیه خود تصریح کرد در میان کشته شدگان، چند جنگجوی خارجی از کشورهای عرب نیز به چشم می خورند. در این عملیات همچنین مقادیر قابل توجهی مهمات و تسلیحات تروریست ها منهدم شد. وزارت دفاع عراق درباره این عملیات جزییات بیشتری منتشر نکرده است.
این حملات هوایی، تازه ترین عملیات نیروهای امنیتی عراق بر ضد گروههای شورشی سنی مذهب است که در هفته های اخیر کنترل برخی از مناطق شهری را در استان الانبار به دست گرفتند.
چند محله بزرگ در شهر رمادی، مرکز استان الانبار و همچنین تمام بخشهای شهر فلوجه که در شصت کیلومتری بغداد قرار دارد، توسط ستیزه جویان مسلح مخالف دولت عراق اشغال شده است. کنترل این شهرها ماه گذشته پس از آشوب هایی که به وجود آمد، به دست شورشیان مسلح افتاد.
ناامنی ها و درگیری ها در این منطقه در پی حمله نیروهای امنیتی عراق در اواخر دسامبر گذشته به یک اردوگاه معترضان سنی که از یک سال پیش نزدیک رمادی برپا شده بود، آغاز شد.
دولت عراق فعالان مسلح مخالف را عناصر تروریست وابسته به شبکه القاعده می داند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، دیپلمات های بلندپایه از جمله بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از مقامات دولت مرکزی عراق خواسته اند برای تحقق آشتی ملی در کشورشان تلاش کنند چرا که نارضایتی اقلیت سنی عراق که از سیاست ها و عملکرد دولت نوری المالکی شعیه مذهب انتقاد می کند، شورشیان مسلح را برای ادامه مبارزه خود برضد ارتش و نیروهای امنیتی عراق جسورتر کرده است.
اما در شرایطی که قرار است آوریل آینده در عراق انتخابات پارلمانی برگزار شود، نوری المالکی برای مقابله با شورشیان رویکرد انعطاف ناپذیری اتخاذ کرده است.
مقامات بغداد تلاش می کنند با تکیه بر نیروهای امنیتی و شبه نظامیان قبیله ای طرفدار دولت، کنترل شهرهای رمادی و فلوجه را دوباره به دست گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس