کد خبر 274034
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹

پزشک معالج راننده پیشین تیم فرمول یک فراری اعتراف کرد وضعیت این ستاره آلمانی که روز گذشته در یک پیست اسکی در دامنه کوه‌های آلپ در فرانسه دچار حادثه شد، بحرانی است.

به گزارش مشرق، "میشاییل شوماخر" صبح امرور دوشنبه به همراه پسر 14 ساله اش در محل تفریحی "مریبل" واقع در کوه های آلپ فرانسه دچار حادثه شد و به کما رفت.

به گزارش تسنیم، ژان فرانسوا پایه، پزشک معالج و جراح میشائیل شوماخر که وضعیت اسطوره آلمانی فرمول یک را پس از حادثه روز گذشته او بر عهده دارد، اعلام کرد حال راننده پیشین تیم فراری وخیم بوده و او در مرز میان مرگ و زندگی قرار دارد.

شوماخر روز گذشته در یکی از پیست‌های اسکی دامنه کوه‌های آلپ در کشور فرانسه، پس سر برخورد با یک صخره از ناحیه سر به شدت آسیب دید و دچار خونریزی مغزی شد که او را به حالت کما فرو برده است. او بلافاصله پس از این حادثه با هلی‌کوپتر به نزدیک‌ترین بیمارستان در شهر گرونوبل منتقل شد و تحت درمان، پروفسور و جراح مغز فرانسوی، ژان فرانسوا پایه قرار گرفت.

فرانسوا پایه در کنفرانس خبری که ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد در خصوص آخرین وضعیت شوماخر اظهار داشت: ضربه بسیار شدیدی به جمجمه شوماخر وارد آمده است. او زمانی که به بیمارستان انتقال داده شد در وضعیت وخیمی به سر می‌برد و بلافاصله به حالت کما رفت. معاینات اولیه‌ای که روی وی صورت گرفت، اطلاعات فراوانی را در اختیار ما قرار داد و به همین دلیل بلافاصله او را تحت عمل جراحی قرار دادیم تا کمی از فشاری که روی مغز او وجود داشت بکاهیم. متاسفانه شوماخر دچار ضایعه مغزی شده است.

وی افزود: باید بگویم شوماخر خوش‌شانس بوده که در آن مکان دچار این حادثه شد، چرا که این امکان برایش وجود داشت که سریعاً به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار بگیرد. این بدان معنا است که شرایط او در حالی حاضر وخیم است و هنوز در حالت کما به سر می‌برد و در کما هم خواهد ماند. هر کاری که برای مداوای شوماخر لازم بوده صورت گرفته است اما ما در حال حاضر واقعاً نمی‌توانیم زمان بهبودی وی را اعلام کنیم.

پزشک معالج و جراح میشائیل شوماخر در خاتمه تصریح کرد: فعلاً می‌توانیم بگوییم که او دارد با مرگ می‌جنگد. تصور ما این است که او در شرایطی بسیار حاد قرار دارد اما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که نتیجه عمل چه خواهد بود. ما ساعت به ساعت وضعیت شوماخر را بررسی می‌کنیم اما هنوز برای اظهارنظر درباره وضعیت سلامت او بسیار زود است. تنها چیزی که فعلاً می‌توانیم بگویم این است که او بدون کلاه ایمنی قطعاً جان خود را از دست داده بود.

به گزارش مشرق، "فلیپه ماسا" ، قهرمان برزیلی پیشین فرمول یک که خودش در مسابقات گرند پری سال 2009 از ناحیه سر دچار جراحت شده بود در اینستاگرام خود نوشت: "برای برادرم دعا می‌کنم. امیدوارم هرچه سریع تر بهبودی خود را بازیابی. خدا نگهدار تو باشد میشاییل."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    خیلی مسخره ست‏!‏‏!‏ یه عمر رانندگی کنی از خطراتش جون سالم به در ببری،بعد واسه یک لحظه لذت بردن از تفریح تا آستانه مرگ پیش بری..‏!‏‏!‏ دعا میکنم حالش خوب بشه.
  • مهتاب ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    اه این سال 2013 چقدر نحس بود واسه چهره ها ! اون از پل واکر که خیلی غیرمنتظره بود،اینم از شوماخر که همچین اتفاقی براش افتاده..
  • ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    تو ناراحت نشو . صدبار بهت گفتم خونت غلیظه و یدونه سکته ناموفق هم داشتی.
  • سوسن ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    دعا ميکنيم بهتر بشه به اميد خداي متعال خوب بشن.
  • ياشاسين ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    عجب رسميه رسم زمونه قصه ي ..
  • مریم ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    خیلی ممنونم.
  • آرتین ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    تو ناراحت نشو . صدبار بهت گفتم خونت غلیظه و یدونه سکته ناموفق هم داشتی. خیلی باحال بود.....ای ول.
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    برأي قهرماني كه بارها شادمان كرد ارزوي بهبودي ميكنيم
  • علیرضا حسینی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    انشا الله خدا شفابده
  • توهم ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    برای همه بیماران آرزوی سلامتی دارم، چه مسلمان و چه غیر مسلمان.....
  • فاطمه ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 0
    من آخرين خبري كه ديروز از يه دكترشنيدم اين بودكه كاري ازپس دكترابراي ميشائل برنيومده........ واقعامتاسفم
  • مهدی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 0
    بزار بمیره جوانان تازه جام بگیرن تا اون بود صاحب جام معلوم بود
  • پوریا ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    آقا مهدی برات متاسفم.فقط آدمهای حقیر میتونن همچین نظری بدن.
  • سام ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    امیدوارم حالش هرچه زودتر خوب شه .همیشه ما ایرانی ها دعا مکنیم حال همه ی بیمارها خوب شه و برای ایشون هم دعا خواهیم کرد. به امید خوب شدن شوماخر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس